Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ålder

Registrerad: 2003-07-22

Jag undrar vid vilken ålder ska man börja träna magen????

Registrerad: 2003-06-03

Jag undrar vid vilken ålder ska man börja träna magen???

ska? du är inte tvungen att träna magen ;)
Hur har du tänkt dig att träna magen då?

ska? du är inte tvungen att träna magen ;)
Hur har du tänkt dig att träna magen då?

hehe formulerade mejj nog fel jag menar vid vilken ålder KAN man börja träna magen.. just nu tränar jag magen med crunches Twist crunches och sittande tucks men den sista går lite dåligt begriper ej hur man ska göra har du några tips

ps jag är 13 år snart 14

Registrerad: 2003-07-15

Man ska passa sig lite med att börja på gym i tidig ålder. Att lyfta skrot innan du är färdig växt är kanske inte det bästa du kan göra om du är färdig växt..

Hur som helst...Beroende på vad för övningar du gör så kan man väl börja när som helst. Gör man bara sit-ups så kan du nog vara 5 år men om du ska ha tyngdbelastningar så kanske man bör vara äldre...

Finns det nån som är lite mer insatt i det så är det bättre att dom ger dig ett svar....Jag säger att det beror på vad för övningar du har tänkt dig att göra...

Pargaluk nej nej du jag ska inte börja träna på gym jag tränar hemma gör lite sit ups varannan daggg de jag undrar är om jag kan göra eller är det farligt för mejj???

Registrerad: 2003-07-15

Det ska inte vara några problem. Allt som har "naturlig" belastning bör vara ok. Med naturlig så menar jag din egen kropps vikt.

Se om du kan få Mattis bedömning. Han är en av de med stor kunskapsbank på det här stället.

okej vem är mattis???

Från: Frenninge
Registrerad: 2003-06-22
Webbsida

Matti :) Han är intativtagare till denna sida och forum och besitter en stor mängd kunskap, men nu på sistone så tycker jag sidan vaknat till liv rent allmänt. Är ju flera inlägg per dag här numera :)

edit:
redigerat till "stor mängd kunskap" på Mattis begäran ;-) Själv tillhör man ju den skaran människor som inte vet ett skit, men som vill och är på väg att lära sig, iaf _lite_ skit ;-)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Jag ser inget problem med att köra övningar med kroppen som belastning i den åldern. Varannan dag låter ok.

Enorm mängd kunskap? Möjligen i förhållande till medelsvensson, men det beror på att medelsvensson inte vet ett skit.. ;-) Jag vet knappt någonting jämfört med snubbarna som verkligen kan sina saker.

okej tackså mycket men har en till fråga angående om hur jag ska träna mina mitt och nedre mag muskler för närjag gör crunches mm så känns det bara i övre mag muskeln ochså är Abslide bra den som dom vissar på TV shop??? funderar på att köpa en

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB