Alltid hungrig??

Kitti
Mar 2003
HP: 0
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-08 09:38
Hmm... jag förstår inte detta, varför är jag alltid hungrig? Det känns så i alla fall. Jag äter 4-5 mål om dagen: frukost, lunch, mellanmål, middag och ibland "kvällsfrukt"...

Ibland kan det gå bara 5 min så är jag hungrig igen.. Någon som kan förklara detta? Jag har ingen aning om vad som händer... ???
Matti
Feb 2002
HP: 9
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-08 09:45
Hur ser dina måltider ut? Om jag äter livsmedel som är fettsnåla men rika på kolhydrater kan jag i princip äta hur mycket som helst..

Men om måltiden är baserad på protein och även innehåller lite nyttigt fett så håller jag mig mätt betydligt längre.
Kitti
Mar 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-08 09:49
Azzå, jag äter allt: kött, pasta, fisk, potatis, grönsaker - you name it. Tidigare har jag inte haft detta problem, nu verkar det vara konstant.. Jätteskumt!!!

Och jag vill ju inte äta hela tiden, om man säger så...
traidmill
Feb 2003
HP: 2
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-08 16:00
Drick mkt vatten?.. det kanske funkar?.. jag känner oxå att jag är hungrig ofta.. iom att förr åt jag tills jag va nära på å spy typ 2 ggr om dagen.. nu äter jag jättelite 6 gånger om dagen... men mycket vatten verkar hjälpa =)
Kitti
Mar 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-09 15:19
Jag dricker mycket vatten...

Detta är ju helskumt... *hmpf*
bruse
Mar 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-09 19:10
Jag har två kollegor på jobbet, som är på gränsen till undervikt, smala som stickor. De kan i princip äta vad som helst å hur mycket som helst. Å de går aldrig upp i vikt och är snabbt hungriga igen.

De har ett fel konstateat, båda två, de har fel på ämnesomsättningen. Den ena av dem får medicin mot det, för han är alltid trött också. Och nu mår han mycket bättre! Den andre medicinerar inte, men har problem med nariga händer.

Så jag föreslår att du faktiskt besöker en läkare, som får kolla det där! Jag tycker det låter allvarligt!
Kitti
Mar 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-11 09:22
Citat:Jag har två kollegor på jobbet, som är på gränsen till undervikt, smala som stickor. De kan i princip äta vad som helst å hur mycket som helst. Å de går aldrig upp i vikt och är snabbt hungriga igen.

De har ett fel konstateat, båda två, de har fel på ämnesomsättningen. Den ena av dem får medicin mot det, för han är alltid trött också. Och nu mår han mycket bättre! Den andre medicinerar inte, men har problem med nariga händer.

Så jag föreslår att du faktiskt besöker en läkare, som får kolla det där! Jag tycker det låter allvarligt!

Hmm.. nu när du säger det så kom jag o tänka på en sak. Enligt BMI så är jag underviktig... och ja, jag känner mig trött rätt så ofta...

Det som dock gör mig fundersam är, detta har pågått drygt en månad (kommer ej ihåg när det började men för ett bra tag sen), innan dess var det inte så...
honken_
Apr 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-15 21:38
Du äter säkert mat med snabba kolhydrater, då står man sig inte alls lika länge på maten, utan blir fort hungrig igen. Kost rik på långsamma kolhydrater gör dig mätt länge, tar lång tid att bryta ner i magen. Införskaffa en GI-tabell, där kan du se vilken kost som innehåller långsamma kolhydrater.
christoferj
Feb 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-15 22:11
Har du börjat träna nyligen så gör ju det att du förbränner mer Under hela dagen varje dag inte bara när du tränar o detta gör juh att du e hungrig o vill fylla din lilla mag...
Henke
Apr 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-17 17:19
Att du blr hugrig efter du ätit kan bero på att du har brist på krom... detta finns att köpa på hälsokostbutiker,,,dämpar småhunger o sötbegäret.
P.s Äppelcidervinäger fungerar utmärkt för mej!
Henke
Apr 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-17 17:32
Hej igen!

Hann se att du undrade om ämnesomsättning, tänkte ge dej lite upplysningar så du vet vad du ska fråga om.

Det kallas för hypothyreos det innebär att sköldkörteln slutar producera tyroxin , o höjer TSH värdet i kroppen (trijodthyronin) det kan vra medfött eller att man tilltaget stora mängder hälsoksostpreparat etc. man kan märka det på bl a trötthet köldkänsla hes o djup röst även torr o grov hud.

Diagnosen blir ofta ställd så att TSH värdet är för högt det bör man årligen kolla upp med läkare.

Man behandlar detta med ett ämne som kallas Levaxin.

Om du känner dej träffad kanske du bör uppsöka en läkare.

P.s Behöver inte vara orolig det finns inget farligt eller kronisk i samband med detta!
Kitti
Mar 2003
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-19 15:48
Tack Henke för informationen!
stiffe i Malmö
Dec 2002
Markera som välskrivet/intressant/hjälpsamt2003-04-22 11:18
Då står du dig mätt i flera timmar (äter gröt även till kvällsmat istället och det fungerar mot "kvällsfrossan" oxå.

http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-349.html

Lycka till!
Skicka svar