Ölmage, hjälp. För att få bort fett snabbt.Promenad,jogga lr springa?

Kämparen
Apr 2007
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 20:11
Tjena, jag är 18år gammal, är 1,82m lång och väger 74kg. Jag har alltid haft en bra vikt utan att gå ner eller upp. Jag har börjat styrketräna, så jag har börjat gå upp i vikt den sista tiden.
Fast jag är väldigt smal överallt, benen,armarna o ansiktet så har jag alltid haft som en ölmage. Jag är inte överviktig men jag har alltid haft en mage som jag aldrig lyckats få bort. Det är väldigt frustrerande.
Vad är det bästa jag kan göra ?

Min andra fråga är, vilket sätt är bäst att bränna bort fett på? Att ta en romenad, jogga eller springa??
Jesus
Oct 2004
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 20:18
Du är normalviktig, så speciellt stor kan magen knappast vara. Du är 18 år och växer kanske ännu ett par centimeter, så jag skulle inte rekommendera dig att äta mindre. Träna hellre mer kondition och förbränn på sätt det lilla extra du har på magen (konditionsträning kan ha viss påverkan på hur magen putar dessutom). Och som svar på din andra fråga: springa bränner mest per minut, men jogga/promenera bränner mest fett procentuellt. Bäst, för dig, är nog att jogga. Då förbättrar du konditionen samtidigt som du kanske kan åtgärda magen.
T-Rex
Nov 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 20:30
Om det verkligen är fråga om en "ölmage" så föreslår jag att du slutar supa! [Bild: winking0001.gif] och börjar med någon form av träning, vilken som helst. Fort går det inte, du får ha tålamod. Alla har plötsligt så himla bråttom nu när sommaren närmar sig... [Bild: rolleye0019.gif]
(Det här inlägget ändrades senast: 2007-04-24 20:31 av elisabethjo.)
Kämparen
Apr 2007
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 20:43
haha tack för alla svar. Neeh jag bryr mig inte. Jag visar mig hur jag än ser ut :) alltid glad. Men det känns som om jag har försökt få bort det i åratal och det försvinner aldrig.

Men att jogga och promenera, är det samma sak eller? För jag har börjat ta långa promenader, försökt när jag kan :) ett tag nu. Spelar det någon roll hur mycket jag äter? Allt fett går juh inte till magen, eller?
Dr Nick
Jan 2006
HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 20:59
Citat:Ölmage, hjälp. För att få bort fett snabbt.Promenad,jogga lr springa?
Sluta med ölen kanske...?
T-Rex
Nov 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 21:00
Hos män har fettet en tendens att samla sig just på magen, men du kan tyvärr inte punktförbränna, utan fettet tas från hela kroppen. Äter du mindre än du förbrukar så går du ner i vikt. Jogging förbrukar mer energi än än promenader.
Kämparen
Apr 2007
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 21:00
Men det är ingen ölmage. Jag har en mage kan vi säga då. Jag säger ölmage eftersom det liknar mest det. Den är stor.
Kämparen
Apr 2007
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 21:02
Vad borde jag göra då. Det var att jobba/promenera va?. Är det, det bästa jag kan göra och se om något förändras efter en tid. Bara kämpa på och ta promenader
Dr Nick
Jan 2006
HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-04-24 21:25
Skicka svar