Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej hallå..
Jag brukar luncha lite med tonfisk o ris för det mesta...tyvärr tycker jag tonfisk i olja är mkt godare än i vatten...plus att det smakar för mkt rå fisk i vattenvarianten..
Har ni ngt tips på kryddor el annat som man kan köra med tonfisk i vatten för att få så bra träningsmat som möjligt..?
//Fredrik
Ät tonfisk i olja ifall du tycker det är godare!
Har aldrig kört med vattenvarianten. Tycker inte den smakar något överhuvudtaget. Kan lika gärna äta vattenkrasse :)
Jag äter säkert 3 ggr/v denna röra:
1 lök samt vitlök efter tycke. Jag brukar ta minst 3 st klyftor.
Steker löken i olivolja samt sesamolja
Häller sedan över en burk krossade eller passerade tomater samt 1 msk tomatpuré.
Låter detta koka ihop.
Tillsätter sedan 1 burk tonfisk (i olja).
Man kan krydda med basilika, salvia, rosmarin, timjan eller vad man nu tycker om.
Mums!
/Susanne
Jag brukar blanda tonfisk i vatten med makrill i tomatsås (och krydda med STARK chilisås). Tonfisk i vatten är ju salt och tort emedan makrill i tomatsås är sött och sliskigt. Blandat blir det perfekt!
finns det ingenting annat än tomatsås man kan göra nånting med tonfisk som man kan äta ris till?.. jag kommer tröttna på tomatsås med tonfisk inom kort!
Brukar faktiskt också använda mig av makrill, mkt godare :)
Glömde dock en viktig sak (åtminstone för mig) som Tintomara nämner - chili, gärna habanero. Stark chili!
Gillar man tomatsås så lessnar man inte så snabbt eftersom variationen av kryddor kan göras oändliga, för att inte tala om styrkan på chilin.
Man kan även göra en sås av mjölk, kyckling samt curry, fisksoppa, fiskbullar... tja, vad gillar du? :)
/Susanne som aldrig har problem med val av mat.