Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ägg???

Från: Oslo
Registrerad: 2003-07-20

Har hört att många kör ett par råa ägg efter träningen, gärna med lite havegryn i??? Nån som vet nå mer om detta eller ha nån erfarenheter om effekter?????

Registrerad: 2003-07-19

Har hört att många kör ett par råa ägg efter träningen, gärna med lite havegryn i??? Nån som vet nå mer om detta eller ha nån erfarenheter om effekter?????

Quick fix beträffande ägg, är en gammal myt om proteinkälla (och i det här fallet även kolhydrater. Det finns dock betydligt bättre sätt att få i sig protein än ägg.
Funkar lika bra med en fullkornsmacka med skinka på. Kort och gott!

Kuriosa:
100 gr skinka - ca 20 gr protein
1 stor äggvita - ca 3 gr protein

Ps. Käkar man råa ägg bör man även tänka på salmonellarisken.

Hälsningar
Susanne

Registrerad: 2003-05-10

Jag brukar iofs alltid tillaga mina ägg men jag tycker mig känna att det har gett mig en hel del när jag började äta flera ägg än vanligt, och många efter träning.

För övrigt så tror jag att det inte enbart är proteinernas förtjänst utan också det faktum att ägg (gula och vita såklart) innehåller en hel del käcka mineraler och vitaminer.

Så jag är förespråkare...

Kuriosa:
Jag tycker om ägg bättre än skinka
(pannkakor, omelett med lök, potatisbullar med ägg, ägg och majonäs på mackan m.m.)

Registrerad: 2003-07-27

ännu bättre är om man byter ut skinkan mot hamburgerkött (om man inte tycker att det är för grymt att äta söta hästar)

Registrerad: 2003-08-04

Det bästa är att äta en äggvite omellet punkta slut!!

Från: Vrigstad
Registrerad: 2003-08-04

ännu bättre är om man byter ut skinkan mot hamburgerkött (om man inte tycker att det är för grymt att äta söta hästar)

Finns nog inte mycket hästkött kvar, numera står det "Hamburgerkött av nöt" på allt jag hittat.

Registrerad: 2003-07-27

Har man släkt med slakteri så får man häst om man vill ha häst mer protein.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB