Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag skulle jätte gärna vilja ha hjälp med att hitta ett bra upplägg/schema för att få fram bättre kondition. Jag springer i skogen så ofta jag har tid ca 3g i veckan och tränar på gym. De blir inte lika ofta eftersom de är en halvtimmes bilfärd. Springturerna kan variera från 30-50min.
Om någon har ett bra schema och gärna delar med sig vore de kanon.
/Elin
Jag skulle jätte gärna vilja ha hjälp med att hitta ett bra upplägg/schema för att få fram bättre kondition. Jag springer i skogen så ofta jag har tid ca 3g i veckan och tränar på gym. De blir inte lika ofta eftersom de är en halvtimmes bilfärd. Springturerna kan variera från 30-50min.
Om någon har ett bra schema och gärna delar med sig vore de kanon.
/Elin
Spring till gymmet! Då har du ju uppvärmingen klar! Å spring sedan hem. Då "sparar" du in ett ombyte med duscning > effektivt uttnyttjad tid!
Jag cykalr numera till jobbet, sedan från jobbet till gymet. Langar in ryggan å hjälmen i skåpet. Tränar å sen cyklar hem. Käkar i lung å ro å sen duschar.
Vt inte hur långt dina 30 min bildfärd är. Men jag cyklar enkel sträcka på 23 min, lika mycket som tunnelbanan.
de är 3,5 mil till gymmet, så långt i min träning har jag inte kommit så jag springer 3mil.
Vad jag sökte va väl mer ett veckoupplägg.
skulle inte säga att det är särskilt bra att cykla direkt efter ett styrketränings pass man får liksom en rätt så kataboliskt effekt bättre då att köra cardio och byggning på olika dagar. inge tränings gura direkt så du gör väl som du vill men vill du bygga muskler och få kondition så träna det olika dagar. och tänk på att ju mer muskler du bygger på dig ju mera syre slukar din kropp vilket kanske inte är så trevligt om man jagar en bättre kondition först och främst. Men alla träning är bra träning så fortsätt så =)