Kan tjejer använda androx q12?

Tenkaren
May 2004
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2012-02-11 08:29
Precis som titeln lyder...
Är en tjej med önskan att öka sin testosteron produktion utan att få biverkningar.

Vad tror ni om man tar 1 tablett androx q12 varje kväll?

Jag är väldigt rädd för biverkningar, samtidigt upplever jag ett behov av att öka min testosteron produktion, inte bara i träningssyfte utan även p.g.a. allmän välmående och svårigheter med sexdriften.

Kollade igenom innehållsförteckningen och hittade inget som skulle vara farligt för en tjej (inte heller något östrogenblockare).

Någon som har en professionell synpunkt på detta, vore väldigt tacksam om ni delade med er...
Lajne
Jan 2007
HP: 250
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2012-02-11 12:54
Kan kan du säkert, men det beror mest på att jag inte ser någonting i den som jag tror kommer ha en märkbar effekt. Vad jag vet är de enda ämnen som har någon sorts vetenskapligt påvisad effekt på testonivåerna d-asparginsyra, Bulbine natalensis och eurycoma longifolia. Därtill kommer att ökad sexdrift såvitt jag vet har upplevts av folk som kört tillskott innehållandes horny goat weed och tribulus terrestris. Någon annan kan kanske fylla på mer.

Ett varningens finger ska också höjas för aromatasinhibitorer (AI's) indirekt kan höja testot, men de gör det genom att reducera den mängd testo som aromatiseras till testo. Ganska många oförsiktiga män har gjort en hel del skada på sig själva med den typen av tillskott (som jag inte ens förstår varför de får säljas), och för en kvinna att prova dem ser jag följaktligen som mycket riskabelt och ingenting jag rekommenderar.

Slutligen måste jag få fråga om du har varit hos en läkare och tagit upp detta? Om du faktiskt har en brist innebär det att du kan få den bristen kompenserad medelst läkemedel som har en reell och otvivelaktig funktion, istället för att behöva mixtra med skumma tillskott :)
Skicka svar