Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag älskar känslan när man cyklar men jag vet egentligen inte så mycket om proffessionell cykling. Så, jag kallar mig gärna amatörcyklist!
Mitt problem är egentligen kanske att jag tränar lite för mycket. Är rastlöst och ogillar att vila. Nu tar jag ändå en dag då jag vilar medans resten av veckan kör jag 3-4 timmars cykling/dag. Jag har hållt på i den takten under ett år nu och inte tänkt så noga på det som en träning. Med rätt musik är cykling perfekt och jättekul. Tänkte att om man börjar träna något annat så kanske man ökar resultat? Blir mer uthållig, starkare i muskler osv. Så som min livssituation ser ut just nu är inte gym aktuellt. Det bästa vore någon form av "hemträning". Jag har inte alls erfarenhet av det sen innan och vet inte riktigt var jag ska börja. Är rädd att göra fel.
Tja, jag har inte riktigt bestämt mig, fortsätter att cykla och funderar på att utöka med något mer. Cykling känns absolut inte enformigt, speciellt med all vacker natur och det underbara vädret vi har nu.
Trevligt forum.
Tack
/I
Så länge du tycker det är kul å skönt att vara ute å cykla, så fortsätt med det!