Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kommentera gärna, är rädd för att kosten innehåller för lite fett och att mitt träningsprogram är för hårt, eftersom jag inte är säker vill jag inte ändra fettnivån, rädd att lägga på mig då.
07,00
1 port. proteindrink
2 port. gröt med mjölk
10,00
2 ägg
13,00
Skollunch (inte jättenyttig, men går väl ändå att överleva på)
15,00
125 g tonfisk
18,00 (före och efter träning)
2 port. proteindrink, varje blandad med 30 gram dextrosol och 5 g kreatin
20,00
Middag (hemma så jag har svårt att påverka det beslutet, men äter ändå ok)
22,30
125 g tonfisk
Dricker även runt 6 liter vatten och 1,5 liter mjölk (blandning mellan mellan och minimjölk) per dag.
Totalt
kcal: 2793
Pritein: ca 280 gram
Kolhydrater: ca 310 gram
Fett: ca 50 gram
Mitt träningschema:
Mån
17,00 - Gym
Tis
10,00 - Morgonpromenad
17,00 - Gym
Ons
07,00 - Högintensiv träning (löpning)
17,00 - Gym
Tor
18,00 - Gym
Fre
15,30 - Gym
Lör
07,00 - Morgonpromenad
19,00 - Högintensiv träning (löpning)
Sön
07,00 - Morgonpromenad
19,00 - Högintensiv träning
Den högintensiva träningen är enligt Max-OT-cardioprincipen. Hur tycker ni detta ser ut? Kommer löpningen och morgonpromenaderna ge fettförbränningsresultat, eller är detta för mycket, så att kroppen bryter ner muskler istället?
Komentarar välkomna!=)
//Erik
Vore snällt om någon påläst kunde komentera om det är hör tungt eller om det fungerar.
Träningen låter bra bara du ser till att få i dig tillräckligt med mat och känner att du orkar så blir det nog bra!
vad har du för mål med träningen? Det låter som om det är lite för lite mat om du vill bygga muskler och det antar jag att du vill då du tränar på gym 5 ggr i veckan!
Hur gammal är du? vikt och längd?
Jag är 18 år/ 185 cm 87 kg. Jo jag vill bygga muskler därför jag tränar=)
Blir ju bara så extremt dyrt om man ska få i sig mer protein, men om det verkligen behövs får jag väl offra lite mer pengar då=)