Seb2
Medlem
HP: 10
|
2009-07-02 19:14 |
|
Jag blir trött som fan i magen...inte så att det är det som sätter stopp, men ändå, det känns lite som en magövning nästan när jag gör 10 rep. Fler som tycker likadant? Görs kanske inte så mycket jobb med magen iofs, utan är väl mest att man spänner för att stabilisera.
Tänkte om det kanske var ett tecken att man är klen som fan i magen, eller om det är så det brukar kännas för de flesta.
Jag menar alltså stela raka mark, såna där man inte kröker ryggen för att nå ända ner i golvet.
|
|
| | |
|
|
Vårdarjäveln
Medlem
HP: 18
|
2009-07-02 20:23 |
|
Kröker ryggen? I vilka marklyft gör man det?
Menar du inte kröker benen?
Iaf, jag känner inte av magen och jag är inte direkt stark i magen. Känns mest i ryggen, häcken och baksida lår
|
|
| | |
|
|
Seb2
Medlem
|
2009-07-02 20:29 |
Nja, inte kröker ryggen kanske, men droppar svanken och kutar ner hela vägen...som här.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hams...dlift.html
Jag kör dock de stela raka, då det känns som mindre farligt.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hams...dlift.html
Men ok, nåt special med mig då kanske...igen :D
Tycker det tar som fan i magen, aldrig varit så slut i magen som nu senaste gångerna när jag lagt extra krut på raka mark, då jag fan inte har nåt annat kvar att köra nästan pga axelhelvetet som bråkar så enormt.
Jäkla skön övning, så är nog bra att köra den mer seriöst i vilket fall.
|
|
| | |
|
|
Pungis
Medlem
HP: 4
|
2009-07-02 20:37 |
|
Det har jag inte märkt. Känner ingenting dagarna efter heller..Därimot får jag alltid träningsvärk i magen av tricepspasset
|
|
| | |
|
|
Seb2
Medlem
|
2009-07-02 20:48 |
|
Hehe, ja det kanske är lite olika det där då.
Men jag får väl se det positivt...magen får ju lite extra träning om inte annat :)
|
|
| | |
|
|
momokebab
Medlem
HP: 0
|
2009-07-02 23:25 |
|
Oj ignorera detta tryckte på samma två gånger
(Det här inlägget ändrades senast: 2009-07-02 23:26 av the_freak.)
|
|
| | |
|
|
T.Mani
Medlem
HP: 3
|
2009-07-04 22:19 |
Jag känner aldrig någon träningsverk i magen. Jag hänger upp och ner och kör 8x3 med vikt mot bröstet. Får aldrig någon tränignsverk i magen längre. Framförallt inte inte av marklyft. Skit tråkigt :-P
Pungis Skrev:Därimot får jag alltid träningsvärk i magen av tricepspasset
:O Hur fasen sätter sig det i magen?
(Det här inlägget ändrades senast: 2009-07-04 22:22 av Niffi.)
|
|
| | |
|
|
Vårdarjäveln
Medlem
HP: 18
|
2009-07-04 22:34 |
T.Mani Skrev:Pungis Skrev:Därimot får jag alltid träningsvärk i magen av tricepspasset
Ja du =)
Själv fick jag kramp förra armpasset. I vänster lilltå, och i setet därefter kramp i baksida lår...
Man slutas aldrig att förvånas vad kroppen är kapabel till =)
|
|
| | |
|
|
Seb2
Medlem
|
2009-07-05 08:29 |
Vårdarjäveln Skrev:T.Mani Skrev:Pungis Skrev:Därimot får jag alltid träningsvärk i magen av tricepspasset
Ja du =)
Själv fick jag kramp förra armpasset. I vänster lilltå, och i setet därefter kramp i baksida lår...
Man slutas aldrig att förvånas vad kroppen är kapabel till =)
Haha, själv har jag varit på väg att få kramp i höger hamstring på sista tiden vid en viss "övning"....funderade som fan på vad det var, men sen kom jag på att det var ju inte i samband med träningen utan något annat :D
|
|
| | |
|
|