Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kostvetare med alldeles för många ätstörningar. Haha.
Jag kämpar med mina 5-6 kilo som jag går upp och ner hela tiden. Jag älskar att träna och i våras låg jag i ordentligt med träning 5-6 dagar i veckan men så kom sommaren. Massor av jobb och träningen blev lidande. Hösten kom och jag hade 5 kg+ på vågen. IGEN. Jag har kommit igång lite och tränat 2-3 ggr/v nu men nu känner jag mig lätt äcklad av mig själv så det är dags!
Mitt träningsschema denna vecka (43):
Måndag:
Styrketräning 60 minuter (hela kroppen)
Jazzdans 90 minuter
Tisdag:
Step Up 60 minuter
Torsdag:
Step Intervall 60 minuter
Fredag:
Dansaerobic 60 minuter
Matmässigt är jag, min utbildning till trots, inte petig. Det viktigaste är att jag håller mig borta från chips, choklad och alkohol! :) Jag ska se till att äta godis max en gång om dagen (och det är bra om jag lyckas med det ska ni veta). Jag tänker på er jätteduktiga och ambitiösa som knappt äter godis alls. Ni är grymma! :)
Jag äter tillskott i form av 5 gram omega-3/dag.
Jag har inga ambitioner att bli jätte"fittad" alls utan jag är ute efter att må bra inifrån. Jag vet ju hur skönt det är men ibland lyckas jag inte uppbringa motivationen. Fler som känner som jag? Vi kan väl peppa varann!? :)
[/b]
Bilder kanske?
*ler* bilder ja... Hihi. Hade varit nåt. ;) Vi får se. Kanske ska skriva längd och vikt iaf:
170cm
75 kg
"Kvinnligt" byggd. Smal (jaja, i förhållande till resten av min kropp) midja och breda höfter...
Mått:
"Rumpa"/höfter: 108
Midja: 78
Byst: 93
hehe ok knappast bred iaf :P mina mått som kille och bilder finns under bildtråderna ... Midja 92cm bröst 115 cm (bröst förhoppningsvis lite muskler):P
Du ska nog se att det kommer gå bra iaf, låter som att motivationen existerar bara kanske "stagnerar" lite ibland.=)
Kostvetare med alldeles för många ätstörningar. Haha.
Jag kämpar med mina 5-6 kilo som jag går upp och ner hela tiden. Jag älskar att träna och i våras låg jag i ordentligt med träning 5-6 dagar i veckan men så kom sommaren. Massor av jobb och träningen blev lidande. Hösten kom och jag hade 5 kg+ på vågen. IGEN. Jag har kommit igång lite och tränat 2-3 ggr/v nu men nu känner jag mig lätt äcklad av mig själv så det är dags!
Mitt träningsschema denna vecka (43):
Måndag:
Styrketräning 60 minuter (hela kroppen)
Jazzdans 90 minuter
Tisdag:
Step Up 60 minuter
Torsdag:
Step Intervall 60 minuter
Fredag:
Dansaerobic 60 minuter
Matmässigt är jag, min utbildning till trots, inte petig. Det viktigaste är att jag håller mig borta från chips, choklad och alkohol! :) Jag ska se till att äta godis max en gång om dagen (och det är bra om jag lyckas med det ska ni veta). Jag tänker på er jätteduktiga och ambitiösa som knappt äter godis alls. Ni är grymma! :)
Jag äter tillskott i form av 5 gram omega-3/dag.
Jag har inga ambitioner att bli jätte"fittad" alls utan jag är ute efter att må bra inifrån. Jag vet ju hur skönt det är men ibland lyckas jag inte uppbringa motivationen. Fler som känner som jag? Vi kan väl peppa varann!? :)
[/b]
Har du problem med att du är sugen på godis mycket? Det hade jag också innan jag ändrade mina matvanor. Jag åt godis i stort sett varje dag, och tänkte att det godissuget jag hade bara var något som inte kunde försvinna - jag fick helt enkelt acceptera det. Sen ändrade jag mina kostvanor och nu är jag nästan aldrig sugen på godis, äter det HÖGST en gång i veckan! *stolt*:D
Så jag kan ge dig några tips, om du är intresserad förstås.
/S
>Har du problem med att du är sugen på godis mycket? Det hade jag också innan jag ändrade mina matvanor. Jag åt godis i stort sett varje dag, och tänkte att det godissuget jag hade bara var något som inte kunde försvinna - jag fick helt enkelt acceptera det. Sen ändrade jag mina kostvanor och nu är jag nästan aldrig sugen på godis, äter det HÖGST en gång i veckan! *stolt*:D
Så jag kan ge dig några tips, om du är intresserad förstås.
Sugen på godis? Minst sagt. haha. Men i två dar nu har det ändå gått bra. När motivationen finns där så går det lättare. MEN alla tips välkomnas!!!!!! :)
Maten funkar bra. Även om dagen idag blivit lite skev. Blev bjuden på ett par hembakta kanelbullar i skolan och dom var jättegoda så det gjorde inte så mycket. Vaknade sent också och blev lunch istället för frukost men men, har hållit mig bora från frosseriet jag brukar ägna mig åt och redan efter två dagar så mår jag oändligt mycket bättre! Nästan absurt hur så lite kan göra så mycket - något även jag som är utbildad inom kost behöver bli varse om mer än en gång! :)
Träningen känns skön. Har fått modifiera om lite i träningsschemat och fick hoppas över träningen idag på grund av att det dumma skolarbetet tog sån tid. Men lägger in ett Body toning pass imorn istället.
Just nu ligger motivationen fortfarande på topp. Jaja, har bara gått två dar men de som är som jag fattar att det är stort! ;)
Jag känner verkligen igen mig!! Min vikt och motivation pendlar som fan... mycket beror på att det emellanåt är så mycket i skolan. antar att du har samma problem!!
Du verkar ha en sund inställning till träning coh kost fast du verkar äta lite för mycket godis =) Jag har börjat käka vindruvor som en galning, väldigt hett tips!!!!
Sen är det ju jobbigt när folk ska vara snälla o bjuda på bullar o sånt speciellt om d är gott då kan man inte sluta äta!!!!!
Lycka till!!!!
Träningen går som på räls. Inga problem att motivera sig till att ta sig till gymmet alls. Det är väl maten som inte är 100%-ig... Det har inte varit helt fel. Har inte druckit alkohol på en och en halv vecka. Mkt bra med tanke på att jag varit ute och ätit och på krogen med några kompisar. Ätit lite godis emellanåt men inte frossat loss än! Skönt. :) Känns bra. Tack för trevliga inlägg. Vi är många som har samma "problem" :)