Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

>>Träning, Kost & Motivation<< av & med

Från: Härnösand
Registrerad: 2004-07-21

Så! Nu är det äntligen dags för mig att fixa en liten träningsdagbok. Jag kommer inte att skriva ner varje pass, eftersom jag inte tycker att det är så intressant, varken för läsaren eller för mig själv. Jag kommer mer att rikta in mig på att skriva ner ökningar, förbättringar, skriva några rader när det går tungt. Ja, jag kommer att skriva när jag känner för det helt enkelt! =)

Och jag hoppas givetvis på att få lite råd och uppmuntran på vägen.

// MagnuM

Måndag 13/12 05:32

Sitter nu på jobbet. Jag har en lång och nyttig vilovecka bakom mig. En vecka helt utan träning, och dessutom utan tidiga morrnar. Passande nog så jobbade jag kväll. Men detta har tyvärr gjort att jag har lyckats ställa om dygnet rätt så rejält. Så inatt så har det blivit..0 timmars sömn. Och det är iallafall 7 h för lite, för att jag ska må bra. Jag brukar ha som regel att jag ska sova minsta 7 men helst 8 för att jag ska känna mig helt utvilad och allt ska rulla på. Men tyvärr så har jag alltså inte sovit nåt inatt.

Över till träningen. Jag ska nu gå in på min tredje 8-veckors period av Max Ot. Alltså, jag har tränat två perioder innan, med mycket goda resultat. Jag har skrivit om dessa resultat tidigare, men jag kan nämna något iallafall. Jag vägde 70 kg i slutet på sommaren då jag drog igång med "storsatsningen". Nu väger jag cirka 79 kg, lite olika från dag till dag. Men jag är iallafall avsevärt tyngre och starkare än då.

Senare idag så ska jag träna ett Axlar/Traps pass. jag skriver mer om det senare. Jag har planerat att sova nån timme innan och ladda med nån form av energidryck.

// MagnuM

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-09-11

Se till att äta mycket när du får så lite sömn.

Ja då, tack för tipset. Jag har precis fått i mig en fin havredrink a´la Cali ;-)

Ska försöka sova ifatt några timmar inatt.

// MagnuM

En milstolpe i min träning. Igår när jag körde ben så tog jag slut totalt och såg stjärnor efter benpressen. Jag ökade 10 kg på stela marklyft och gick direkt på benpressen, och ökade även där 10 kg. men det var tydligt en aning för optimistiskt..=)
Men jag gick på 140 kg stående vadpress efter en 5 minuters återhämting, och så var det inget mer med det.

Angående passet i tisdags. (Axlar/Triceps.) Jag har kört med 21 kg max på sittande axelpress. Men jag började med den och lyckades öka till 23,5 kg. tre set * 6 reps.

Det känns jävligt bra att kunna öka, även fast man har haft sömnbrist innan. Men det är ju så, att efter viloveckan så brukar man kunna öka något på det mesta.

// MagnuM

041215. Rygg / Mage - pass

Igår så körde jag rygg - mage. En ökning som är värd att nämna. Sittande kabelrodd. Från 80 kg till 100 kg. Jag har kännt innan att jag skulle klara mer än 80, om jag verkligen ville. Och igår ville jag=) Gött!

// MagnuM

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB