Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!
Jag har varit väldigt fysiskt aktiv tidigare men efter en diverse skador har jag tappat allt och dragit på mig en hel del övervikt..
Jag är 1.69 cm lång och väger runt 85kg vilket är PÅ TOK för mycket. Jag skulle vilja väga runt 68-70.
Var aldrig speciellt noga med kosten på den tiden jag var fysiskt aktiv.. antar att jag tränade precis rätt mycket eller nåt.
Nu är det såhär att jag vill fixa detta och behöver hjälp.
Jag har läst en hel del här på hemsidan men behöver hjälp med att sätta upp ett matschema som till en början inte är allt för avancerat.. inga konstiga linus på linjen produkter och powerpufflingor osv alltså.. :D
När det gäller träning har jag tänkt börja gå ut och promenera/jogga varierat. Kommer även börja utnyttja mig guldkort på IKSU(gymmet) som samlar damm just nu.
Men som sagt.. hjälp mig med matschemat .. alla måltiderna.
Jag jobbar för övrigt natt och mitt intag av mat är troligast så osunt det kan bli. Äter sällan och stora portioner.. Ibland bara två ggr per dag.
Jag har dock en förkärlek för frukt såsom apelsiner eller satsumas.
Är det onyttigt att äta frukt i stora mängder? :p
Tackar i förhand för hjälp!
http://www.halso.info/forum/viewtopic.p … ight-.html
Läs den istället och lägg ned lite jobb SJÄLV hur du vill kombinera ihop dina måltider=)
du måste ju för tusan vara latare än mig :D
läst topicen på min tråd.....
tack iaf
Japp. Jag har läst topicen och dina frågor. men i guiden så står det precis vilka kolhydrater, protein och fett som är bra att äta. Kan väl inte vara speciellt svårt kombinera ihop maträtter då?
ber om ursäkt.. skrev iofs att jag var lat så att jag inte läste din länk innan jag skrev nåt drygt var väl att vänta :p
Har iaf en fråga.
Är frukt 100 % nyttigt?
Jag har inte speciellt många laster som godis, chips, popcorn, läsk osv.. äter dock stora portioner mat och mängder av frukt... är det dåligt för en att käka mkt frukt? Syftar mest på vindruvor och klementiner/apelsiner?
ber om ursäkt.. skrev iofs att jag var lat så att jag inte läste din länk innan jag skrev nåt drygt var väl att vänta :p
Har iaf en fråga.
Är frukt 100 % nyttigt?
Jag har inte speciellt många laster som godis, chips, popcorn, läsk osv.. äter dock stora portioner mat och mängder av frukt... är det dåligt för en att käka mkt frukt? Syftar mest på vindruvor och klementiner/apelsiner?
Vindruver är bland de frukter som är mest onyttiga eller rättare sagt innehåller mest socker.
hoho tack så mkt :D
Jag är en riktig frossätare när det gäller frukt alltså.
Vindruvor äter jag dock inte så ofta men när jag äter dem blir det sällan i små mängder.
Apelsiner och klementiner då? Det är min största last :p
hoho tack så mkt :D
Jag är en riktig frossätare när det gäller frukt alltså.
Vindruvor äter jag dock inte så ofta men när jag äter dem blir det sällan i små mängder.
Apelsiner och klementiner då? Det är min största last :p
Apelsiner och klementiner och de flesta övriga citrusfrukterna är bra frukt. Men man ska inte äta för mycket av dem ändå, det är fortfarande energi.