Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Kroppshållning

Från: Kalmar Län
Registrerad: 2003-07-09

Hej, jag har styrketränat under 5 år i omgångar då motivationen har lackat i mellanåt (3-4 månader). Min kropp är ganska kraftigt byggd just nu ( 90 kg 186 cm ) tyvärr har jag troligen fokuserat för mycket på bröst  "bänkfenomenet" och fått tillbakadragna axlar och något frammåtlutande rygg. Samt att jag har problem att öka i massa och styrka på armarna.

Styrkan nu ser ut sådan: (så ni kan tänka er symetring)

Bänk 6X3 á 110 Kg

Axlelpress 8X3 á 26 Kg

Triceps 10X3 a 48-50 kg (sittandes med stöd med frihantel bakom/över huvud)

Hantelrodd 8X3 á 41 kg

Det jag söker är större axlar och muskeln som fäster på nacke och axel (tjurnackemusklerna :) samt att jag vill få mer volym på armarna.

Jag tränar rätt simpelt och mycket basövningar, har ni några förslag på hur jag kan få bak axlarna och öka volymen på armarna?

Jag är medveten om att träning ger resultat men jag lyckas alltid få det att inte se symetriskt ut i slutänden.

Tacksam för svar. Raz

Från: Kalmar Län
Registrerad: 2003-07-09

Kom igen nu! Nån måste väll ha en fundering i alla fall?

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Marklyft, alla roddövningar, övningar för baksida axlar: http://www.exrx.net/Lists/ExList/Should … hor1934542

Registrerad: 2003-07-27

kanske inte bygger så mycket massa men det kan fixa ditt problem simmning ger bra rygg muskulatur. ger iaf bra resultat för mig har inte så mycket massa men jag är seg som fan i ryggmuskulaturen kan man köra lite tyngre lite längre bygger det ju bra. (tjurnackemusklerna ) =traps (det visste du säkert men för att vara på den säkra sidan =)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB