Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Fråga: Hur många tränar en muskel med träningsvärk?

Från: Norrland
Registrerad: 2003-08-19

Ja som rubriken lyder. Är det många som tränar t.ex. biceps trots att ni har träningsvärk i den?
Har läst lite här på forumet och fattar det som om vissa gör det, andra inte.
Kan tillägga att jag inte tränar en muskel med träningsvärk.

/Axl

Edit: Sista meningen lades till i efterhand.

Registrerad: 2003-04-29

brukar bara känna av att jag tränat dagen efter, och eftersom jag bara kör 3 ggr i veckan så brukar det inte vara något problem, men om det skulle kännas lite fortfarande så kör jag på ändå

Registrerad: 2003-03-06

Jag tränar ALDRIG en muskel som fortfarande värker. Eftersom träningsvärken beror på att musklerna återhämtar sig så känns det ju fel att bryta ner dem igen innan detta är klart.

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-07-04

Jag brukar köra på även om man har lite träningsverk, dock händer det inte särskillt ofta.

Från: Karlskrona, Schweden
Registrerad: 2003-08-21
Webbsida

Jag kör på lite lätt å känner av när jag har träningsverk, om det avtar fortsätter jag, men om det värker mera så slutar jag upp, man vill ju inte bryta ner muskeln..

Registrerad: 2003-08-23

Nej inte....ioförsig så har inte träningsvärk något med graden av träning att göra....tyvärrr.......

Registrerad: 2003-07-27

Har man träningsvärk tycker jag att det kan vara svårt att få ut maximalt av tränings passet ,bättre då att ta det en anna dag om det är möjligt räcker tiden inte till kör jag aif.

Registrerad: 2003-05-29

hur är det med magen då? det är ju en "tålig" muskel..gör det nått om man har tränings verk i den och ändå kör på samma ochl ika många övningar som vanligt... kan musklerma förstöras eller nått då?

Från: Gävle
Registrerad: 2003-08-25

Att träna en muskel som man har träningsvärk i kan både vara negativt och positivt beroende på vilken muskel som är nedbryten

Registrerad: 2003-05-29

jo men hur är det med magen?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB