26 sep
Löpning 59,27, 5,37/km konstig puls (alldeles för hög, typ runt max i distansfart) 10,6 km
Körde min 7,50 km slinga (5,35/km) + en omätt slinga som tog 17,48. Den omätta är lite långsammare pga lite mer kuperat samt att den går främst på skogsstigar, så jag uppskattar den till 3,1 km.
Styrka 20 min efter
3*10 st armhävningar på tå och knogar
3*20 st ryggresningar med stol
50 st rodd med expander
17 min stakning med expander
27 sep
Shopping 4,5 timme, inkl IKEA och mat. Så för mig var det riktigt snabbt. För träningen så köpte jag nya löpskor. Det är väl ett fint framsteg. Nya skor efter bara drygt 100 mil löpning sedan förra hösten. NIKE Structure Triax 11+ heter dem. Första gången sedan 2004 jag köper något annat märke än New Balance. Dessa kändes superbra förutom lite lätt glapp i hälen, som blev värre barfora, men kunde löpa 14 km/h på bandet utan mer problem än att det kändes lite irriterande då jag kände efter. Så det kändes som att de skorna skulle bli riktigt bra.
Citat:http://www.zappos.com/images/736/7369273...4731-d.jpg
Så gjorde jag något som för mig är mer moraliskt tabu än att svära i kyrkan. Jag köpte skor för att ha på jobbet som inte har någon klack! Har fått kämpa psykiskt för att klara det ett par veckor, smög in och skyndade ut. Detta pga att jag ju haft lite småkänningar i vader+soleus, så jag ska sluta gå i klackar till vardags, iaf när det inte är viktigare saker på jobbet.
Löpning 10,8 km 59,26, 5,30/km, fortfarande konstig puls
Hade ingen direkt lust att ut och träna. Trött i benen efter shopping, lätt vätskebrist efter shopping (blir ju inte så man dricker något under dagen). Träningsvärk i hamstrings efter stakningen unger gårdagen (normalt att få det i början). Tog mig iaf ut och det funkade bra.
28 sep
Simning 3500 m + dykträning. Med simklubben + 5 min transportcykel
200 valfritt
2*100 crawl för mig (medly för alla andra) 12,5 m ben+12,5 m acc. Gjorde bort mig lite första 12,5 genom att inte andas, det blev jobbigt
2*100 m samma sak rygg
2*100 m samma sak bröst
100 m crawl (skulle vara 2*100, men jag var för långsam)
Dykträning
jag fick först dyka tre gånger, tränaren frågade om jag någonsin dykt tidigare, jag svarade typ inte och syns det, han skrattade. Jag fick kritik för att jag inte tog någon sats utan bara lade mig i vattnet, tappade också glasögonen varje gång. Efter de tre dyken fick jag inte dyka mer. Utan hoppa jämfota i vattnet och försöka ta sats och komma så långt som möjligt. Kom ca 3,5 m båda gångerna. Sedan fick jag dyka en gång och försöka trycka ifrån, gjorde det lite lagom, men det kändes bättre, tappade glasögonen dock.
6*50 m progressivt 1-4, 1-3, 1-2, 1 st 1,00 missade någon starttid lite då det skulle vara lugnt., låg på ca 45 sek då jag skulle trycka.
Med paddlar och dolme
4 * (2*150 m F3+, 4*25 m F5)
Blev trött efter typ 1:a, men kämpande på. Blev riktigt sliten i överkroppen mot slutet. på 4*25 körde jag st 50 sek
De andra simmarna fick sluta lite tidigare för de hade tävlat igår och jag blev ensam med tränaren för slutklämmen.
3 * (4*50 m vila 10 sek) vila 30 sek
Alltså först 4*50 m med 10 sek vila, sedan 30 sek vila så 4*50 igen osv
Jag skulle simma så hårt jag kunde och tränaren sa att han tid... var ju rätt slut redan innan
Första 200 hade jag sammanlagt 3,02,6, andra 2,56 sista 2,53,5. hade kunnat vara lite snabbare sista gången om jag bara fixat att vända allra sista 50;an, tränaren sade något om att jag snurrade lite extra där.
Visade mina fjärilskickar
100 m avsim
Löpning 44,40, 155 medelpuls, 8,55 km, 5,13/km
Började att tänka på dykträning, så när jag kunde dyka lite bättre till ett skolmästerskap i simning, hmm skolmästerskap, skolmästerskap i löpning på 1000 m, taktik osv oops jag kör visst lite snabbare än planerat märke jag efter närmare 4 km. Körde 7,50 km slinga + 5,18, 160 medelpuls, så jag uppskattar den till 1,05 km extra. Uppför trappen hem tog det 19 sek, säger att det motsvarar 60 m löpning, vilket alltid räknas med. Skulle mina löpturer avslutas nedanför trappen skulle det bli mycket jobbigare att ta sig upp.