Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
tjena!
Nu e d så att jag har problem med ett litet överskott av fett på den nedre delen av magen och dom så kallade "love handels", resten av kroppen e jag nöjd med! Hur skall jag nu göra för att bli av med "kaggen" men endå behålla figurern jag har på resten av kroppen(vet att punkt förbränning ej fungerar...)
Tackar på förhand.
jag har nästan samma problem, men jag vill bli av med fett runt lår,höft o rumpa vilket verkar helt hopplöst! jag promenerar ca 60min ca 4-5 ggr i veckan o det har gjort att min mage minskat så det kan du ju försöka. men lår,höft o rumpa???
Lår, höft, rumpa borde väl cykling ta väl hand om, eller?
Mvh Johan
Hur skall jag nu göra för att bli av med "kaggen"
Tre alternativ:
1) Minska ditt energiintag (ät mindre)
2) Öka din energiförbrukning (träna mer)
3) Boka tid för fettsugning
som sagt, börja äta nyttig mat, samt försök hoppa över de onyttiga...
cykla/spring ett par gånger i veckan, så skall du se att den krymper
Allt tar sin tid, likaså för kroppen att formas efter en viktnedgång.
Jimbo: Allsidig träning inkl konditionspass (med betoning på kond.) brukar ge bra effekt på "kaggen".
Li: Testa med att köra lite mer högintensiv träning. Vet inte hur din kondis är idag men... bra kondition ger också bättre fettförbränning.
Men eftersom man då måste ligga på en högre intensitet bör passen vara ganska korta. Max 30-40 min. De dagar du promenerar 60 minuter, dela istället upp det på 30min 2ggr/dag.
Köp gärna, ifall du nu inte har det, en pulsklocka för att se hur ditt flås förhåller sig. Man brukar säga att så länge man kan andas genom näsan ligger man på en normal träningsnivå.
Hälsningar
Susanne
tack susanne..
jag har "grundkondition" så att säga. Jag har haft benhinneinflammation i snart 4 år o ganska dåliga knän så jogga/springa är för påfrestande. Jag brukar emellanåt försöka mig på ett joggingpass i skogen där underlaget inte är så hårt o det brukar gå bra om jag är på rätt humör. Det tar ca 35-40 min att jogga 6-6.5 km beroende på hur jag känner mig i benen.
Vad mer skulle du kunna rekommenera som är bra högintensiv träning? Jag körde mycket på step-maskinen på gymmet förut,kanske jag skulle ta upp den igen eller motionscykeln?
Tack
Ett alternativ om du vill fortsätta med promenader, vilket jag tycker du ska göra och som faktiskt är bra ur många hälsoaspekter (du vet bl a frisk luft, hihi)... är att öka upp tempot, ta stora kliv (bra för baken). Stepmaskin är bra ifall du kör ett bra tempo. Finns även SU-klasser i olika nivåer. Har du testat spinning (cykel)? Sen finns det ju aerobic samt gympa. F&S har ett rätt så bra program.
Lycka till!
Susanne