Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vad ska man absolut inte äta...

Registrerad: 2003-07-20

... om man styrketränar och bygger upp sin kropp?

Finns det någon nyttig "fastfood", vad är det som är onyttigt i hamburgaren och pizzad, jag gissar på såserna, pommes friten (hamburgaren)  och i pizzan så är det väl osten som är boven kan jag tänka mig.

Hur är det med våfflor som jag gillar, vad är onyttigt i dom eller är dom ok att äta om man tränar.

Annars ser brukar jag äta, köttbullar, köttfärssås med pasta
Fiskbullar med potatismos, nån som har nåt annat tips på god men nyttig mat.

Jag brukar förståss alltid äta någon grönsak till, tomat eller gurka.

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

Hamburgare/strips: Hamburgaren i sig är väl egentligen inte så illa. En stekt köttbit, ljust bröd (inte värre än vanligt ljust bröd). Dressing är ju rätt fett oftast däremot. Stripsen är ju även fetto-friterat.

Pizza: Ost och lite fet skinka. Har ingen koll däremot hur mycke kalorier en "normal" pizza innehåller? Någon som vet?

Våfflor: tja...mjöl, ägg, mjölk...beror ju mycket på vad man äter till. Gissar på att det är ganska snabba kolhydrater. Problemet med våfflor är väl kanske att man äter så j--la många. I alla fall mitt problem =)

Klart man kan äta sånt här onyttigt då och då. Sen om man käkar det varje dag....:(

Registrerad: 2003-07-19

Det är ju framförallt det man har på pizzan som drar upp energi- och fetthalten. Väljer man en med magert pålägg behöver pizza inte alls vara så dumt. Gör man pizzan själv kan man välja en magrare ost och även dra ned på mängden.
Som sagt var, det är ju hur ofta man gör det som påverkar.

Kuriosa:
En McFeast & Co innehåller totalt 966 kcal (källa: McD), enbart hamburgaren ca 500 kcal.

E% fett 40 - Kycklingburgare Mac Donalds
E% fett 9 - 200 gr sushiblandning (7 bitar)
E% fett 60 - Sandwich trekants med räkor ägg sallad majonnäs (de finns att köpa på bl a bensinmackar)
Ang. våfflor torde väl E% fett ligga på närmare 60 (alltså bara smeten, sen beror det givetvis på hur man tillreder den).

/Susanne

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB