Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 9 10 11  

Deff- Hur? [uppdaterad 9/2 -07]

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Fettvågar är underbara; jag har både gått upp lite mer än 2kg muskler på en månad under deff enligt en sådan (ganska omöjligt på en månad ens om man hardcorebulkar), samtidigt som den tycker att jag har minskat 13kg i vikt men bara 2 bf%. De stämmer helt enkelt jävligt dåligt:P

För övrigt kan det nog, efter 11 raka deffveckor, vara läge för att käka lite mer normalt i en eller två veckor. Bara ta en paus där du slipper tänka på maten och sen fortsätta med nya krafter igen:) Kroppen sänker ämnesomsättningen efter ett tag också, så det brukar inte vara fel att ha en period med lite mer mat emellanåt just för att kunna fortsätta gå ner i vettig takt.

Angående hur länge du kan deffa, så tills du når ungefär 17-20 bf%. Lägre än så är inte hälsosamt för en kvinna, era hormoner tenderar att få lite småspel när ni går under det.

Registrerad: 2005-08-28

tack för tipsen. jag har semester v 31-33 varav jag planerar på att åka 1 vecka utomlands ex. grekland.
Skall jag försöka lägga mig på jämvikt gällande energiintag denna vecka? (så gott det går).
Semester är ju trots allt semester. Vad tror ni om det? troligtvis runt 2000 kcal?

http://profile.imageshack.us/user/stellamater/

undrar just om detta funkar. bilder och liknande är jag inte bra på. aja jag testar. Känner att jag har lagt på mig lite vätska i kroppen idag.

kommentar tack på om jag ska fortsätta deffa och försöka få ner fettet på låren lite och magen eller om jag ska försöka komma i jämvikt gällande kosten. Vet att jag lägger på mig direkt igen om jag ökar energiintaget.

Jag är inte ute efter att bli biff utan mer tonad. Dock gärna lite muskler på armar och försöka hålla mage-rumpa i schack-de drar gärna iväg några storlekar.

Senast redigerat av Stella_mater (2008-07-19 17:03)

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Ser inte bilden. =P

om du klickar på länken o sen på de små bilderna så skall det gå

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Länken funkade inte förut. Det är svårt att säga om du ska deffa eller bulka, du är precis i mitten till båda ^^. Om dock mage och rumpa drar iväg rätt snabbt under bulk kanske du ska fortsätta deffa ner dig? Det är svårt att avgöra från bilder och man brukar veta bäst själv vad man prioriterar: Större armar eller mindre mage/rumpa? Det är upp till dig =)

tack för svaret. jag känner precis lika dant. tror jag fortsätter på att få ner mig i storlek lite. blir på bekostnad av armarna men blir jag mindre i mittenregionen så kommer det nog att se lite mer proportionerligt ut trots att mina armar är små. Jag är ju trots allt instruktör i core,vattenspinning och gymstick o då har jag inget krav på mig att vara biffig så att säga. Får fortsätta deffa lite till tror jag. men börjar bli trött på det. jag fortsätter o ser om jag lyckas. Kan bulka till hösten ist.

Registrerad: 2008-08-05

Ehm, jag måste ha räknat fel, enligt det där sättet, skall jag tydligen bara äta 1300 kcal per dag! HALLÅ! Det finns ju massa kcal bara i ris, man får ju i sig ungefär 800 bara på en portion ris (har jag för mig). Jag vill gå ned i vikt, men forma muskler, och då sa någon, att man ska ta sitt dagsbehov minus 500, då fick jag 1300. Låter helt absurt, eller? Jag väger 64, är 172 cm lång och är 18 år. Vore tacksam för hjälp.

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Anna89, fick du ut 1800 kcal när du räknade in all aktivitet du tänker göra? Den bittra sanningen är att man som tjej hamnar runt de siffrorna om man inte är aktiv. Du väger redan rätt lite för din längd, så ner i vikt känns kanske inte som nån kalasgrej, du har inte funderat bara på att forma kroppen lite genom träning och bra näringsintag? Tror det skulle göra under för din kropp. Om du ändå vill så är det bara att bita i det sura äpplet: skippa kolhydratskällor som ris och pasta och övergå till potatis, linser och bönor etc. På 1300 kcal kan man få iaf 3 rätt hyfsade mål mat (+ kanske några grönsaker per dag), men det känns inte sunt för vare sig kroppen eller psyket.

Sidor: 1 … 9 10 11  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB