Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej på er alla!
Lite fakta:
21år, 1,92cm, 84kg
Jag har tränat i cirka 5 veckor nu och försöker vara väldigt seriös med min träning för att nå mina mål.
Innan jag började träna för 5 veckor sen vägde jag ungefär 74 kilo.
Jag åt extremt dåligt och tränade aldrig, jag satt istället mest framför datorn.
Nu försöker jag äta massor och bara bra mat. Jag tar inga tillskott för jag mår riktigt dåligt och får spy käningar när jag dricker de. Jag har testat 2 olika tillskott och det är någon speciell smak som verkar finnas i alla tillskott som min kropp inte tål.
Mina mål:
Jag vill få en vältränad men ända en smidig kropp, ungefär som de stora K1 kickboxarnas kroppar. Jag skulle gärna gå upp ungefär 10-15 kilo till i muskler så jag väger runt 95-100 kilo. Har nästan inget fett just nu på kroppen så det är bara muskler som saknas.
Schemat:
Just nu tränar jag 4-5 dagar i veckan och har 3 olika scheman som jag går runt på..
Schema1: Bröst, Triceps, Vader
Schema2: Ben, Axlar, Lägre ryggen( 1 övning )
Schema3: Rygg, Biceps, Mage
Dec 15
Bröst, Triceps, vader
Jag skippade vaderna idag pga träningsverk, kör de imorgon istället när jag kör ben.
BRÖST:
Bänkpress 3set:
50*8
50*8
50*8
Sned hantelpress 3set:
20*6
17.5*8
17.5*8
Flys i maskin 3set:
50*8
50*8
50*8
TRICEPS
Pushdowns 3set:
45*14
45*10
45*8
Vet inte vad nästa övning heter, man använder ett rep som man drar från nacken till utsträckta armar medans man lutar sig framåt. Nån som vet vad övningen heter? =)
30*10
30*8
30*8
Jag ska nog höja bänkpressen till 60 på nästa pass. Hade tänk att höja den när jag klarade 3*8 och det gjorde jag som ni kan se =)
Ska nog höja vikterna lite på båda triceps övningarna nästa gång också.
Har lite problem med vilka vikter jag ska köra eftersom jag har ökat vikterna nästan varje gång jag tränat. Men det börjar bli bättre, har snart koll på vilka vikter jag ska köra på alla övningar. Mitt mål är väl att klara 3*8 och sen höja vikten tills jag klarar 3*8 igen osv..
Tycker du ska ha med en bas övning när du tränar triceps. Antigen smal bänkpress eller liggande triceps extension.
Tycker du ska ha med en bas övning när du tränar triceps. Antigen smal bänkpress eller liggande triceps extension.
Varför inte båda två? Jag tycker triceps extesion är den bästa övningen som finns för triceps, och smalbänk den näst bästa. Man kan hantera bra med vikt också på de övningarna, vilket är bra.
Varför inte båda två?
För det är lätt att bli övertränad då triceps tränas i flera övningar.
Varför inte båda två?
För det är lätt att bli övertränad då triceps tränas i flera övningar.
Det beror ju på hur ofta man tränar varje muskelgrupp, men två tricepsövningar i veckan tillsammans med bröstpasset är ju inte några som helst problem, inte för mej i alla fall.
Roligt att du tagit initiativet.
Även jag satt mest framför datorn, även om jag hållit mig hyfsat stark jämfört med jämnåriga på nåt jävla vänster.
Hoppas du tar före och åtminstone efter bilder så vi kan jämföra oss :D.
usch mitt internet har varit nere i en vecka nu, äntligen funkar det igen!
Lyckades skada mig ända så jag har inte tränat i vilket fall, har nog fått en liten muskel bristning vid revbenen =(
Ska testa att träna nu på torsdag och se hur det känns, får nog ta det lite lugnt med vikterna iaf..
Tack for tipsen btw, har alltid tyckt att jag saknat en bra triceps övning
Ska testa båda två nästa gång jag kör triceps.
hehe Taurus, fan önskar att jag hade tagit några bilder på mig när jag vägde 74 kilo, är nog redan ganska stor skillnad på min kropp. Ska nog ta några bilder på mig nu, är ju inte direkt vältränad ännu.
usch mitt internet har varit nere i en vecka nu, äntligen funkar det igen!
Lyckades skada mig ända så jag har inte tränat i vilket fall, har nog fått en liten muskel bristning vid revbenen =(
Ska testa att träna nu på torsdag och se hur det känns, får nog ta det lite lugnt med vikterna iaf..
Tack for tipsen btw, har alltid tyckt att jag saknat en bra triceps övning
Ska testa båda två nästa gång jag kör triceps.
hehe Taurus, fan önskar att jag hade tagit några bilder på mig när jag vägde 74 kilo, är nog redan ganska stor skillnad på min kropp. Ska nog ta några bilder på mig nu, är ju inte direkt vältränad ännu.
Grymt. ta bilder nu vet jag, vi har tränat ungefär lika länge :).
Då kan vi i alla fall se hur vi är i det nuvarande skicket istället för att kolla ökningar. För de är nog inte stora :P