|
7 aug
Blev vilodag.
Skulle hem, så det blev lite pckning. Hämta min nya bil och passa på att shoppa när jag var i civilisationen, idrottsrelaterat var en cykelhållare på dragkroken som min nya bil har, så nu slipper jag ha cykeln i baksätet. Sedan ett mekställ till cykeln att ha i källaren. När jag till sist kom hem var jag för trött för att träna, även om simning var planerat.
8 aug
Den lite mer seriösa deffen börjar. Startar på minus 500 kcal/dag och siktar på 100 g protein, 50 g fett, resten kolhydrater. Så kaloriräkning, lite lagom seriös för att orka iaf någon månad. Morgonvikt 55,8 kg.
Ovansjö triathlon, 700, 16 (med MTB), 5,2
Något som jag år efter år sagt att jag inte kan köra, då det är för kort efter Kalmar, men nu när jag fick lov att gå så återhämtade jag mig bättre, så mest för att få tyst på folk, sedan misstänkte jag innan att det skulle räcka till seger. Alltid kul att vinna =). Tar det lite lagom seriöst...
Starten var 700 m bort, en bekant frågade om jag ville värma upp genom att simma dit istället för att gå med alla andra. Den bekanta hade 1,13,14 i kalmar, 16,09 i säter ( jag 15,43 ) och 2,59 på 200 i 50 m bassäng i våras (jag 2,56 i samma tävling, men jag drog). Jättebra chans för mig att jämföra mot en som jag är jämn med/marginellt bättre, men som ju simmar som jag önskade att jag simmat i Kalmar. Lugn och ro utan tävlingshets, så jag var på direkt. Det tog drygt 20 min att simma till starten, motströms. Jag blev ifrånsimmad av honom med ca 1 min, då jag simmade rel lugnt. Frågade honom lite och han sa att han hade ett tempo i simning, men att han simmat lugnt när vi simmade till start och han brukar ligga på 19 min/km i bassäng. Så troligen är mitt problem inte tävlingshets eller så utan simning ute vid f2-3, så jag tror problemet är löst!
Simning 11,03, 700 m (medströms) 163 medelpuls.
Var inte riktigt med vid starten, pratade med en annan kille..., kom dock fram till starten med några sek marginal, men i andra startled. Manglade fram mig och började jaga upp lite de jag kom efter. Låg inte på fötterna utan simmade själv och jagde på. Fick en ostörd simning och lyckades komma upp 1 m före han som jag simmade till starten med. Var tvåa upp ur vattnet av alla, slagen med ca 2,25 =).
Växling
Riktigt bra. Våtdräkten åkte av i nafs.
Cykling, 16 km, ca 33,30, 166 medelpuls.
Någon av de som var metrarna efter hade lyckats växla om mig, konstigt när jag gjorde det så snabbt, men han kanske saknade våtdräkt. Jag slutade titta efter var vi skulle åka och bara hängde på. Tyvärr cyklade han lite fel som gjorde att vi tappade 20-30 sek eller så. Kom rätt och så var det bara att börja damma på. Första knappa hälften av cyklingen på asfalt utan någon direkt backe, så jag lade underarmarna på styret och trycka på rätt bra. Någon snabbare man åkte om, men inte så många. Gick bra första 10-15 min, sedan började jag känna hur jag tröttnade lite, Kalmar kom väl ikapp mig. Vi kom in i skogen, rel fin grusväg mot vad jag är van vid, fast de sa innan att den skulle vara dålig. Så jag kunde hålla rel gott tempo sett till underlaget, men benen svarade inte riktigt. Några små uppförsbackar där jag inte kunde trycka utan fick smyga upp. Kom en liten rad av män som passerade och jag kunde inte svara upp. Tror att jag i normal form hade klarat av 30-40 sek snabbare cykling.
Växel
Bra
Löpning 5,2 km, 25,03, pulsklockan gled ned.
Hade någon form av löpsteg i början, vilket var ett framsteg från 6 aug då jag bara lyckades få fram det när jag tryckte på i en svag nedförsbacke. Men i övrigt var det inte så mycket positivt. Varmt ute och jag hade inte druckit något under loppet, så len liten vätskebrist kanske började komma. Tungt och segt, bara att kämpa på för att överleva i solen. Banan gick främst på grusvägar, lite väl mycket grus på grusvägarna för att få bra fäste, fanns lite kupering också. Tappade ca 1 min mot vad jag borde ha haft i normal form.
Kom imål på nytt banrekord för damer... Något jag inte direkt räknat med. Vann med 5-10 min, fick ca 5 min på simningen, ytterligare ett par min på cyklingen och en var några sek bättre på löpningen, men resten tappade där med. Inte så mycket konkurrens i de omgivningarna.
Åt 2300 kcal under dagen.
9 aug
Simning ute 43 min.
Simmade f2 i 42 min. Provade att tejpa nacken, funkade sisådär. Ska jag ha full rörlighet blir det svårt att få tejpen att sitta bra, så den lossnade lite, men annars verkar det funka att tejpa nacken.
Hade sedan lite extra aktivitet med att prova nya glasögon. Jag tror att jag kommer få ont av mina om jag ska simma så långt, så jag vill ha ett par som jag kan byta med. Provade 3 st nya par av olika mdeller och fastnade för ett som jag ska köra nästa pass så jag simmar in dem lite.
1800 kcal under dagen. Lite svårt att klara sig på så få kcal. Jag kände mig hungrig och ville äta mer, och mer volym på maten, samtidigt får jag då inte i mig tillräckligt med fett. Längrar framåt tills jag drar på med träningen ingen så jag får äta mer.
|