Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej gott folk..!!
läser mkt att för att få synliga magmuskler så måste man gå ner i vikt, gör man det tillräcklig så börjar magmusklerna att synas.
Löpning verkar vara det bästa för att tappa fett, men jag är rädd för att löpa pga jag har migrån och brukar få det efetr löpningen..ser suddigt, kraftigt huvudvärk och sen kräks jag. inte roligt när man får det 3 gånger i veckan då jag sprang 4 gånger i veckan, hårt och intesnivt. gick ner 4-5kg på 1månad ungefär. har tabletter för migrän men ändå, det funkar inte så bra.
har fått det jag vill med min styrketräning, min kropp har blivit mkt stor, stora bröstmuskler och bred axlad, ser verkligen det när jag har t shirt på mig, men nu vill jag få synliga magmuskler.
blev tvungen att lsuta löpa för att det knäcker verkligen en med all smärta. hur ska jag kunna gå ner lika effektivt? kan inte springa, annan allternativ e att cyckla elelr gå raskt. det får jag ingen migrän utav men löpning är det bästa + att man får en jävkla kondis. hade en jäkvla kondis förut eftersom jag sprang mkt nu har jag inte sprungit på 2 månader och min kondis är helt borta. märkte igår när jag löpte för första gången. och 2 tim senare fich jag migrän och fick ligga i ett mörk rum med en kraftig huvudvärk.
någon som med har migrän och tränar samtigt som vet vad för grejer man kan göra för att lindra det?
tacksam för svar
Hej!
Ett rätt så komplext område "migrän"...
Har du provat autogen träning (AT)?
http://www.liv.se/hs/autogen_traning.htm
De jag har kommit i kontakt med har tyckt att cykling funkar bäst. Givetvis är det väldigt individuellt. Det man dock bör tänka på är att värma upp ordentligt innan man börjar med en aktivitet. Att sätta sig på en cykel och tokspinna är dömt att misslyckas med. Många intar också mkt vatten innan träning och tycker det hjälper.
Hoppas du hittar en träningsform som passar dig bra.
Vänligen
Susanne
Angående din migrän så kanske jag kan hjälpa dig.
Migrän uppstår genom att ett blodkärl i nacken kläms åt så att mindre blod kan komma in i hjärnan. Det är under denna tid som du upplever att din syn blir suddig. Normalt så brukar detta tillstånd vara i en halvtimma innan kärlet öppnas upp igen. Då försvinner synrubbningarna men resultatet blir att blodet rusar in i hjärnan och orsakar den kraftiga huvudvärken samt ljuskänslighet, illamående med mera.
Anledningen till ett anfall kan vara väldigt inviduell. Personligen så får jag det efter längre perioder av stress eller korta perioder av kraftig stress. Andra faktorer kan vara kaffe, medicin, späningar i rygg och axlar.
Det finns de personer som kan få migrän av vätske brist. Personligen så gissar jag på att när du förlorar vätska så hamnar du i den riskzonen där du får migrän. Det kan också vara troligt att du spänner dig i ryggen och nacke när du springer.
Naturligtvis måste du känna efter själv men testa med att finna en mer avslappnad löppställning samt att dricka vatten både före, under och efter löp passet. Alternativt så kan du försöka med att ta vätskeersättnings tabletter men tänk på att de endast innehåller de salter som du förlorar med svettningar.
Hoppas att det hjälper och lycka till med träningen
Anders
Angående din migrän så kanske jag kan hjälpa dig.
Migrän uppstår genom att ett blodkärl i nacken kläms åt så att mindre blod kan komma in i hjärnan. Det är under denna tid som du upplever att din syn blir suddig. Normalt så brukar detta tillstånd vara i en halvtimma innan kärlet öppnas upp igen. Då försvinner synrubbningarna men resultatet blir att blodet rusar in i hjärnan och orsakar den kraftiga huvudvärken samt ljuskänslighet, illamående med mera.
Anledningen till ett anfall kan vara väldigt inviduell. Personligen så får jag det efter längre perioder av stress eller korta perioder av kraftig stress. Andra faktorer kan vara kaffe, medicin, späningar i rygg och axlar.
Det finns de personer som kan få migrän av vätske brist. Personligen så gissar jag på att när du förlorar vätska så hamnar du i den riskzonen där du får migrän. Det kan också vara troligt att du spänner dig i ryggen och nacke när du springer.
Naturligtvis måste du känna efter själv men testa med att finna en mer avslappnad löppställning samt att dricka vatten både före, under och efter löp passet. Alternativt så kan du försöka med att ta vätskeersättnings tabletter men tänk på att de endast innehåller de salter som du förlorar med svettningar.
Hoppas att det hjälper och lycka till med träningen
Anders