Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Viktökning ett måste "för mig"

Registrerad: 2003-08-01

Hej!

Nu är det så här att jag är 18 år är 196cm lång och bara 60kg :(
Alltså "måste" jag gå upp i vikt, jag har prövat en hel "¤#%& massa saker dock ej Kosttilskott, fungerar det?
Går man verkligen upp 5kg på en vecka?? :/

Mitt mål är att gå upp til ca80kg.
Någon som kan hjälpa?

Kosttilskott, fungerar det?

Kreatin i kombination med träning kan ge en del. Annars är många feta mellanmål bra om man väger väldigt lite. Min bror har samma problem (och kroppspropotioner) som du, och han har lyckats riktigt bra med bara mat. Kräver dock att man tvingar i sig mer än vad man egentligen vill ha, har jag förstått på honom.

Ät godis och drick grädde. Ta kreatin.

Om du går upp 5kg på en vecka så skulle jag bli lite rädd. Har inte hört att det ska gå utan anabola eller något annat läskigt.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Alltså "måste" jag gå upp i vikt

Hur äter du?

Ungefär så här:

Kl ca8:00: Två tunnbrödsmackor och 1 mussli bulle.

Kl ca12:00: Nudlar/"pasta" (2 portions förpackningar)

kl ca16:00: Lätt fika "Kaka,bulle,mjölk"

kl ca18:00: Middag "Allt möjligt"

kl ca21:00: Kvälls mat "macka 2x"

Förstod faktiskt inte riktigt hur det menade med "Hur jag åt?"

Registrerad: 2003-06-03

Vill du har mer fett eller muskelmassa?
Du lär gå upp i vikt om du styrketränar, äter som en gris (rejäl frukost & middag m.m).

Vill bara gå upp i vikt!

Vill bara gå upp i vikt!

I så fall är det faktiskt inte så himla svårt, börja på fullt allvar att käka en 300g påse chips efter kvällsmålet och drick ett par dl ovispad vispgrädde till!

När jag läste vad du åt så tyckte jag iaf att det verkade vara väldigt lite för att vara en så lång person som du med dina mål... Som någon sa, ät som en gris! :) Tryck i dig, man måste kämpa lite...

Registrerad: 2003-07-27

Kreatin i kombination med träning kan ge en del

.

Den vikt man lägger på sig är till största del vätska så jag skulle nog rekomendera gainers framför kreatin om en viktökning är det han är ute efter. eller har jag fel ?

Kreatin i kombination med träning kan ge en del

.

Den vikt man lägger på sig är till största del vätska så jag skulle nog rekomendera gainers framför kreatin om en viktökning är det han är ute efter. eller har jag fel ?

Du har så rätt. Men det ena utesluter väl inte det andra? Dessutom sa han ju att det inte spelar någon roll på vilket sätt han går upp i vikt. Kombinationen gainers och kreatin skulle nog kunna ge en del.

Registrerad: 2003-07-19

Hej!

Nu är det så här att jag är 18 år är 196cm lång och bara 60kg :(
Alltså "måste" jag gå upp i vikt, jag har prövat en hel "¤#%& massa saker dock ej Kosttilskott, fungerar det?
Mitt mål är att gå upp til ca80kg.
Någon som kan hjälpa?

Kosttillskott är bara ett komplement! Har man dåliga matvanor kommer liten/ingen effekt att ges.
Det bästa du kan göra är ÄTA mat, samt göra det regelbundet.
Det finns inte några genvägar!
Att inte äta mat är att begränsa sig totalt i sin fysiska utveckling. Är man dessutom väldigt ung måste man lägga en bra grund.

Börjar man inta en massa junkmat (läs mättat fett), för att öka i vikt kommer man att sabba insulinkänsligheten vilket ger negativa effekter. 

Rent allmänt så kan inget omvandlas till muskler som inte består av aminosyror.

Hälsningar
Susanne

Registrerad: 2003-08-05

hejsan! jag har precis samma problem som dig....jage 16 år och  e 1.90 o väger drygt 60! jag vill även precis som du gå upp till en sådär cirka 80 kg!  jag undrar osså hur jag ska ta mig till men jag kan lova dig att dricka ovispad grädde o massa chips  o sånna saker som vissa har föreslått är så urbotat dumt .....om d e någon som kan ge negativa effekter så är d sånt!  inte d minsta nyttigt!  annars skulle jag även vara tacksam om någon kunde berätta för mig hur jag borde göra...jag tränar styrketräning 3 ggr i veckan o e ute o springer en till två ggr i veckan....hur ska jag göra för att gå upp i vikt...e kanske dumt att köpa kostillskott.....d e ofta som d bara e en massa skit som antingen ger mycket små resultat eller inte ger något resultat alls!  aja..d va vad jag hade o säga..ha d fint allesammans!

Registrerad: 2003-09-01

[Redigerat av Administratör]
det är inte tillåtet att klistra in andras artiklar eller inlägg utan upphovsrättsmannens tillstånd. Om du har tillstånd att återpublicera texten skall detta, samt källan, anges i inlägget.
[/redigerat]

Registrerad: 2003-07-27

ficke ett tips av en alkis på bussen idag det är tydligen smält smör som ska vara räddningen innehöll mycket kolhydrater enligt honom han drack jämt det då han var ung och tränade. sveriges största biccar hade han haft också så det är en säker källa =>.

personligen skulle jag köpa en gainer och kanske ta kreatin samtidigt hjälper i träningen sen så lägger man ju på sig lite lossas vikt också (vatten) lycka till

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB