Hur ska jag bränna fläsk med min trainer?

flameboy83
Medlem

HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-07-03 02:56
Inköpte mig en trainer för cykeln och min fråga är:

vad ska man hålla för kadens lika så hur många watt bör jag ligga på?
försöker hålla mig på 80 i kadens o 250w, är det för lågt om jag ska bränna fläsk :)

ska man köra typ 40min vila 10 min o köra igen eller ska jag bara sitta där timma efter timma?
(Det här inlägget ändrades senast: 2009-07-03 02:58 av Skolios.)

high_school_boy
Medlem

HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-07-03 06:51
Det handlar om att du måste göra av med mer energi än du trycker i dig. Långa turer med lägre intensitet låter dig göra av med mer energi istället för ett intervallpass.
machine gun
Medlem

HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-07-03 13:11
Såhär års skulle jag cykla utomhus. Det är roligare, vilket gör att man håller på längre tid = fler kcal brända.
Madball
Medlem

HP: 7
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-07-03 14:46
high_school_boy Skrev:Det handlar om att du måste göra av med mer energi än du trycker i dig. Långa turer med lägre intensitet låter dig göra av med mer energi istället för ett intervallpass.
Intervallpass bränner en massa energi och säkerligen mer än många längre turer, beroende på intensitet såklart.
Ironwoman
Medlem

HP: 19
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2009-07-03 15:12
Madball Skrev:
high_school_boy Skrev:Det handlar om att du måste göra av med mer energi än du trycker i dig. Långa turer med lägre intensitet låter dig göra av med mer energi istället för ett intervallpass.
Intervallpass bränner en massa energi och säkerligen mer än många längre turer, beroende på intensitet såklart.
Det är distansen som spelar störst roll. Ett tuffare pass på 40 min och 20 km bränner nästan hälften så mycket som än ett lättare pass på 1,5 timmar och 40 km.
Skicka svar