Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hejsan!!
Jag hade tänkt att "deffa" i 2-3 månader.
Här nedan finns min Kost & Tränings schema.
När ni läst genom den får ni gärna skriva ifall nått stämmer/ej stämmer.
17 år
185 cm
73 kg
Hade tänkt mig att gå ner till 70 kg.
Så allt detta handlar om det sista "underhudsfettet" som vi alla känner till.
------------------------------------------------------------------------------------
KOST
Måndagar, Onsdagar, Fredagar
08:00 - Frukost:
1 portion gröt + 2dl mjölk + 1 fullkornskiva + 1 äpple + 1tsk omega-3
11:00 - Lunch:
1 tonfisk + 1 portion pasta + 100g spenat + 1tsk oliv-olja
14:00 - Mellanmål:
3 äggvitor + 100g blomkål + 1 tomat + 50g gurka + 1msk oliv-olja
----------------------------------
15:15 - 16:15 gymmet
----------------------------------
16:20 - Efter Träning: 1 banan
17:30 - Middag:
1 tonfisk + 1 portion brunris + 1 paprika + 1tsk omega-3
20:00 - Kvällsmål:
3 äggvitor + 100g blomkål + 1 tomat + 50g gurka + 1tsk oliv-olja
Tisdagar, Torsdagar, Söndagar
06:20 - Före Frukost: 1tsk omega-3
-------------------------------------
06:30 - 07:30 Powerwalk
-------------------------------------
1 portion gröt + 2dl mjölk + 2 äggvitor + 1 äpple + 1tsk omega-3
11:00 - Lunch:
1 tonfisk + 100g broccoli + 1 paprika + 1 tomat + 50g gurka + 1msk oliv-olja
100g keso + 100g blomkål + 1 tomat + 50g gurka + 50g lök + 1tsk oliv-olja
------------------------------------------------------------------
15:20 - 16:20 cardio (aerobics/spinning/boxercise)
------------------------------------------------------------------
16:30 - Efter Träning: 1 banan
17:00 - Middag:
1 tonfisk + 200g blomkål + 1 tomat + 50g gurka + 1msk oliv-olja
100g kesella + 1 tomat + 50g gurka + 50g lök + 1tsk oliv-olja
Lördagar - Ätardag!!
2dl müsli + 2dl mjölk + 2 fullkornskivor + 1 glas juice
10:00 - Mellanmål:
3 ostskivor + 1msk jordnötsmör + 1 frukt
12:00 - Lunch:
1 portion pasta + 1 kycklingfilé + 200g sallad + 1tsk oliv-olja
3 ostskivor + 1msk jordnötsmör + 1 frukt
16:00 - Middag:
1 portion pasta + 1 portion köttfärs + 200g sallad + 1tsk oliv-olja
18:00 - Efter Middag:
1-2 glas juice + 50g nötter+russin
3 äggvitor + 200g sallad
------------------------------------------------------------------------------------
[b]TRÄNING
Måndag:
Styrke - Bröst, Biceps, Mage .:1 Timme:.
Tisdag:
LIIT - Powerwalk .:1 Timme:.
Cardio - Aerobics .:45 Min:.
Onsdag:
Styrke - Rygg, Ben, Mage .:1 Timme:.
Torsdag:
Cardio - Spinning .:45 Min:.
Fredag:
Styrke - Axlar, Triceps, Mage .:1 Timme:.
-------------------------------------------------
Lördag: Vilaa!! Ätardag!!
-------------------------------------------------
Söndag:
Cardio - Boxercise .:45 Min:.
nu skriver jag till dig igen!,
du verkar ju veta det här!, värför vänder du dig till dem här på forumet, de flesta användare fattar inte ett skit, vaför så dåligt självförtroende?
du verkkar ju fatta det här med vad bra fetter är bra för kroppen, omega-3 menar jag då,
Mina käller är inget internet-forum som vilken idiot som helst kan bli medlem och sprida ut en massa, tänk på det.
ja läser tidningarna, Muscle & Ftness, Flex, Mucslemag, de är riktigt bra!
men om du e 185, nästan min längd 1,89, å väger 73 kg å ska ändå ned till 70!, är du bara ute efter att få bort det där fettet, hur e det med resten av bodyn?, det verkar som du stålsattt dig på att DEFFA!!!!!!!ARRRGHH!!!!¤¤¤
har jag rätt/fel?
Mitt mål är att bygga kvalitiativa muskler med mycket fibrer med en symmetriskt deffad hård figur.
Vad strikt du äter ändå på lördagar, jag äter upp mig som fan, magen står ut, ochjag ser höggravid ut ett par timmar......pizza/cheesbugare + cola.
Jag äter främst mycket kolisar den dagen men det är för att jag äter endast kolhydrater på dietdagar(dvs alla dar i vekcan förutom lördag) till frukost, före och efter träning.
Mitt mål är att ha tillräckligt lite carbs(kolhydrater) i glykodepeårna på kvällen för att bränna fett.
Så det jag gör på lördag är att jag slänger i mig så mycket sånt som möjligt, frukt grönsaker, sånt där nyttigt som innehåller kolisar men som jag måste undvika lite av under de där dietdagarna.
Ganska hård kritik men det får du ta.
Mitt program för träning och mat är rätt så likt ditt, ska jag posta det på tråden.
stats: Rutor, en del iallfall.....vattnet täcker en del såklart.
77-78 kg, hård, ska nog göra en BMI-mätning snart.
Du verkar veta rätt så mycket och har ambitionen samt disciplin för deffen, fortsätt så!
MVH Mathias
1 banan efter träning, du måste ha något proteinrikt till det, om inte pulver så iaf något.
Tjena Mathias!!
Du har iof helt rätt. Jag borde ju inte ta råd från vem/vilka som helst här på forumet, när jag själv vet en hel del.
Joo! samma här faktiskt. Jag brukar läsa B&K, Fitness magazine.
Det är rätt mycket fakta där som man kan använda sig utav.
Alltså!! Jag försöker inte bli värsta "bodybuilder" eller "sumo" (hehe).
Utan jag har den sista *så kallade: jobbiga* biten kvar.
Jag vill bli av med den och sen ha normalkropp.
Jag är inte speciellt stark, men inte smal heller.
Jag är bra som jag är förutom denna bit jag vill bli av med.
Sen när den är borta så nöjer jag mig.
Sen kommer jag typ äta Normal Kost och Träna lite då och då på gymmet.
Musklerna/Vikten kommer ju sen under tiden.
Det jag vill ha sagt är:
Jag vill ha normal kropp så nöjer jag mig!
För sen i livet kommer jobbet och sk*t, då har man inte dit att få denna figur man alltid velat. Jag hoppas du förstår vart jag vill komma!
Du verkar veta det här rätt så bra du med.
PM:a din kost & träning schema till mig.
PS
smedberg... bananen jag äter är direkt efter träningen,
bara för att få i mig lite socker/kolhydrater så jag orkar med.
Sen cyklar jag hem direkt efter och börjar laga middagen.
Så det ordnar sig ;)
Mvh - Emir
du år inte ute efter att bygga maximalt med muskler, men det är väll onödigt att inte ta tillvara på tiden du lägger vid ett gym så mycket som möjligt.
tja
postar min träning alldeles snart till dig, haft mycket med plugget denna vecka eftersom det började i Måndags.
tja
postar min träning alldeles snart till dig, haft mycket med plugget denna vecka eftersom det började i Måndags.
Joo, jag förstår att det är mycket jobb med plugget nu! :)
Hör av dig!!
Mvh - emir
Tjena, här kommer det!(schemat)
[b]Måndag[b]
Morgon promenad 6:10
1h
Frukost 7:25
2 dl havregryn med kanel på och linfrön
1 skål allbran med 2 halvor frukt(t ex halv banan + halvt äpple)
2 skivor mörkt bröd med ost, skinka, keso
1 kopp grönt te
om jag hinner 2-3 hela ägg, skiter i det dåliga kolesteorolet om jag inte hinner en proteindrink.
ser till att få i mig vatten också
10:00 mål 2, äter typ bara proteiner då kan vara 1 proteindrink elr en biff, kyckling och lite grönsaker till också
12:00 skollunch unviker kolhydraterna och går in på sallad typ och köttet, äter ordentliget + omega-3
1 1/5 tilll 2 timmar innan träning äter jag pasta innan för att orka vara stark genom ett 2-timmarspass.
Måndagar tränar jag först Bringan sedan Biceps och avslutar med ABs
Jag har väldigt bra bröst har alltid haft så, såhär tränar jag dem.
efter lite uppvärmning 10 minuter med simtag i luften och så, så går jag in på Lutande bänkpress, kan vara med hantlar, skivstång, elr smithsmaskin=variation.
Mitt mål när jag tränar pecs är att attackera dem från alla håll och vinklar som finns.
2a övningen Dips framåtlutade, för att attackera undre delen av bröstet.
3e övn bänkpress med smalt grepp armbågarna utåt(art atwood-stil, iallafall som jag säger det) man kan även köra armhävningar med diamantmönster på händerna.
Måste sticka skriver mer snart...
Shit! ska du käka en hel tonfisk till lunch? snacka om protein-kick! :)
Tjena, här kommer det!(schemat)
[b]Måndag[b]
1h
1 kopp grönt te
om jag hinner 2-3 hela ägg, skiter i det dåliga kolesteorolet om jag inte hinner en proteindrink.
10:00 mål 2, äter typ bara proteiner då kan vara 1 proteindrink elr en biff, kyckling och lite grönsaker till också
12:00 skollunch unviker kolhydraterna och går in på sallad typ och köttet, äter ordentliget
1 1/5 tilll 2 timmar innan träning äter jag pasta innan för att orka vara stark genom ett 2-timmarspass.
efter lite uppvärmning 10 minuter med simtag i luften och så, så går jag in på Lutande bänkpress, kan vara med hantlar, skivstång, elr smithsmaskin=variation.
Mitt mål när jag tränar pecs är att attackera dem från alla håll och vinklar som finns.
2a övningen Dips framåtlutade, för att attackera undre delen av bröstet.
3e övn bänkpress med smalt grepp armbågarna utåt(art atwood-stil, iallafall som jag säger det) man kan även köra armhävningar med diamantmönster på händerna.
Måste sticka skriver mer snart...
Du har absolut en BRA schema måste jag säga.
Du äter bra!! Och du tränar helt rätt när du varierar.
Jag varierar alltid mina övningar på gymmet.
Alltid nått annat så musklerna inte vänjer sig vid samma övning.
Helt Rätt Kost & Träning. Fortsätt du bara skriva när du har tid.
Man får ju bra tips av dig också (om kost & träning).
Hör av dig Matte!!!
Mvh - EmiR
Tjena, här kommer det!(schemat)(ny uppdaterat, min mat/tränigsdagbok för allt jag gjort idag)
[b]Måndag[b]
vaknar 6:05 tar en omega 3,6,9
1h i normala fall men det vart 50 min nu, måste prioritera en ordentlig frukost och det tar lite tid.
1 kopp grönt te
12:00 skollunch unviker kolhydraterna och går in på sallad typ och köttet, äter ordentliget + omega 3
13:00 Va på jävla sudiebesök vid cosmonova med plugget helt onistressant, köpte iallfall nya muscle & fitness magazine vilket är en tidning som jag lever/äter/tränar efter det är vad jag tror på i den tidningen som gör att jag köper den.
16:30 går till gymmet
2a övningen Dips framåtlutade, för att attackera undre delen av bröstet. Visst det finns sittande maskin för detta men det känns så mer rätt att träna upp musklerna så man lyfter sig själv mer i gymmet än sitter å pumpar skiten ur en maskin, dessutom tränar man regelbundet i maskiner har man inga stabiliserande muskler, stabiliserande muskler behöver tränas upp, speciellt i hantelpress så man får bra kontroll på hantlarna, Maskinövningar tar bort dessa små men relevanta muskler som assisterar och hjälper en när man kör med fria vikter.
4e Dags för isolations övning!, cable crossover elr Flyrs föredrar hantlar före kablar.
5e(om jag inte är riktigt slut i i brösten så kör jag även en 5e övning, "om man fortfarande kan göra pushups elr dips elr andra pressövningar efter ett bröstpass har man inte överbelastat bröstmusklerna tillräckligt //Gunter Schielrkamp"
Då brukar det på denna övning bli vanlig bänkpress för att köra skiter ur brösten. Dropset är kul men det passar mer i maskin så om jag bestämmer mig för det så sätter jag mig i sttandes nautilusmaskin.
Ps varanan vecka tränar jag bänkpress som 2a övn då jag e stark som fan och försöker höja mig därefter på vikterna, när jag tränar så så är jag noga med att köra 6 set där första repen börjar på typ 16 och går sedan nedåt på reps och på med mer vikter(pyramid). denna vecka vart det inte så.
Alltid när jag tränar bröst känner jag efter på pressövningarna att klämma till så det verkligen trycks ut, när jag kör Dips så känns det mest i brösten om man har armbågarna rakt utåt från kroppen, det är när man ska träna triceps vet jag som man ska armbågarna så nära intill kroppen som bara möjligt.
Sen vart det biceps men då vart det smockfullt i gymmet, fick bara till 3 biceps övningar för gymmet jag går i(eriksdal) brandlarmet gick av 2 ggr, falskt såklart men det kändes för jävligt, tappade all fokus på biceps så rafsade ihop några biceps övnigar i maskin vilket inte kändes bra elr naturligt för min del. Men körde en ny Bicepsövning idag, samma utförande som vid chins men annat grepp och nära med händerna, ska läsa på tills nästa gång om hur den verkligen görs bra och korrekt, jobbigt vart det iallfall, 4 * 5-7 set utan vikt.
Sen för att det där jävla brandlarmet skulle gå av 2 ggr så fick jag mindre tid för Absen till det och gjorde bara 2 övningar där.
Kör alltid Vanliga crunches där jag släppar och spänner 3-4 * 30 set, 30 reps är absolut minst, men jag har även läst att man ska hålla magen spänd när man kör abs och det gjorde inte jag elr har aldrig gjort det förut heller för den delen så det blir tillbaks i nya Muscle & Fitness Magazine som jag köpte idag och läsa på tills nästa Absövning vilket e alla ggr jag gymmar.
18:50 fick rusa ut ut gymmet med proteindrinken i handen för å hinna till bussen.
min halvgainer men desto mer protein i: 1,5 dl vassle protein+1 matsked till 0.5 dl dextropur+halv banan ingen mjölk utan vatten, tar du din drink också så?, jag kan skriva varför det är så mycket bättre att ta vatten än mjölk efter träning i drinken.
19:30 hemma igen, fixar lite och sånt
21:00 äter 3 hela ägg + omega 3
och nu sitter jag här 21:44 och har skrivit allt jag gjort idag, det här vart som en personlig matdagbok till dig hoppas du tar till dig en del.
nu väntar på spisen 1 biffkotlett sedan blir det keso+ost+grönsaker till
jag har en del deffpreparat just nu men jag ska forska lite mer om dem för att det ska kunna andvändas till dieten så bra som möjligt, dessa är San T3, Calcium pyruvate, Omega 3, Omega 3,6,9, vitamin-c, zinktabletter, plex fuel(smakar för jävligt!!! har väldigt svårt att hålla det nere efter att jag tagit en sån drink) och så 4 1kgs burkar whey-80 billigt och bra, har en i skolskåpet, + en stor 4kgs gammal gainerburk orkar inte dricka upp den vill inte bli svullet stor vilket jag tycker att man blir av såna där maxgainers se på magnus samuelsson bara han klämmer en sån gainerburk i veckan(storlek vet jag inte men han e svulligt stor)
Skriver nog tisdags träningen imorn oxå, stay updated, lika bra tycker jag, ska posta denna dagbok i det forumet som finns här också just nu får den vara här sen kopierar jag över.
Ha det så bra
Peace
Tjena, här kommer det!(schemat)(ny uppdaterat, min mat/tränigsdagbok för allt jag gjort idag)
[b]Måndag[b]
vaknar 6:05 tar en omega 3,6,9
1h i normala fall men det vart 50 min nu, måste prioritera en ordentlig frukost och det tar lite tid.
1 kopp grönt te
12:00 skollunch unviker kolhydraterna och går in på sallad typ och köttet, äter ordentliget + omega 3
13:00 Va på jävla sudiebesök vid cosmonova med plugget helt onistressant, köpte iallfall nya muscle & fitness magazine vilket är en tidning som jag lever/äter/tränar efter det är vad jag tror på i den tidningen som gör att jag köper den.
16:30 går till gymmet
2a övningen Dips framåtlutade, för att attackera undre delen av bröstet. Visst det finns sittande maskin för detta men det känns så mer rätt att träna upp musklerna så man lyfter sig själv mer i gymmet än sitter å pumpar skiten ur en maskin, dessutom tränar man regelbundet i maskiner har man inga stabiliserande muskler, stabiliserande muskler behöver tränas upp, speciellt i hantelpress så man får bra kontroll på hantlarna, Maskinövningar tar bort dessa små men relevanta muskler som assisterar och hjälper en när man kör med fria vikter.
4e Dags för isolations övning!, cable crossover elr Flyrs föredrar hantlar före kablar.
5e(om jag inte är riktigt slut i i brösten så kör jag även en 5e övning, "om man fortfarande kan göra pushups elr dips elr andra pressövningar efter ett bröstpass har man inte överbelastat bröstmusklerna tillräckligt //Gunter Schielrkamp"
Då brukar det på denna övning bli vanlig bänkpress för att köra skiter ur brösten. Dropset är kul men det passar mer i maskin så om jag bestämmer mig för det så sätter jag mig i sttandes nautilusmaskin.
Ps varanan vecka tränar jag bänkpress som 2a övn då jag e stark som fan och försöker höja mig därefter på vikterna, när jag tränar så så är jag noga med att köra 6 set där första repen börjar på typ 16 och går sedan nedåt på reps och på med mer vikter(pyramid). denna vecka vart det inte så.
Alltid när jag tränar bröst känner jag efter på pressövningarna att klämma till så det verkligen trycks ut, när jag kör Dips så känns det mest i brösten om man har armbågarna rakt utåt från kroppen, det är när man ska träna triceps vet jag som man ska armbågarna så nära intill kroppen som bara möjligt.
Sen vart det biceps men då vart det smockfullt i gymmet, fick bara till 3 biceps övningar för gymmet jag går i(eriksdal) brandlarmet gick av 2 ggr, falskt såklart men det kändes för jävligt, tappade all fokus på biceps så rafsade ihop några biceps övnigar i maskin vilket inte kändes bra elr naturligt för min del. Men körde en ny Bicepsövning idag, samma utförande som vid chins men annat grepp och nära med händerna, ska läsa på tills nästa gång om hur den verkligen görs bra och korrekt, jobbigt vart det iallfall, 4 * 5-7 set utan vikt.
Sen för att det där jävla brandlarmet skulle gå av 2 ggr så fick jag mindre tid för Absen till det och gjorde bara 2 övningar där.
Kör alltid Vanliga crunches där jag släppar och spänner 3-4 * 30 set, 30 reps är absolut minst, men jag har även läst att man ska hålla magen spänd när man kör abs och det gjorde inte jag elr har aldrig gjort det förut heller för den delen så det blir tillbaks i nya Muscle & Fitness Magazine som jag köpte idag och läsa på tills nästa Absövning vilket e alla ggr jag gymmar.
18:50 fick rusa ut ut gymmet med proteindrinken i handen för å hinna till bussen.
min halvgainer men desto mer protein i: 1,5 dl vassle protein+1 matsked till 0.5 dl dextropur+halv banan ingen mjölk utan vatten, tar du din drink också så?, jag kan skriva varför det är så mycket bättre att ta vatten än mjölk efter träning i drinken.
19:30 hemma igen, fixar lite och sånt
21:00 äter 3 hela ägg + omega 3
och nu sitter jag här 21:44 och har skrivit allt jag gjort idag, det här vart som en personlig matdagbok till dig hoppas du tar till dig en del.
nu väntar på spisen 1 biffkotlett sedan blir det keso+ost+grönsaker till
jag har en del deffpreparat just nu men jag ska forska lite mer om dem för att det ska kunna andvändas till dieten så bra som möjligt, dessa är San T3, Calcium pyruvate, Omega 3, Omega 3,6,9, vitamin-c, zinktabletter, plex fuel(smakar för jävligt!!! har väldigt svårt att hålla det nere efter att jag tagit en sån drink) och så 4 1kgs burkar whey-80 billigt och bra, har en i skolskåpet, + en stor 4kgs gammal gainerburk orkar inte dricka upp den vill inte bli svullet stor vilket jag tycker att man blir av såna där maxgainers se på magnus samuelsson bara han klämmer en sån gainerburk i veckan(storlek vet jag inte men han e svulligt stor)
Skriver nog tisdags träningen imorn oxå, stay updated, lika bra tycker jag, ska posta denna dagbok i det forumet som finns här också just nu får den vara här sen kopierar jag över.
Ha det så bra
Peace
Tjena Matte!!
Ojj ojj ojj!! Värst vad dagen har varit lång (upp och ner) för dig! :D
Din dag verkar varit helt OK förutom Cosmonova grejen, hehe!
Och så satt larmet igång också! hehe!!
En än gång har jag lärt mig utav din kost & träning (tackar jag för!!!).
Joo! samma här faktiskt!! Jag har:
1st 4kgs Super Gainer Fuel (som jag EJ använder!!)
3st 2 kgs Rx Fuel (som jag inte längre använder!!)
1st 2,8 kg Tripple Whey Fuel (Not Using).
Dem har jag köpt för ett tag sen. Och hinner inte använda dem längre.
Eller jag vill iof inte använda dem. Tar dem när jag har tid.
Som du säger så är Gainer väldigt Effektivt (lätt att få vikt!!)
Jag tar mina Kosttillskott bara då och då.
Annars äter jag bara vanlig mat nu för tiden.
Det är alltid lika kul att se din Dagbok (kost & Träning).
Ge mig tips när du kan!! Det skulle vara trevligt med lite tips för Deffen!!
Hör av dig Matte!!
Mvh - EmiR
hur deletar man inlägg?
Tisdag
vaknar 7:20, egentligen försent.
frukost: 2 dl havregryn med en halv skivad banan över och mycket kanel, vetegroddar och linfrön. (allt jag hann med denna morgon)
10:10 i skolan äter en halv keso, i skolan så dricker jag även 3 halvfulla kaffekoppar(endast kaffe), Läste också Muscle & fitness artikel om koffein.
En myt är att kaffe alltid förbränner fett, Koffein är ett stimulant medel och kroppen svarar med att frigöra ett ämne som heter catecholamines och tydligen så ska det ämnet attackera fettceller hjälper kroppen att gå på kroppsfett som bränsle, annars går man ju mestadels elr helt på glykogendepåerna som man har i sig vet jag.
Eftorsom man vet detta med kaffes ämne och de så tar man för givet att kaffe och allt som kommer med det är bara bra, det är sjävla myten.
När kaffet blir kombinerat med carbs, eftersom sockret man häller i kafftet är endast carbs och det motverkar den här effekten med koffeinet om man inte häller i socker, när insulin tillverkas i kroppen försvinner hela den här bra och fettförbrännande processen med catecholaminerna.
Skriver mer om ämnet snart..
skollunch 11:45 serverade potatisgratäng med broccoli på,
Broccolin är verkligen bra för en och eftersom jag unvdiker att få för många insulintoppar på dagen så äter jag inte mycket carbs till lunch
Tog mest sallad+broccoli och ost,
15:00 Proteindrink Whey-80 med vatten
Skulle egentligen simmat efter plugget idag men hann dock inte.
17:40 biff med keso, sallad, tomater,linfröolja, och mozzarella ost
19:50 Laddar upp mig med kolhydrater innan intervallträningen
ca 300g pasta, med basilika, mozzarella, tomater och pastasås Napoli.
22:00 börjar värma upp vid planen,
Jag springer intervaller runt en fotbollsplan nära centrum,
Börjar med 3 * 3 på 70 %, vilket betyder att jag springer 70 % på långa delen av planen och 50 % på korta sträckan 3 varv i taget, det är ett set=1 *3 på 70 %.
Jag vilar 1-2 minuter mellan varje set.
Springer sedan 2 * 2 på 80 %, springer fortf 50 % på korta men ökar på långa.
Sedan springer jag mitt sista set på 90%, efter träningen tar jag vassle+dextropur, banen jag tagit tidigare ska jag byta ut mot maltodextrin vilket king grub har övertygat mig om att vara det optimala för att få in snabb energi i musklerna.
Sover kanske 23:00
Onsdag
Går upp försent idag också men det är segt eftersom jag sprang igår måste få mig lite mer med sömn, speciellt om jag ska gå deffpromenad dagen efteråt.
7:45 2 grova å mörka macker, 2 hela ägg, 1 skål all bran + 1 banan i och linfrön, solrosfrön, vetegroddar och russin, 1 kopp te, dricker mest grönt te eftersom det har en termogen effekt men hann inte komma upp först idag i köket.
12:00 skollunch: 2 sorters soppor tog 4 tallrikar totalt, grönsaker, kyckling, potatis, ärtet...tjaa ganska varierat från min trista kost och tränade sen 2 timmar efter det så det kändes bra.
Onsdagar, handleder, rygg samt korsryggen.
gick riktigt bra, en svaghet hos mig är bakre Delts, jag kände nu under passet att jag verkligen träffade just det huvudet och jag körde varierat med många övningar och avslutade med 3*30 crucnhes hann inte mer efter det och de där 3*30 crunches fick jag slita upp överkroppen med för jag körde korsryggen precis innan och jag vart så stel och kom nästan ingenvart på crunches. Nästa ryggträning ska jag köra korsryggen först och sen övre delen samt traps och bakre delts. Efter träning 1,5 dl whey med 1 msk dextro, slut på dextro nu, måste köpa hem maltodextrin också. så ska jag byta ut det mot bananen
18:00 äter pasta tallrik med grönsaker som jag sedan ska gå en 1 på kl 20:00 Promenad 1 h
21:00 efter promenaden 1 äpple och 1 dl whey med 0.25 dl dextro.
22:00 1 kopp grönt te, och keso med sallad å grönsaker även lite godis på kvällen.
Torsdag
6:15 Deffpromenad 55 minuter
7:20 Frukost: 2 dl gröt med linfrön och kanel, 1 glas whey med vatten, 1 kopp grönt te, 2 grova macker med ost, 1 skål allbran med russin, linfrön, solrosfrön, 1 hel banan, 1-2 dl mjölk.
10:00 Proteindrink, whey-80 med vatten
11:45 skollunch, Sallad+grönsaker och ca 8-9 kycklingklubbor/bröst, men de var små därför vart det rätt så många.
vart en cola innan träningen, vart tvugnen att pigga till mig verkligen.
16:00 träning Underkropp+abs
Började med vader först, svårt med inte så många vadmaskiner i gymmet, vart i smiths-maskin först(med stången ovanför axlarna) sedan en hantel uppe på knäet.
Benböj, inte tränat ben på länge så jag fegade och körde inte alls mycket ben idag, sedan vart det benspark.
Är inte ute efter att bygga extrema platz-ben utan vill ha mer deffinetion i dem så jag håller utförandet kontrollerade tillbaks och lite snabbare vid
start, Reps kanske upp till 15 på varje set för att få just mer definetion och undvika skader speciellt då man inte tränat underkropp på längeeee.
kort pass idag 1,5 h bara.
ALLTID efter att jag har gymmat så tar jag 70% av proteindrinken, stretchar lite sen kör jag abs och efter det tar jag resterande 30%, det är för att jag tror att tränar man hårt och kör magen sista och tar hela drinken så får man typ svullomage, man ser det på vissa bodybuilder, just därför kör jag såhär.
Abs tränar jag alltid i gymmet.
Vanliga crucnhes 4*35, så fort jag var på väg tillbaks och kände ur spänningen avtog så crunchade jag mig upp igen.
Sneda magcrunches 3*20 på varje sida. Den tog då körde jag hårt verkligen, lyfte upp sidan av kroppen så skuldran inte nuddade mattan längre och tryckte, lååångsamt tillbaks kanske 2,5 sekunder tillbaks och kanske 1,5 sekunder upp.
Crunches bena upp 45 grader, tar längst ned på magen>3*20
19:00 3 ägg med bacon och keso tillsammans med chilisacue över, grymt gott och en kopp grönt te.
Torsdag
6:10, Deffpromenad
min vanliga frukost
Hur går det med deffen? Du har väl inte lagt ner lr?
tänkte bara kolla varför äter du en matsked jordnotssmör till mellis???
det låter ju gott =) är det bra fetter lr varför??
Han har en såkallad ätar dag, men att ta en matsked jordnötssmör är bara idiotiskt.
Massor av mättat fett och det är för den delen inte gott heller.
Hej Johanna! :)
Det går väl för sig!
Varför jag äter jordnötssmör?
Joo därför att jag har ätardag på Lördagar.
Och istället för att sitta och vräka i mig pizza/hamburgare osv osv.
Så unnar jag mig annat gott istället. Och jordnötssmör gillar jag.
Thompah lär dig ett och annat och svara senare till folk! ;)
Mvh - Emir