Citat:Jag tycker inte om att du drar paralleller på enskilda individer. Han snackar ju om över 1h.
Ptja, jag har iaf en parallell att dra till ett verkligt exempel på en av de starkaste människor som någonsin levt. Har du? :)
Citat:Jag tänker då ganska enkelt, när du tränar en muskel bryts den ned. Och behöver aminosyror för att bli starkare. Och då blir muskelfästen m.m irriterande. Som frågetecken om chins,armhävningar m.m. varje dag.
Chins, armhävningar mm varje dag är ett ganska välkänt sätt att träna upp förmågan till att göra många chins, armhävningar mm. Det finns gott om människor som har kört dessa övningar varje dag med utmärkta resultat i fråga om repetitionsmängd. Om vi ska fortsätta på temat träna varje dag så är det inte särdeles svårt att hitta tyngdlyftare på elitnivå som tränar igenom sina ben på ett eller annat sätt i princip varje dag (ibland till och med oftare) med en uppsjö av varianter på böj, frivändningar och ryck.
Aminosyror går att tillföra oavsett när man tränar, så vad det har med saken att göra förstår jag inte.
Muskelfästen etc kan, om de inte omedelbart klarar av att svälja en hög frekvens, tränas upp till att göra detta.
Men allt det saknar egentligen relevans för den ursprungliga diskussionen, som handlar om att träna en muskel över en hel dag med väldigt långa setvilor. Och det har jag som jag tidigare skrev, till skillnad mot att träna samma muskel en eller flera dagar i sträck, inget bra exempel på någon som har gjort.
Citat:Jag skulle aldrig förespråka det, om någon frågade mig. :)
Utan att prova något nytt kommer man aldrig upptäcka något nytt. Jag säger inte att det kommer fungera, bara att det kan vara värt att prova eftersom ingen vet. Vilket lite är min poäng. Inget vet om det kommer fungera eller inte, och det inkluderar dig.
Citat:Känns också som det skulle krocka ganska rejält. Om man tränar hela kroppen.
Krocka hur då? Varför skulle ett pass utfört inom en kortare tidsperiod krocka mer än ett pass utfört över en längre tidsperiod?
Nej, det enda problem jag ser är att hur man än gör kommer man få en ganska hög volym om man ska träna en hel dag. Ett set i timmen blir minst 12 väldigt tunga set eftersom man hela tiden är utvilad. Så man lär få köra någon sorts splitvariant för att orka med, alternativt balansera viktvalet väldigt effektivt. Att näringstima enligt konventionellt mönster blir också svårt, men å andra sidan är det av sekundär betydelse :)