Förbättra sin ämnesomsättning

thuram
Aug 2005
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-02-28 00:02
Läste precis ett inlägg där ämnesomsättning togs upp och då blev jag fundersam,
kan man förbättra sin ämnesomsättning ?
HKG
Feb 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-02-28 09:49
Ja. Lägg på dig mer muskler så ökar du din ämnesomsättning.
camrige
Jan 2006
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-02-28 20:35
Att äta riktigt stark mat ökar ämnesomsättningen med ca 8%, men då bara i en kort stund.
stevebc
Feb 2005
HP: 4
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 00:14
HIIT och styrketräning utan vila mellan seten ger mig bastuförbränning.
Madball
Apr 2004
HP: 7
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 03:34
Koffein ökar ämnesomsättningen
Englund
Sep 2005
HP: 9
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 08:40
Nikotin likaså. Nikotin tillsammans med koffein ökar effekten ytterligare.
floppix
Aug 2006
HP: 1
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 10:03
Koffein + Ipren ökar arbetspulsen mer än bara koffein.
Arbeta på samma intensitet (ex. 15km/h i 30min) med denna häxa i kroppen så förbrukar du mer, dock ej i vila men den totala "ämnesomsättningen" över dygnet blir ju högre... Fattar att det inte var så du menade och det är INGET jag rekommenderar någon att göra!
(Det här inlägget ändrades senast: 2007-03-01 10:04 av fabbe.)
Icecoffee
Aug 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 10:27
Englund Skrev:Nikotin likaså. Nikotin tillsammans med koffein ökar effekten ytterligare.
sanning men nikotin har bieffekter som högre puls i vila. högre blodtryck m.m. inget jag rokomenderar för att öka sin förbränning.

lägg på dig mer muskelmassa så ökar den, koffein ökar den men är kanske inte heller det nyttigaste, likaså kanel ökar din ämnesomsättning.

Fotnot: änvänd aldrig läkemedel eller tex nikotin för att ändra din kropp med läkemedel räknar jag inte till kosttillskotten även om det är "läkemedel" i viss form, men som sagt skippa ipren som en del pratar om, läs fakta om sakerna du proppar i dig, finns studier på dom flesta ämnena.

kanel tex är populärt inom modevärlden och tas till allt där för att dom ska gå ner i vikt, nu skapar inte kanelen anorexi nervosa utan det är svälten så du kan gott ha lite extra kanel på maten.

lyck till
Madball
Apr 2004
HP: 7
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 15:51
Englund Skrev:Nikotin likaså. Nikotin tillsammans med koffein ökar effekten ytterligare.
Menar du att den sammantagna effekten blir större än de enskilda beståndsdelarna?

Interesting

Jo nikotin är ju ingen hit, stressar upp kroppen och sliter på den. Dock ger väl kaffe högre vilopuls med rimligen?
(Det här inlägget ändrades senast: 2007-03-01 15:52 av Marcus.)
Mikee
Jan 2007
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-01 19:44
Intressant tråd dethär. Speciellt det Icecoffee sade angående kanel. Men fanns det inte en hel del bieffekter av överkonsumtion av kanel?? Så modellerna äter mycket kanel för att deffa ner sig? Hade inte en aning om det:)

Men hur blir det om man kryddar maten, först ordentligt starkt med chilli osv, och sedan även tar en mängd kanel på? Blir det dubbla effekt då eller motverkar dom varandra då kanelen gör att endel av den starka smaken försvinner? Det optimala borde ju ändå vara stark mat med kanel och kaffe till som dricka??

Mvh
Icecoffee
Aug 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-02 07:30
Återkommer om kanelen måste iväg en snabbis o skriva tenta, men ska kika lite artiklar gällande kryddor, kanel stark mat o ämnesomsättning om det finns ;)
håll utkik det kommer under eftermiddagen.
thuram
Aug 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-03 20:15
Jag googlade lite på "kanel" och såg artiklar där det stod att kanel kunde orsaka fetma och att musklerna bränner mindre fett ju längre och mer du äter kanel.

Låter inte så trovärdigt ifs... men ändå
vic
Oct 2005
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2007-03-03 20:20
Mikee Skrev:Intressant tråd dethär. Speciellt det Icecoffee sade angående kanel. Men fanns det inte en hel del bieffekter av överkonsumtion av kanel?? Så modellerna äter mycket kanel för att deffa ner sig? Hade inte en aning om det:)

Men hur blir det om man kryddar maten, först ordentligt starkt med chilli osv, och sedan även tar en mängd kanel på? Blir det dubbla effekt då eller motverkar dom varandra då kanelen gör att endel av den starka smaken försvinner? Det optimala borde ju ändå vara stark mat med kanel och kaffe till som dricka??

Mvh
Varför skulle just modeller använda sig av en speciell "deff"metod? Det var det knasigaste jag hört.. hur gör brandmän för att gå ned i vikt? scientologer? tidningsbud? piloter? :P
Skicka svar