Forumuppgradering 26/8

Matti
Administrator

HP: 4
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 20:34
Jag kommer att påbörja en uppgradering av forumet ikväll kring midnatt. Forummjukvaran kommer att bytas ut mot MyBB vilket innebär att knappt en halv miljon inlägg måste konverteras. Processen kommer i bästa fall att ta något dygn. Under tiden kommer det inte att vara möjligt att skriva några nya inlägg. Uppdateringar om hur arbetet fortskrider kommer att finnas på mitt twitter-konto.

Den 'nya' layouten -- som ännu inte är helt genomarbetad -- är ungefär lika trist som den befintliga. Eftersom jag är en spartansk jävel kommer jag att avaktivera de flesta funktioner som MyBB levereras med. Med andra ord: inga smilies. PM och avatarer? Kanske. Och förmodligen även ett "off-topic"-forum, tillgänglig för en begränsad grupp medlemmar.

T.Mani
Medlem

HP: 3
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 20:57
Får jag vara en begränsad gruppmedlem? :)
Cybercowboy
Medlem

HP: 69
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:08
Så vad ska jag göra på jobbet imorgon? Jobba?! lulz.

Ett sub-forum för min fan-club borde nog övervägas också, tillsammans med PMs ja.
Pelleplutt
Medlem

HP: 18
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:09
T.Mani Skrev:Får jag vara en begränsad gruppmedlem? :)
Att vara en begränsad gruppmedlemm är väll inget positivt =) Men att få vara en av ett begränsat antal gruppmedlemmar är ganska bra :)
(Det här inlägget ändrades senast: 2009-08-26 21:37 av Korox.)
Maine_Cat
Medlem

HP: 9
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:30
"tillgänglig för en beränsad grupp medlemmar"

Kräver nog sin förklaring!

Låter lite märkligt, vad är tanken med det "off topic" forumet? Vilka kriterier ska en uppfylla för att få till höra den "begränsade gruppen"
zartok
Medlem

HP: 19
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:46
jag vill tusan också vara en av dessa begränsade gruppmedlemmar. låter riktigt exklusivt ^^
Musicman1
Medlem

HP: 18
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:51
jag också..
kentan
Medlem

HP: 29
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-08-26 21:52
Maine_Cat Skrev:Låter lite märkligt, vad är tanken med det "off topic" forumet? Vilka kriterier ska en uppfylla för att få till höra den "begränsade gruppen"
Brukar vara så att man automatiskt hamnar i en "grupp" då man gjort ett visst antal inlägg eller liknande, denna grupp har då tillgång till sektionen.

Matti: Några problem så kan du höra av dig, jobbat med php i många år (iofs inte MyBB, men andra engines). Min msn är samma adress som jag använde när jag reggade mig här. Lycka till, hoppas allt flyter på bra! :)
Tråd låst