Framåt roterat bäcken

megamassive
Jun 2005
HP: 3
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-14 08:11
Jag har lite framåt roterat bäcken och som följd (tror jag) lite ont i ländrygg.
Jag tror själv att det beror på mindre bra (dåligt) tränad mage och bättre tränad framsida ben än baksida.
Jag kör inte mycket mage och specifika hamstringsövningar.
Så om jag tränar mage och hamstrings bättre samt stretchar framsida ben så borde det väl hjälpa lite?

Tack på förhand.
bartan79
Nov 2007
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-14 09:24
Jag har också framår roterat bäcken och jag stretchar höftböjarna, baksida lår, framsida lår och häcken mycket. Jag tränar även baksida lår specifikt. Magträningen är viktig och körs mycket.
Är nog inget man fixar över en natt, kan nog ta 6-? månader att få till.

Mvh Andreas.
megamassive
Jun 2005
HP: 3
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-14 10:26
Tack för svar.
Jag är medveten om att det kan ta lite tid,därför känns det viktigt att det blir så rätt som möjligt från början.
Har du märkt några förbättringar? Har du också ont /haft ont?
Det låter ju vettigt som du gör.

Mvh
bartan79
Nov 2007
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-16 09:04
Jag har ont i ländryggen och övre delen av den högra skinkan.

Jag har märkt lite skillnad men jag har sådana problem med att verkligen stretcha så mycket som jag skulle behöva, måste bli bättre på det. Jag borde nog stretcha varje dag men blir oftast 2 gånger i veckan.

Jag har även börjat köra breda boxböjar på lätt vikt (20-50kg).
Mersault
May 2006
HP: 16
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-16 20:36
Jag tycker att du är inne på rätt spår. Framåtroterat bäcken leder till en ökad ländlordos (ökad svank) Försök att få en bättre balans mellan fram och baksidan och stretcha korta muskler. Bättre förhållanden kommer att leda till ett mer neutralt bäcken där ländlordosen minskar och kommer troligtvis göra en hel del för ryggen som kommer in i sin normala kurvatur. Mycket av stabiliteten i kotpelaren sitter just i magmuskulaturen så lägg mer krut där! Lycka till.
Keep_On_Pumpin
Oct 2006
HP: 37
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-16 22:19
Ont i ländryggen samt ont över högra skinkan var precis de symtom jag kände 6 månader innan jag skadade mig i ryggen ordentligt. Nu har jag varit skadad i snart 2 år och jag verkar inte kunna bli rehabiliterad på väldigt länge. Jag skulle alltså i ditt läge vara väldigt vaksam.
bartan79
Nov 2007
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-16 23:39
Jag har haft ont i ca: 1 år nu. I början vilade jag ett tag från böj och markträningen för att sedan träna igen med värk som följd. Nu vilar jag ganska mycket men kör lätta boxböjar som faktiskt inte gör ont. Just nu väntar jag bara på att få köra tunga böjar och marklyft, är ju snart lika stark i bänken som i böj.
Cybercowboy
Oct 2004
HP: 126
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-16 23:47
Hur tror du att din "väntan" ska lösa problemet? Varför tar du inte tag och försöker behandla orsaken istället för symtomen?
bartan79
Nov 2007
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-10-18 12:45
Väntar var kanske fel ord men i min första post skrev jag vad jag gör för att förbättra mitt tillstånd.

Mvh Andreas.
Skicka svar