dattri
Medlem
HP: 0
|
2009-07-02 20:15 |
|
Hej är en kille på 13 bast. Väger 73 kg 1.78 Cm lång kör gym varje dag.Deffade senast vid jul sen slutade man pga knäskada.Undrar om någon erfaren kunde lägga upp hur jag skulle kunna deffa.
Bjuder på ev. stavfel :D
|
|
| | |
|
|
Vårdarjäveln
Medlem
HP: 18
|
2009-07-02 20:21 |
|
Finns hur mycket som helst, men du behöver nog inte deffa egentligen va? 73 kilo på 178 cm är inte mycket och du borde inte ha mycket fett. har du det kommer du se ut som ett skelett om du går ner 5-7 kg i fettvikt. Träna några år till först.
Men som sagt, det finns hur många upplägg som helst på det här på forumet. Sök och finn
|
|
| | |
|
|
dattri
Medlem
|
2009-07-02 20:23 |
Vårdarjäveln Skrev:Finns hur mycket som helst, men du behöver nog inte deffa egentligen va? 73 kilo på 178 cm är inte mycket och du borde inte ha mycket fett. har du det kommer du se ut som ett skelett om du går ner 5-7 kg i fettvikt. Träna några år till först.
Men som sagt, det finns hur många upplägg som helst på det här på forumet. Sök och finn
Som sagt har jag inte mycket fett på kroppen mest fasta muskler men tänkte inte mest deffa för att gå ner.Tänkte göra för att få mer muskler :D
|
|
| | |
|
|
Vårdarjäveln
Medlem
|
2009-07-02 20:32 |
|
Förstår hur du tänker. Eller nej, faktiskt inte... Du kommer definitivt inte bygga mer muskler av att deffa. Deffa betyder ju att gå ner i vikt (eller få mer definition pga viktnedgång). Så musklerna kanske syns mer, men de blir inte större.
|
|
| | |
|
|
Bananovic
Medlem
|
2009-07-02 20:42 |
|
Är du född 1996?
Tror inte många av de kunniga skulle råda dej att deffa med tanke på din ålder.. Jag är ingen expert dock, men det lät lite väl ungt.
|
|
| | |
|
|
LindaNygren
Medlem
|
2009-07-03 06:27 |
|
deffa gör bara att de muskler du REDAN HAR kommer fram mer och blir synliga genom att du går ner i vikt. Så lite som du väger kommer du bara se tanig ut och det bästa du kan göra är att satsa på styrketräning och äta ordentligt med proteiner och BYGGA muskler. När du gjort det ett tag och du känner att du kan lyfta mer och mer och öka och öka så kanske det så småningom är läge att deffa. Men mitt råd är INTE att göra det nu!
Kanske fler experter i området också uttalar sig lite bättre än en nybörjar som jag kan. Lycka till! :))
|
|
| | |
|
|
Austria
Medlem
HP: 1
|
2009-07-03 09:18 |
|
Svårt att kommentera den här tråden utan att låta som en förälder, men...........träna gym varje dag, deffa, m.m. när man är 13 år?
Missförstå mig rätt, tycker det är kanon att du hittat något du verkligen tycker om och vill lära dig mer av, men som du skriver har du redan skadat dig så du var tvungen att hålla upp med träningen. Tänk på att du fortfarande växer, känns lite vanskligt att då börja labborera med kost och försöka hitta någon idealvikt.
Istället för att "deffa" kan du väl byta ut 2-3 pass på gymmet och dra ut och springa, simma, cykla istället och fortsätta äta ordentlig och varierad kost. Lovar att du i längden kommer må bättre av det.
Lycka till och hoppas du hittar en bra balans mellan träning och kost.
Mvh.
Pappa :)
|
|
| | |
|
|
Klasse Banan
Medlem
HP: 3
|
2009-07-03 18:58 |
|
Håller med tidigare skribenter om att du bör överväga att träna upp dig till en mer muskolös kropp innan du bestämmer dig för att deffa. Själv väger jag 82kg på 173cm och är inte nära att deffa än :)
Men du gör givetvis som du vill, och som Vårdaren sa är det bäst att söka på forumet. Det finns t.ex. en klistrad tråd som heter "Deff-guide" som borde fylla dig med mer kunskap.
|
|
| | |
|
|
Musicman1
Medlem
|
2009-07-06 12:09 |
Håller med Klasse och övriga.
För säkerhetsskull kanske du ändå kan posta lite bilder på formen dattri?
Klasse Banan Skrev:Själv väger jag 82kg på 173cm och är inte nära att deffa än :)
Du måste vara en riktigt grov jäkel Klasse.
82 hårda kilon (förutsätter iaf det iom att deff inte är aktuellt) på den längden, är fan inte leka med.
Har inget minne av att ha sett några bilder på dig... har du postat nått i dagsformentråden?
(Det här inlägget ändrades senast: 2009-07-06 12:12 av Duck.)
|
|
| | |
|
|
Klasse Banan
Medlem
|
2009-07-06 15:55 |
Musicman1 Skrev:Du måste vara en riktigt grov jäkel Klasse.
82 hårda kilon (förutsätter iaf det iom att deff inte är aktuellt) på den längden, är fan inte leka med.
Har inget minne av att ha sett några bilder på dig... har du postat nått i dagsformentråden?
Haha, nu har jag nog lurat dig :) Jag är inte vidare hård, utan snarare menade jag att jag med vikt/längd-relationen inte tycker mig ha tillräckligt muskler för deff, trots att jag inte är bollrund. Vid 90-95 pannor kommer min första deff. Och några bilder har jag inte bjudit på heller, det kommer kanske efter deffen som blir nästa sommar :P
|
|
| | |
|
|
T.Mani
Medlem
|
2009-07-06 22:09 |
dattri Skrev:Som sagt har jag inte mycket fett på kroppen mest fasta muskler men tänkte inte mest deffa för att gå ner.
Var det inte du med en proffsig brorsa?
|
|
| | |
|
|