Ironwoman mot Hawaii

Endag
Medlem

HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-26 15:49
Ironwoman Skrev:Japp, jag är lite bekant med honom. fast jag tror han får det svårt... nu har han ju kvalat med lite marginal (10 mil just under 10 timmar). i våras hade han lite problem med en vad/hälsena/häl.

Han springer ultra med ett fruktansvärt fokus. med en mp3 och ingen kontakt alls med världen utanför
Jag kollade hans träningsdagbok lite på FB och han tränar ju bra jämfört med mig, men jag kan ju se att han kommer få det tufft, både med totaldistansen och med reptiderna.

Hursomhelst, att han bara står på startlinjen gör honom till en hjälte i mina ögon.

Förresten klarade han 81 km checkpoint med ca 15 min marginal: 9.18 h

Ironwoman
Medlem

HP: 19
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-26 16:26
Endag Skrev:Hehe, nä lyssna inte på för många rookisar... men det var mitt tjat som fick dig att fundera på löpteknik så du lyssnar alltså lite på rookisar ändå :)

Men det jag skrev är inget jag (rookie) tycker utan vår löptränare (honom litar jag på av anledningen att HTT har grymma IM-brudar, speciellt vassa på att springa) och sen enligt författaren till den boken jag tränar efter. Med den typen av övningar kan man effektivisera löpningen genom att jobba bort onödiga rörelser, genom att aktivera rätt muskler osv.

I'm just the messenger :)
Du kan bara ta åt dig en tredjedel av äran. En tredjedel för att jag råkade komma till det kapitlet i triathlonboken jag läster nu (the triathlon trainin bible, joe friel, repeterar upp den varje höst) och så att jag har tänkt lite på det sedan i våras. Den förbättringen jag gjort löpmässigt detta år känner jag är till ganska stor del teknik. Jag är starkare, vilket gör att jag orkar löpa tekniskt bättre.Så då funderar jag om jag så lätt kan få ytterligare förbättringar.

Jag tror också att löpskolningsövningar är bra. Men det är så mycket som är bra och så lite tid. Så det jag har funderat på är vad som är bäst att lägga tid och energi på.

Citat:Jag kollade hans träningsdagbok lite på FB och han tränar ju bra jämfört med mig, men jag kan ju se att han kommer få det tufft, både med totaldistansen och med reptiderna.

Hursomhelst, att han bara står på startlinjen gör honom till en hjälte i mina ögon.

Förresten klarade han 81 km checkpoint med ca 15 min marginal: 9.18 h
I våras gjorde han ett grymt träningspass. Han sprang till säter (2 mil) sprang säter marathon på 3,38, men hade då lite skadeproblem och sprang hem... jag har fortfarande inte riktigt kommit över det. Flera snackar om min dag med cykel dit (5 mil) kvartsmara och cykel hem. Men han löpte typ nästan lika långt som jag ju cyklade och sprang.
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-26 23:41
Ironwoman Skrev:Du kan bara ta åt dig en tredjedel av äran. En tredjedel för att jag råkade komma till det kapitlet i triathlonboken jag läster nu (the triathlon trainin bible, joe friel, repeterar upp den varje höst) och så att jag har tänkt lite på det sedan i våras. Den förbättringen jag gjort löpmässigt detta år känner jag är till ganska stor del teknik. Jag är starkare, vilket gör att jag orkar löpa tekniskt bättre.Så då funderar jag om jag så lätt kan få ytterligare förbättringar.
Jag tar naturligtvis åt mig hela äran. även om en viss del bör gå till min kollega Friel.

Kör du efter traoining bible? Har du läst Going Long? Jag tycker den är bättre, passar mig bättre iaf. Bible är så volymfokuserad att jag blir illamående. Känns som de tyclker en rookie som ska ta sig runt behöver 20h/vecka typ. Även om Friel är delfärfattare till Going Long så verkar Gordo plockat ner honom till verkligheten lite.

Citat:Jag tror också att löpskolningsövningar är bra. Men det är så mycket som är bra och så lite tid. Så det jag har funderat på är vad som är bäst att lägga tid och energi på.
Men löpskolning ör ju en del av löpningen, du springer ju samtidigt. Du kan offra första 5 min av din löpning till skolning. Tar ingen extra tid egentligen. Men jag håller med om att det finns så mycket, ibland får man fokusera på färre saker.

Citat:I våras gjorde han ett grymt träningspass. Han sprang till säter (2 mil) sprang säter marathon på 3,38, men hade då lite skadeproblem och sprang hem... jag har fortfarande inte riktigt kommit över det. Flera snackar om min dag med cykel dit (5 mil) kvartsmara och cykel hem. Men han löpte typ nästan lika långt som jag ju cyklade och sprang.
Shit, schysst pass. tyvärr verkar han ha missat en reptid eller brutit om jag fattat live-rapporteringen rätt.
steph
Medlem

HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-27 22:02
Jag klarade checkpoint med 17 minuters marginal!
Du skrivit ”jag vann, jag vann, jag vann” ett otal gånger (i relation till andra på forumet) efter utmaningar, tävlingar, gissningar, IM, ½, ¼, Vasalopp, tjejvasan, 24-timmars cykling, etc; du har vunnit allt och sopat banan med oss!
Men nu måste jag inflika: Jag vann/ är snabbare på 50 km löpning med mina 5:30:01.
Men du har ju ännu några månader på dig att ta ner tävlingsskorna och ta årsbästa från mig!
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-28 13:55
steph, nu blir jag sugen på Markusloppet... Men det ska vara rätt kuperat och på stigar så jag lär väl inte ha en chans på din 50 km -tid, dessutom är jag nog inte i den formen just nu.

Plus tat det sabba min rehab...
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 08:56
Endag Skrev:Kör du efter traoining bible? Har du läst Going Long? Jag tycker den är bättre, passar mig bättre iaf. Bible är så volymfokuserad att jag blir illamående. Känns som de tyclker en rookie som ska ta sig runt behöver 20h/vecka typ. Även om Friel är delfärfattare till Going Long så verkar Gordo plockat ner honom till verkligheten lite.
Nej jag kör inte direkt efter den. Det enda som jag plockat rakt av är att "den som äter flest kcal till frukost innan en IM är den som får bäst löptid". Körde det innan man första kalmar, så gick ju det bra så jag fortsatte. I övrigt så ser jag mer om jag kan hitta tips. Ang volymen så kommer nog jag detta år att nå minimivolymen för en IM, heja mig.

Har köpt going long och ett par andra triathlonböcker, ska få dem i veckan.

Citat:Men löpskolning ör ju en del av löpningen, du springer ju samtidigt. Du kan offra första 5 min av din löpning till skolning. Tar ingen extra tid egentligen. Men jag håller med om att det finns så mycket, ibland får man fokusera på färre saker.
Rent tidmässigt till träningen är det ingen direkt förlust av träningstid. Men att läsa på, sätta sig in i det lite mer, tänka på det osv tar energi. I cykling har jag kört 0 teknikövningar (men på trainern har jag lagt mycket träningstid att tänka på bra rundtramp och fokusera på olika delar, olika ben), på cykel har jag en effektivitet 2 % sämre än proffsen, alltså mycket bra. Så om jag har sama effektivitet i löpningen utan teknikövningar är ju det slöseri. Men har funderat på hur jag ska få till en fimning, så jag är helt klart inne på att kolla upp det ordentligt.

Citat:Shit, schysst pass. tyvärr verkar han ha missat en reptid eller brutit om jag fattat live-rapporteringen rätt.
Jo, han försvann. Mamma ringde och berättade att han inte ens kom halvvägs och att det var hälsporre han hade haft problem med. Visste ju att det var någonting långt ned på baksidan av benet iaf.
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 08:58
steph Skrev:Jag klarade checkpoint med 17 minuters marginal!
Du skrivit ”jag vann, jag vann, jag vann” ett otal gånger (i relation till andra på forumet) efter utmaningar, tävlingar, gissningar, IM, ½, ¼, Vasalopp, tjejvasan, 24-timmars cykling, etc; du har vunnit allt och sopat banan med oss!
Men nu måste jag inflika: Jag vann/ är snabbare på 50 km löpning med mina 5:30:01.
Men du har ju ännu några månader på dig att ta ner tävlingsskorna och ta årsbästa från mig!
Griattis till segern över mig tills 9 maj 09, då kommer jag under 5 på 50 km. Nu finner jag inte mödan/skaderisken värd att ta tiden från dig. Hade du däremot gjort det innan uppsala, så hade du fått se en tid under 5,30 =)
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 10:32
Ironwoman Skrev:Nej jag kör inte direkt efter den. Det enda som jag plockat rakt av är att "den som äter flest kcal till frukost innan en IM är den som får bäst löptid". Körde det innan man första kalmar, så gick ju det bra så jag fortsatte. I övrigt så ser jag mer om jag kan hitta tips. Ang volymen så kommer nog jag detta år att nå minimivolymen för en IM, heja mig.

Har köpt going long och ett par andra triathlonböcker, ska få dem i veckan.
Jag har fått en del tips, men som sagt så tycker jag Going Long är bättre. Bible är inriktad på att man kör stenhård periodisering med hög volym. Going Long har kanske samma budskap, men där finns massor av bra tips om annat.

Vilka andra böcker har du köpt?

Grattis om du nåt minimigränsen. Egentligen borde man ju utvärdera sin effektivititet i IM-tid i förhållande till tränade timmar.

Citat:Rent tidmässigt till träningen är det ingen direkt förlust av träningstid. Men att läsa på, sätta sig in i det lite mer, tänka på det osv tar energi. I cykling har jag kört 0 teknikövningar (men på trainern har jag lagt mycket träningstid att tänka på bra rundtramp och fokusera på olika delar, olika ben), på cykel har jag en effektivitet 2 % sämre än proffsen, alltså mycket bra. Så om jag har sama effektivitet i löpningen utan teknikövningar är ju det slöseri. Men har funderat på hur jag ska få till en fimning, så jag är helt klart inne på att kolla upp det ordentligt.
Det håller jag med om. Man får läsa på närman är sjuk, har vilovecka eller annan tid över.

Citat:Jo, han försvann. Mamma ringde och berättade att han inte ens kom halvvägs och att det var hälsporre han hade haft problem med. Visste ju att det var någonting långt ned på baksidan av benet iaf.
verkar inte gått så bra för nån svensk knappt, de flesta bröt. 246 tuffa kilometrar...
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 10:33
Ironwoman Skrev:Griattis till segern över mig tills 9 maj 09, då kommer jag under 5 på 50 km. Nu finner jag inte mödan/skaderisken värd att ta tiden från dig. Hade du däremot gjort det innan uppsala, så hade du fått se en tid under 5,30 =)
Det är trots allt tiden på papperet som räknas, inte vad man "skulle kunna gjort". Så jag kan konstatera att jag ligger bland de sista när det gäller maratid i år, nåt som får mig att fundera på Bromölla marathon...
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 11:38
Endag Skrev:Vilka andra böcker har du köpt?

Grattis om du nåt minimigränsen. Egentligen borde man ju utvärdera sin effektivititet i IM-tid i förhållande till tränade timmar.
Jag har köpt
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1931382948
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1931382247 Going long
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0671604732
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0736054308

Ska försöka läsa igenom dem till våren. Har väl inte gjort så mycket research om vilka böcker som är bra, de är ju så pass billiga att det bara är att köpa om titeln låter bra. Jag anser mig också tillräcklig kunnig för att kunna filtrera bort saker som inte är lämpliga.

Jag har inte nått minimigränsen än, den är 600 timmar. Men ser ut att nå den detta år och det är ju mitt mål. 600-1200 timmar ska man träna om man kör IM... men jag vet inte hur han räknar timmar. jag är ju ganska hård i min timräkning.

Citat:verkar inte gått så bra för nån svensk knappt, de flesta bröt. 246 tuffa kilometrar...
en svensk gick det väl bra för Mattias Bramstång, han kom ju 25:a, visserligen rätt många timmar efter, men det är ju runt 10% bästa av dem som startade.
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 11:43
Endag Skrev:
Ironwoman Skrev:Griattis till segern över mig tills 9 maj 09, då kommer jag under 5 på 50 km. Nu finner jag inte mödan/skaderisken värd att ta tiden från dig. Hade du däremot gjort det innan uppsala, så hade du fått se en tid under 5,30 =)
Det är trots allt tiden på papperet som räknas, inte vad man "skulle kunna gjort". Så jag kan konstatera att jag ligger bland de sista när det gäller maratid i år, nåt som får mig att fundera på Bromölla marathon...
Jo, därför grattade jag till segern. Tycker också att det gills det som står på papperet, iaf här.
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 13:19
Jag gillar Perfect Distance skarpt. Författaren är entusiastisk och började med triathlon i relativt hög ålder. HAn tillhör Friels gäng men ger sin egen syn på saken. Den är ju inriktad på halv-IM men det spelar ingen större roll. Dave Scotts bok låter intressant, du får beräta sen.
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 13:34
Endag Skrev:Jag gillar Perfect Distance skarpt. Författaren är entusiastisk och började med triathlon i relativt hög ålder. HAn tillhör Friels gäng men ger sin egen syn på saken. Den är ju inriktad på halv-IM men det spelar ingen större roll. Dave Scotts bok låter intressant, du får beräta sen.
Du är inte intresserad av det som gäller kvinnor? =)
Stöter jag på något intressant berättar jag om det.
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 14:22
26 sep

Löpning 59,27, 5,37/km konstig puls (alldeles för hög, typ runt max i distansfart) 10,6 km

Körde min 7,50 km slinga (5,35/km) + en omätt slinga som tog 17,48. Den omätta är lite långsammare pga lite mer kuperat samt att den går främst på skogsstigar, så jag uppskattar den till 3,1 km.

Styrka 20 min efter
3*10 st armhävningar på tå och knogar
3*20 st ryggresningar med stol
50 st rodd med expander
17 min stakning med expander

27 sep

Shopping 4,5 timme, inkl IKEA och mat. Så för mig var det riktigt snabbt. För träningen så köpte jag nya löpskor. Det är väl ett fint framsteg. Nya skor efter bara drygt 100 mil löpning sedan förra hösten. NIKE Structure Triax 11+ heter dem. Första gången sedan 2004 jag köper något annat märke än New Balance. Dessa kändes superbra förutom lite lätt glapp i hälen, som blev värre barfora, men kunde löpa 14 km/h på bandet utan mer problem än att det kändes lite irriterande då jag kände efter. Så det kändes som att de skorna skulle bli riktigt bra.
Citat:http://www.zappos.com/images/736/7369273...4731-d.jpg
Så gjorde jag något som för mig är mer moraliskt tabu än att svära i kyrkan. Jag köpte skor för att ha på jobbet som inte har någon klack! Har fått kämpa psykiskt för att klara det ett par veckor, smög in och skyndade ut. Detta pga att jag ju haft lite småkänningar i vader+soleus, så jag ska sluta gå i klackar till vardags, iaf när det inte är viktigare saker på jobbet.

Löpning 10,8 km 59,26, 5,30/km, fortfarande konstig puls

Hade ingen direkt lust att ut och träna. Trött i benen efter shopping, lätt vätskebrist efter shopping (blir ju inte så man dricker något under dagen). Träningsvärk i hamstrings efter stakningen unger gårdagen (normalt att få det i början). Tog mig iaf ut och det funkade bra.

28 sep

Simning 3500 m + dykträning. Med simklubben + 5 min transportcykel

200 valfritt
2*100 crawl för mig (medly för alla andra) 12,5 m ben+12,5 m acc. Gjorde bort mig lite första 12,5 genom att inte andas, det blev jobbigt
2*100 m samma sak rygg
2*100 m samma sak bröst
100 m crawl (skulle vara 2*100, men jag var för långsam)

Dykträning
jag fick först dyka tre gånger, tränaren frågade om jag någonsin dykt tidigare, jag svarade typ inte och syns det, han skrattade. Jag fick kritik för att jag inte tog någon sats utan bara lade mig i vattnet, tappade också glasögonen varje gång. Efter de tre dyken fick jag inte dyka mer. Utan hoppa jämfota i vattnet och försöka ta sats och komma så långt som möjligt. Kom ca 3,5 m båda gångerna. Sedan fick jag dyka en gång och försöka trycka ifrån, gjorde det lite lagom, men det kändes bättre, tappade glasögonen dock.

6*50 m progressivt 1-4, 1-3, 1-2, 1 st 1,00 missade någon starttid lite då det skulle vara lugnt., låg på ca 45 sek då jag skulle trycka.

Med paddlar och dolme
4 * (2*150 m F3+, 4*25 m F5)
Blev trött efter typ 1:a, men kämpande på. Blev riktigt sliten i överkroppen mot slutet. på 4*25 körde jag st 50 sek

De andra simmarna fick sluta lite tidigare för de hade tävlat igår och jag blev ensam med tränaren för slutklämmen.

3 * (4*50 m vila 10 sek) vila 30 sek
Alltså först 4*50 m med 10 sek vila, sedan 30 sek vila så 4*50 igen osv
Jag skulle simma så hårt jag kunde och tränaren sa att han tid... var ju rätt slut redan innan
Första 200 hade jag sammanlagt 3,02,6, andra 2,56 sista 2,53,5. hade kunnat vara lite snabbare sista gången om jag bara fixat att vända allra sista 50;an, tränaren sade något om att jag snurrade lite extra där.

Visade mina fjärilskickar

100 m avsim

Löpning 44,40, 155 medelpuls, 8,55 km, 5,13/km

Började att tänka på dykträning, så när jag kunde dyka lite bättre till ett skolmästerskap i simning, hmm skolmästerskap, skolmästerskap i löpning på 1000 m, taktik osv oops jag kör visst lite snabbare än planerat märke jag efter närmare 4 km. Körde 7,50 km slinga + 5,18, 160 medelpuls, så jag uppskattar den till 1,05 km extra. Uppför trappen hem tog det 19 sek, säger att det motsvarar 60 m löpning, vilket alltid räknas med. Skulle mina löpturer avslutas nedanför trappen skulle det bli mycket jobbigare att ta sig upp.
steph
Medlem

HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 14:25
Ojdå! Finns Scotts bok att få ännu? Köpte den efter min premiär. Korkat, men plockade ner den från vinden för ett år sen. Hoppas det är en lite bearbetad upplaga. Bra bok, men verkar vara lite snabbt skriven.

Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 14:26
Ironwoman Skrev:Du är inte intresserad av det som gäller kvinnor? =)
Jag kan i stort sett allt om kvinnor, så är det nåt du vill veta så bara hör av dig :)
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 14:38
Jag har haft structure triax tidigare, kanonsköna.

Vad är det för jobb du har där man nästan måste ha high heels????!!
Tryman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:10
Endag Skrev:
Jag kan i stort sett allt om kvinnor, så är det nåt du vill veta så bara hör av dig :)
Jag kan ingenting om kvinnor och det står jag för =)

skor utan klack?
[Bild: 2278465184_3bb88b97bb_o.jpg]
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:13
Hahaha... :)

bra för soleus ...
(Det här inlägget ändrades senast: 2008-09-29 15:13 av leeza.)
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:19
steph Skrev:Ojdå! Finns Scotts bok att få ännu? Köpte den efter min premiär. Korkat, men plockade ner den från vinden för ett år sen. Hoppas det är en lite bearbetad upplaga. Bra bok, men verkar vara lite snabbt skriven.

Jag har ju inte fått boken än, men det varkar bara vara att beställa.
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:33
Endag Skrev:Jag har haft structure triax tidigare, kanonsköna.

Vad är det för jobb du har där man nästan måste ha high heels????!!
Jag måste inte ha klackar i jobbet. men är ju rätt kort och behöver ha respekt, så gillar jag känslan man får när man har ett par skor med medelhöga klackar, man går från flicka till kvinna. Riktigt höga klackar har jag främst när jag är ute efter en kille...
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:34
Tryman Skrev:
Endag Skrev:

skor utan klack?
Funderade om en sådan kommentar skulle komma, men trodde inte de skulle komma från en kille.
Endag
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:41
Ironwoman Skrev:Jag måste inte ha klackar i jobbet. men är ju rätt kort och behöver ha respekt, så gillar jag känslan man får när man har ett par skor med medelhöga klackar, man går från flicka till kvinna. Riktigt höga klackar har jag främst när jag är ute efter en kille...
Så om du har höga klackar på andra dejten gjorde killen bra i från sig på första. Har du löparskor kan han lika gärna gå hem ... :)
Ironwoman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:53
v 39

Mån: Löpning 1,15, 150 medelpuls, 13,03 km. Styrka 10 min.
Tis: Morgonsim 45 min + 5 min transportcykel. Löpning, 42 min, 149 medelpuls, 7,50 km.
Ons: Simning, 3600 m, 70 min. Transportcykel 10 min.
Tors: Transportcykel 28 km 70 min.
Fre: Morgonsim 45 min + 5 min transportcykel. Löpning 59 min 10,6 km. Styrka 20 min.
Lör: Löpning 10,8 km 59 min.
Sön: Simning 3500 m 70 min + 5 min transportcykel. Löpning 45 min, 155 medelpuls, 8,55 km.

Totalt: 10 timmar 35 min

Simning: 3 timmar 50 min (4 pass)
Cykel transport: 1 timme 35 min (6)
Löpning: 4 timmar 40 min 50,5 km (5)
Styrka: 30 min (2)

Som planerat, en uppstartsvecka med löpfokus. över 10 timmars träning, hade tänkt lite närmare 10 timmar, men det spelar ju ingen roll. Över 5 mils löpning. och 30 min styrka.
Mån morgon - mån morgon tappade jag 0,9 kg, till 56,0. Skillnaden ligger nog främst på vätske, samt glykogen, för jag har ätit så jag borde ha förlorat ett hg eller två. Vilken vikt som är mest rätt får jag se vid nästa vägning.

Nästa vecka ska det bli cykel och lite mer seriös träning. 12 timmar, 2 st specificerade pass på cykel ett 3*10 min zon 4 (torsdag) och ett 3 timmars (lördag), 30 min styrka.
Tryman
Medlem

Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2008-09-29 15:57
Ironwoman Skrev:
Tryman Skrev:
Endag Skrev:Jag kan i stort sett allt om kvinnor, så är det nåt du vill veta så bara hör av dig :)

skor utan klack?
Funderade om en sådan kommentar skulle komma, men trodde inte de skulle komma från en kille.
Ärlighet varar längst ;)
Endag Skrev:
Ironwoman Skrev:Jag måste inte ha klackar i jobbet. men är ju rätt kort och behöver ha respekt, så gillar jag känslan man får när man har ett par skor med medelhöga klackar, man går från flicka till kvinna. Riktigt höga klackar har jag främst när jag är ute efter en kille...
Så om du har höga klackar på andra dejten gjorde killen bra i från sig på första. Har du löparskor kan han lika gärna gå hem ... :)
Hon kan ju vara rädd att han ska springa iväg så hon måste springa efter.
Skicka svar