Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Delli's kost och träning

Registrerad: 2004-07-10

Hej!

Tänkte att jag också skulle börja skriva ner lite hur jag tränar och vad jag äter. Börjar att berätta om mig själv: Tjej 24år, 175cm vikt:63-64kg
Min träning blir oftast gruppträningar såsom bodypump och spinning, jag har ingen motivation för att träna ensam, men tänker så småningom att ta tag i det och skaffa mig ett eget träningsschema.
Mitt mål med träningen är att minska i fettvikt, jag vet inte vad jag ligger i fett%, men tänker ta reda på det snart. Tror att det är runt 19-20%
Självklart får ni komma med tips och synpunkter! Det tar jag gladerligen emot!

Frukosten idag bestod av
Allbran m.minimjölk
1grov macka med kalkonkött
1äpple

Mellanmål: 1äpple + 1apelsin

Lunch: Kycklingsallad(blev jättemätt(har svårt att äta när det är så varmt))

Efter att ha kört Bodypump och en halvtimme lätt löpning fick jag i mig en proteindrink och 1äpple

Middag: 1/2 burk Tonfisk m.massa wokgrönsaker i en röra med krossade tomater, lök och lite sallad

Mellanmål: 1päron+1äpple

Äter även omega3 kapslar varje dag(om det har någon betydelse för kosten)

Det var väl det enda hittills, har inte mycket att göra idag, förutom att surfa runt på nätet..

Ha det bra så länge!

Från: Timrå
Registrerad: 2004-07-15

ser att du kör Bodypump, Les Mills vet hur man sätter ihop roliga pass. kör du Bodycombat också?
Jag tycker personligen att du bör äta mer, absolut mer fett (kanske inte jag är bäst lämpad att påpeka för nån annan), men det gör du säkert andra dagar också så.

Sön15/8

Ajaj mitt huvud...
dagen började bra igår iallafall..
Frukost:
2grova mackor m. 2skivade ägg
Kaffe

Mellis: 1päron och 1äpple

Lunch: Rester från igår.

Efter det bar det iväg på fest.. där bjöds det på Grekisk pasta sallad(jättegod) och en del vin, drinkar och snacks(så var den den dagen körd)

Sön15/8
Kom hem kl 03:30 i morse, trött som få...

Frukost:
Lyckades få i mig havregrynsgröt och en smörgås med kalkonpålägg.

Mellis:två frukter

Vet ej vad jag ska äta till lunch än, men ikväll blir det iallafall nån tacos variant( jag gillar inte skalen, får bli pitabröd eller nåt liknande...förslag?)

Någon träning har heller inte blivit i helgen, men i morgon är man tillbaks i vardagen med nya krafter och tag.

Ha de!

Mån 16/8

Idag har jag inte gjort ett enda dugg, sitter och väntar på att skolan ska börja igen

Frukosten idag bestod av:
Allbran m. minimjölk
2grova mackor med kalkon
kaffe

mellis 1äpple

Lunch: Lax med ris och wokgrönsaker + lite thaisås
           1päron

På eftermiddagen körde jag ett bodypump pass, samt spinning direkt inpå det, emellan passen återladdade jag med en banan
Direkt efter träning: 1proteindrink

får väl äta något mer ikväll innan jag går och lägger mig, antagligen rester från igår:Tacoköttfärs med sallad och ris tror jag nog

17/8

frukost
havregrynsgröt
grov macka med kalkon
kaffe

mellis
1äppe & 1apelsin

Lunch
Pastasallad med gröna oliver, soltorkade tomater &tonfisk

Mellis
2knäckebröd m. skinka och tomat
1äpple

Middag
Resterna från lunchen

Ingen träning idag, har haft fullt upp hela dagen.

Är det ingen som kan komma med lite råd om hur jag ska äta?  jag behöver verkligen hjälp...

Hejhej!

18/8

Idag är det min födelsedag, men ingenting har varit annorlunda för det. 24år var det.

Frukost:
Allbran m. minimjölk
rågbröd m. kalkon & tomat
kaffe

Mellis:
Päron

Lunch:
Ris
Skinka
wokgrönsaker

Mellis:
1äpple
knäckebröd m.kalkon

Mellis igen:
Havregrynsgröt
Proteindrink

Snart bär det iväg på Bodypump, passet e slut 20:30 så jag äter en sen middag idag:

Kyckling m.nudlar & wokgrönsaker.

Är det någon som tycker att jag borde dra ner på fruktätandet?

På måndag har jag bestämt tid för personlig träning, så jag kan få ett program anpassat för mina mål. Har även skaffat mig en köksvåg, så jag kan hålla bättre koll på kcal intaget.

Behöver däremot lite hjälp med vad jag ska äta, jag e ute efter att bygga lite muskler, samt gå ner i fett%.

Jag äter ganska mycket sallad till lunch och middagen, behöver jag väga denna?

Finns det något bra program man kan använda sig av för att enkelt räkna ut E%?

Tack tack!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB