Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Vegitarisk, vad tror ni? :>

Registrerad: 2003-11-02

50g lök (Vet inte riktigt va denheter, finns iallafall röd och någon mer tror jag av sorten, dom är rätt så stora :P)
100g Championer
100g Sommargrönsaker (Morot, Ärtor, ochva heter dom där vita som ser ut som träd? :P)
100g Majs/Ärtor/Paprika (Båda dessaf inns på påse, frysta i affären)
100g Quorn Grytbitar (Vet inte så mycket om denna men innehåller iaf bra med protein :>)
2dl vatten
lite Taco kryddor, dill och kanske gräslök

Stek löken och Championer ilag med lite smör eller liknande (Svamp går så bra med smör, men kan ju skippa om man inte vill) :> efter behag, eller tills löken fått lite färg.
Tillsätt alla grönsaker och dra på lite salt och lite pepparmix.
Stek ett tag om de är frysta eller gå direkt vidare.
Ha i taco kryddorna dillen och gräslöken (Har en krydda som innehåller det så vet inte riktigt hur det blir med vanlig :/, den heter förövrig Hargbards krydda eller liknanse :P) i vattnet och rör om så kryddorna får lösa sig riktigt för en bra fördelning, slå i vattnet över alltihop och låg koka tills vattnet är nästan helt borta.
Klart och servera, jätte gott och bränner bra i munnen :>

och kanske för de intresserade:
Löken 15kcal ca/50g
Championerna, 11kcal ca/100g
Sommar grönsakerna, 45kcal ca/100g
Ärtor/Majs/paprika, 75kcal/100g
Quorn Grytbitar, 90kcal/100g

Om jag räknat rätt så blir det alltså

15 + 11 + 45 + 75 + 90 = 236 för ett STORT lass med mat, sanslöst när man tänker på det :>

Vet dock inte vad kryddorna innehåller, men kan inte vara så extremt mycket.

Vad tror ni? :>

Registrerad: 2004-01-06

Vad jag tror om det beror ju på i vilket syfte jag äter det.
Men spontant så känns det inte som en fullvärdig måltid eftersom det är så pass energisnålt.

Jao, men man behöver ju inte äta enbart det, man kan ju ha det som till ris eller vad som helst om man vill också .. men man blir iaf mätt på det :>

Registrerad: 2004-04-15

Hmm ska jag nog testa fast utan courn (köttfärs/kyckling istället kanske?). Låter smaskens!

Beror väll lite på om man vill ha det vegitariskt eller inte, valde Quorn grytbitar för de innhåller en hel del protein ... vad det verkar så är annars vegitarisk mat ganska protein snålt .. :>

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB