Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Bänkpress

Registrerad: 2003-08-21

Hej

Har tränat i ett halvår nu. Undrar över bänkpress. Jag är 178 lång och väger 78 kg. När jag kör bänkpress kör jag mina set på 90 kg ( 3x6) och mitt max är inte mer än 110. Är inte maxet ganska lågt med tanke på vad jag kör mina set på? Eller är det normalt? Dålig teknik kanske.
I övrigt så ser mitt träningspass ut enligt följande:

Dag1: Bröst+Axlar

Bänkpress, snedbänk, flies, cabelcross, lutande bänkpress med huvudet nedåt + en del andra övningar som jag inte vet namnet på. Kör endast tre övningar per gång med tre set av varje. Skiftar dessa övningar mellan de olika dagarna.

Axlar: Axelpress, hantelsving?, militärpress, cabelcross. Fokuserar inte så mycket på framsidan då jag tycker jag får bra genomkörare där i bröstpassen.

Dag2: Rygg+ena gången vader och andra gången ben.

Roddrag med brett handtag, latsdrag  med stång eller v-handtag, korsrygg i maskin, stående drag med skivstång.

Vader: sittande vadpress, stående vadpress

Dag3: Biceps+Triceps

Stående skivstångscurl, hammercurl med hantel eller stång, z-stångscurl, sittande curl i maskin

Triceps: I maskin med kort stång, både med fingrarna på ovan och under sidan, snöre, liggande med z-stång bakom huvudet, sittande press.

Dag4: Vila

Dag5, 6, 7 Från början igen med olika övningar sedan förra passet och med den skillnaden att jag kör ben istället för vader.

Ursäkta ett långt inlägg, hoppas att någon orkade läsa. Vad tycker ni om upplägget, är det ok? Några tips eller ideér?
Kan tillägga att jag dricker protein tre gånger om dagen och i övrigt är rätt ok med kosten. Sedan träningsstart har jag laborerat en del med hur jag ska köra. Har gått upp 4 kg. sedan jag började träna och har ökat ganska markant i styrka. Men, som sagt, jag ändrar gärna lite om det är någon som har ideér.

Från: Tyringe
Registrerad: 2003-08-07

du kan räkna ut ditt max 1rm om du tar den vikten du kan lyfta 10 rep med och gångar med 1,33

mvh Nilszon

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB