Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Måste man äta kost tillskott?

Registrerad: 2003-06-18

Ni som tränar mycket varför lägga ned 1000 tals kronor om året för att nå ja vadå? Jag undrar är det värt alla pengar  duger inte vanlig mat längre utan måste man "slösa" bort hela lönen på protein drinkar när det finns mjölk ,keso ,skinka mm i affären för en bråkdel av kostnaden för dessa produkter. Jag tränar för att må bra ska inte ställa upp i miss xxxxx .Men ni som tar dessa  undermedel ser ni en sådan skillnad så att det är värt pengarna??

Registrerad: 2003-04-29

Ptja, finns de som inte har tid att sätta i sig massa mat. Protein drink efter träningen är ett snabbt o smidigt sätt att få i sig lite extra.
Alla har väl olika mål och olika men att nå dem.
Dessutom är det inte så fasligt mycket dyrare än mer av "vanlig" mat.
Sen är det väl en fråga om det är slöseri eller inte, to each their own.

Registrerad: 2003-06-18

Tack för svaret. Men har du testat att träna utan kosttillskott och nått ett sämre resultat då ? Och hur mäter man resultat är det i antal kg man kan lyfta eller som jag tycker är det viktigaste att man mår bra .?!

började träna utan tillskott, sen provade jag ephedra vilket gav ett rejält "push" i träningen, slutade med det efter ca en månad för att jag tycker att jag klarar mig bättre utan det, dessutom sover man bättre :)

sen jag började med proteintilllskott har jag dock ökat i muskelmassa märkbart.. ända anledning att jag använder det är för att det är ett mer snabbt och praktiskt sätt för mig att nå mina 2g protein / kroppskilo..
tvivlar inte på att om jag satte i mig samma mängd protein från riktig mat, att resultatet skulle bli samma, dock så skulle jag också säkert fått i mig mer fett och kolhydrater per dag via riktig mat, vilket jag inte önskar eller behöver :)

Registrerad: 2003-08-21

Gurrab, äter du gainers varje dag eller bara efter träningar? Bara undrar, lite OT kanske =/

ah nä, jag försöker fortfarande gå ner en 10 kilo till, så inga gainers :) en "serving" av mitt protein tillskott är bara 100 kcal / 23 gram protein

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Man kan ju se det så här med:
Det blir lite roligare med Träningsdrinkar och man blir mer motiverad och det känns bättre, det kan ju inte vara sämre att ta lite extra protein när man tränar hårt..

Dessutom så är det inte så dyrt, faktum är att jag är ganska förvånad över hur billigt det är gentimot vad jag trodde igentligen, jag lägger gärna några kronor per drink för en uppfriskande jordgubbsdrink med protein efter träning eller vid behov..

Jag märkte att sen jag började med programmet "kosttränaren" så får jag inte i mig så mycket protein som jag trott, vilket gör ett par proteindrinkar tex, väldigt lyckat i min kost..
Och då har jag endå varit duktig på att äta bra mat osv innan..

Jag tycker faktiskt att jag fortfarande kan pumpa rätt ordentligt också trots diet, och det sen jag börjat äta mycket mer protein, om nu min muskler är mer välbehållna eller det enbart är Placeboeffekt låter jag vara osagt, men spelar det nån roll? ;-)

Se det som en extra sporre i träningen liksom att köpa en ny fräck vattenflaska eller ett par nya hanskar då och då.. ;-)

Bara mina åsikter..
Gymma på gott folk.. :-)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-07-02

instämmer helt med Kim

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB