Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag kör det här med Keto-diet, dvs strikt med kolhydrater förutom innan/efter träning och sedan lite på morgonen däför jag har hört att det är ok. Just nu skulle jag vilja veta vad man kan göra för att få lite bättre smak på gröten eller nyttigare utan att överdriva antalet kolhydrater.
I min portion gröt är det nu>Havregrynsgröt 1 dl som jag kokar i 1.25 dl vatten och 1.25 dl benevia soyadryck(är det nån som kan ett bättre alternativ till soyadrycken>mindre carbs är det mer fett gör det inte något, ge mig ett förslag där) Kanel är det enda jag rör ned i gröten när det är klart pga att kanelen har en termogen effekt, men vad kan tilläggas???
Alla förslag/synpunkter/kritik välkomnas, lyckegaard du behöver INTE skriva nåt på denna tråd.
Jag hörde att koka gröten på fun light äpple och sen dra på kanel skulle vara en höjdare. Inte testat själv dock.
Som Kimball föreslog kan du äta gröt med fun light. Låt gröten svalna lite innan bara. Prova hallon, det blir som saftsås!
Men varför koka gröten på fun light?
Som Kimball föreslog kan du äta gröt med fun light. Låt gröten svalna lite innan bara. Prova hallon, det blir som saftsås!
Men varför koka gröten på fun light?
Gör så här istället... häll i två matskedar rapsolja//olivolja
½ dl havregryn 1 dl linfrö 2,5-3 dl vatten. Gott enligt mig, använd gärna fiberhavregryn.