Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hejsan!
Jag har hört talas om en diet, där man bl a konsumerar lavasand. Dieten är för att rena kroppen på slaggprodukter, och enl. ryktet ger mycket gott resultat. Vet någon mer om denna diet, och vad man skall äta/dricka, upplägg för 1 v. diet etc?
Mvh Hanna
Hej,
Var hörde du talas om den dieten? Det låter som något som någon veckotidningsskribent har hittat på för att fylla ut tidningen. ;)
näe, det är en fd kollega till min sambo som testat dieten. Tyvärr får jag inte tag i honom, därför min fråga i forumet. Så dieten är högst verklig och inte något tidningstips om platt mage på 5 dagar.
Har aldrig hört talas om att äta lavasand, och kan inte heller påstå att jag vet exakt vad det är för något, vågar inte spekulera. ... (hmm lava nedmald till sand).
Jag brukar dock spetsa öronen när någon säger 'slappprodukter' och 'rena kroppen' för sånt är oftast humbug. Nåt som dock är högst verkligt är att kostfiber, som en stor skål havergrynsgröt, binder överflöd av ex gallsyror och 'onödiga' salter på sin väg ut. Det är en riktig dunderkur, önskar att alla kunde äta det till frukost för då hade jag inte behövt jobba så hårt här på sjukan...