Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

mr MagnuMs liv

Från: Härnösand
Registrerad: 2004-07-21

Ja, jag får väl följa trenden och lägga upp mitt kost och träningsschema. Det kan vara bra med lite feedback för att förbättra vissa delar.

Längd 170 cm
VIkt 70 kg
Mitt mål är att bränna överflödigt fett och växa maximalt i muskelmassa och styrka.

några av punkterna som jag följer helt och hållet:

- Ingen alkohol, röker ej, snusar ej.
- Håller mig ifrån alllt sött. Inget godis, Inget snacks, ingen läsk osv.   Glass nån gång på sommaren.
- Använder uteslutande raps och olivolja i matlagningen.

Träning.

Styrka: Max Ot Mån - Fre.
Kondition: Max Ot Cardio 2-3 ggr vecka, kvällstid. + lite sex när det bjuds ;-)

---------------

Kost

5,00 Proteindrink, Örtdryck

8,00 Havregrynsgröt med linfrön. lingonsylt, lättmjölk, grovt fiberrikt bröd med margarin, lätt mjukost, kalkon
Apelsinjuice
Vitamintillskott
Omega3
Ört och Fibertablett

11,00 Lunch. Typ pasta, skinksås, pasta/ris med toinfisk, kycklingfilé. sallad. annars husmanskost från lunchrestaurang. räk och tonfisksallad. dricker vatten
Vitamintillskott
Omega3
Ört och fibertablett

13,00 frukt. ägg, vatten

14:30 Kreatin, energidryck

15:30 1/3 Whey100 med dextropur.
TRÄNING
16:20 ca 2/3 Whey 100 med dextropur

ca 17:00 Nåt litet typ ett kokt ägg, en skiva rostbiff, en burk tonfisk

Ev. om jag ska äta middag lite senare så blir det en måltidsersättare, typ herbalife

ca 18:30 Mål typ som lunchen.
Vitamintillskott
Omega3
Ört och Fibertablett

ca 20:00-21:00 en frukt el. liknande

ca 21:30 - 22:00 Proteindrink

ca 22:00 Läggdags.

En sak som jag undrar är om jag äter tillräckligt med fett. Kan det vara idé att ta en msk rapsolja i proteindrinken morgon och kväll? jag har en del underhudsfett som jag vill bli av med, men vad jag förstår så är det viktigt att få i sig tillräckligt med bra fett för att kunna bränna bort det.

Jag kissar alltså helt otroligt mycket efter träningen. Säkert 10 (!) ggr inom två timmar efter träningen. Dricker väl runt 2 l under passet inkl proteindrinkarna. Kreatinet, är det vätskedrivande?

M V H

// MagnuM

ingen som har några kommentarer? Ska jag tolka tystnaden som att det ser bra ut?
Lizard får gärna svara, om han har lust

// MagnuM

Registrerad: 2003-10-22

Skippa proteindrinken innan läggdags och ersätt den med ett protein som inte ger ett lika kraftigt insulinpåslag, d.v.s. kyckling, tonfisk eller liknande.

Skulle även rekommendera dig att köra lite morgonpromenader då och då om du orkar.

Mvh: Erik

faktum är att jag går till jobbet varje dag. Tar ca 25 minuter. Proteindrinken på kvällen skulle jag hellre vilja byta ut mot en långsammare drink. Men jag vet ingen bra. Är det nån som har nåt tips vad det gäller det? Att äta tonfisk eller liknande innan läggdags känns inte lika bra. Jag käkar ju hela kvällen ändå ;-)

// MagnuM

LIzard och/eller nån annan kunnig, har du något att kommentera om mitt kost och träningsschema? Ser det schysst ut eller är det nåt som jag kan förbättra?

M V H

// MagnuM

Nu har jag tränat 1 vecka med MaxOt och käkat på bra. Vid vägningen i förrgår (väger mig varje Söndagkväll) så vägde jag 70,0 kg. Alltså exakt samma vikt som för två veckor sedan. Borde jag ha ökat nånting i vikt efter en vecka, eller borde jag öka mitt kaloriintag? Jag har inte exakt koll på hur mycket jag äter, och inte jag vet ärligt talat inte exakt hur mycket jag borde få i mig, för att växa bra. Men jag käkar hela tiden känns det som och jag går aldrig hungrig. Det enda jag har gått på är att få mig runt 3500 kcal /dag. Men jag kanske borde öka det? Jag funderar på att ta 1 msk rapsolja i min proteindrink morgon och kväll.

Det känns lite som att jag inte vill börja köra motionspass i veckan, som jag har planerat till 2-3 st. Då bränner jag ju ännu mer och får ännu svårare att gå upp i vikt! =(

Ge mig gäna tips!

// MagnuM

Registrerad: 2004-03-14

Hur går det Magnum? 3 månader sedan din senaste bekännelse!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-09-11

rapsolja i proteindrinken morgon och kväll?

Nej för att för mycket fett på morgonen går så insulinkurvan blev fucked up. Och fett på kvällen, nja. Så jag tycker du ska ta det till lunch och middag istället.

Kul med folk som bryr sig.

Detta har hänt sedan den 9/8-04

Vikt då: 70 kg
Vikt nu: 78 kg

Ökningar på olika övningar på gymet:

Bänkpressen: 40 kg - 75 kg
Bicepscurl: 22,5 kg - 42 kg
Benpress (djupa): 120 kg - 190 kg
Knäböj: 50 kg - 92,5 kg
Stående vadpress: 80 kg - 140 kg
Sittande vadpress: 30 kg - 55 kg

Det var några exempel. Alltså, det har gått framåt rejält! Och det är jäkligt kul! Formen börjar komma mer och mer. Jag har redan fått bra definition på armar, axlar och ryggen framförallt. Även benen och vaderna har kommit bra. Bröst har också vuxit bra.

Jag har inte missat ett enda pass sedan jag började. Det blir 75 raka pass, utan undantag. Och det är jag stolt över. Men jag vet att det gäller att ge allt och lite till ifall man vill komma nån vart. Att aldrig släppa taget även fast det känns tungt, trist och jobbigt.

Kosten har även den fungerat bra. jag käkar en drink direkt när jag vaknar, frukost (bland annat havregrynsgröt) ett par timmar senare, lunch alltid lagad mat eller sallad, alltid nånting en stund innan träningen, försöker att käka middag inom 1-2 h efter passet. Tar alltid Whey 100+ dextropur+ kreatin+ glutamin under och efter träning. jag avslutar också alltid med en protecdrink.

Jag siktar på att ligga på en 82-84 kg runt mars, då jag har tänkt att köra min första deff. Vi får se hur det går..=)

// MagnuM

Registrerad: 2004-11-07

Tjenixan

Är inte så jätteduktig på näringslära och dylikt - men jag undrar om du inte ska äta mindre under de dagar du inte tränar om du vill förlora fett. Proteindrinkarna hade jag kanske sparat till de mer aktiva dagarna.
Tror jag! :-)

Hälsningar, Marta34

Marta, protein är aldrig fel att få i sig. Jag tycker att han ska fortsätta dricka proteindrinkarna även dem dagar då han vilar, inte för att han ska bli pank, utan för att musklerna bygger upp sig när du vilar.

Jag vilar Lördag och Söndag. Och om jag inte kör något konditionspass så blir det en vassledrink mindre än träningsdagar. Jag kör dock alltid med morgon och nattdrinken, även dagar jag inte tränar. Och om jag känner för det så tar jag en drink även mitt på dagen. Det beror på hur hungrig jag är. =)

MVH

// MagnuM

Låter bra.

Registrerad: 2004-03-14

Låter bra. Så länge allting funkar och flyter på så tycker jag inte du skall ändra någonting. Efter ett tag kanske det inte händer så mycket, då kan man lägga om träningen. Du har gått upp mycket i vikt, fett? släng upp en bild om du vill. Kul å se hur det går för folk. mvh Andreas

Tjena Andreas_gbg

Jag har inte gått upp nämnvärt i fett, det grundar jag på att jag har fått mer synliga muskler, magrutor börja komma mer och mer osv. Men givetvis så är jag medveten om att det är int 8,5 kg muskler som jag har lagt på mig. givetvis är det en viss andel fett också. Men jag blir bara starkare och starkare, och växer hela tiden. Och det sporrar mig att fortsätta. Nästa vecka så har jag tänkt att öka på vikter igen, om det går. För veckan efter så är det dags för vilovecka igen. Så, det skulle kännas bra att köra slut helt och hållet innan det är dags för 7 dagars slappande =)

Och vad det gäller bilder. Jag ångrar verkligen att jag inte knäppte ett par bilder i augusti. Det skulle var jäkligt kul att ha nu! Men, bilder kan jag fixa om några månader, då förhoppningsvis har något att visa upp på allvar.

ha de bra!
MVH

MagnuM

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB