Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Alltså nu hatar jag verkligen att laga mat, jag har helt slut på ideer och allting jag gör smakar exakt likadan jag spyr bara när jag tänker på skiten..
Nån som har några tips på hur man kan få tillbaka "matlusten" och att istället för att bara äta för att man måste kunna njuta av maten och tycka att den hälsosamma maten är god!?
Måste man vara så hälsosam till 100% nu under denna säsongen då...? ;)
Jag märkte att jag tröttnade som fasen på kycklingfileèrna efter ½ år, så nu under bulken äter jag faktiskt rätt ofta vanlig hälsokost, spaghetti med köttfärsås, pannbiff med sås och potatis osv.
Det är inte supernyttigt, nej, men någon/några gånger i veckan anser jag att man kan skippa übernyttigheten och faktiskt äta som en normalsvensson. Variation förnöjer!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2 … arch=S%F6k
snabba, goda och nyttiga recept av Oscar de Hoog!
Man måste väl inte äta kycklingfileer hela tiden heller, ät fisk, kassler, vanligt kött. Vad är det som är nyttigt egentligen? Mat med omättade fetter? Mat med mycket protein? Det beror väl på vad som är intressant. Det känns ändå som det är bättre att du mår bra av att äta maten än att den innehåller exakt så mycket av protein etc.
Recept finns på: www-fitness-school.se