Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Tonfisk?

Registrerad: 2004-06-11

Någon som har bra och gott tonfisk recept som ni kan dela med er av?

Köpte precis på mig tio burkar tonfisk.. har tidigare bara blandat ner det i pasta, visserligen gott, men börjar bli en aning trött på det..

// Johan

Från: Linköping
Registrerad: 2004-03-06

Någon som har bra och gott tonfisk recept som ni kan dela med er av?

Köpte precis på mig tio burkar tonfisk.. har tidigare bara blandat ner det i pasta, visserligen gott, men börjar bli en aning trött på det..

// Johan

1. Tonfisk + hemmagjord potatismos.
2. Tonfisk + keso.
3. Tonfisk + krossade tomater + valfria kryddor.

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Tonfisk sallad med Rhode Island dressing.

Registrerad: 2004-03-11

Rhode Island dressing är väll kanske inte så nyttigt dock.. finns ju lätt dressing av samma sort, men jag undrar om det är så bra ändå.. gott är det  iaf =D

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Rhode Island dressing är väll kanske inte så nyttigt dock.. finns ju lätt dressing av samma sort, men jag undrar om det är så bra ändå.. gott är det  iaf =D

Det är bra fetter i den, man behöver ju fett för att förbränna fett. Så "nyttigt" är de, men lätt att överdosera kanske om man inte håller koll.

Registrerad: 2004-02-25

vill du förbränna fett med fett är omega3 det bästa och "lätt" produkter är oftast inte så bra som dom utger sig för att vara..

ett bra tonfiskrecpet är:
2 kokta ägg(med eller utan ägggula)
halvburk kesella
en tomat
en bit gurka
lite ris
en burk tonfisk

blanda ihop till en god sallad, och komplettera gjärna med fler nyttiga saker.

Registrerad: 2004-04-15

tonfisk från burk (direkt)

tonfisk med hallonsylt (lär smaka apa)

tonfisk på smörgås eller i pastasallad/sallad (old school)

Registrerad: 2004-04-22

det ar val bara klamma i sig den fran burken direkt och slippa blanda i massa annat.

Från: Härnösand
Registrerad: 2004-07-21

Vad tycker ni om detta upplägget:

Lunch träningsdagar: 300 gr pasta, 120 gr tonfisk

Lunch vilodagar: 300 gr ris, 120 gr tonfisk

Jag vet inte om det stämmer, men jag har fått för mig att ris funkar bättre i uppbyggnadsfasen än pasta? & pasta funkar ju som alla vet bra innan träning

// MagnuM

Från: Borås
Registrerad: 2004-08-01

jag hittade tonfisk påsar från abba med thai smak när jag va och handlade. vädigt goda bara hälla i påsarna i en kastrull ovh vämra, de är starka så de skadar inte om man har i lite creime fraiche (vet inte om det är onyttigt men väldigt gott). Sen koka lite ris till det bara

mycket gott och lätt och snabbt att laga

Registrerad: 2004-08-01

Magnum,det är inte bra att äta tonfisk varje dag,blanda ditt protein intag med olika produkter

Från: Stockholm
Registrerad: 2004-04-28

Magnum,det är inte bra att äta tonfisk varje dag,blanda ditt protein intag med olika produkter

Allvarligt? Hur vet du att det inte är bra? Jag äter i snitt 2 tönfiskburkar om dagen

Registrerad: 2004-07-29

Jag har hört att gravida inte ska äta tonfisk pga kvicksilverhalten... Så det är väl därför det inte är bra med för mycket tonfisk. Men man kan säkert undgå det genom att köpa ett bättre och antagligen dyrare tonfiskmärke. Euroshoppers tonfisk är ju rena katastrofen.

Jag har hört att gravida inte ska äta tonfisk pga kvicksilverhalten... Så det är väl därför det inte är bra med för mycket tonfisk. Men man kan säkert undgå det genom att köpa ett bättre och antagligen dyrare tonfiskmärke. Euroshoppers tonfisk är ju rena katastrofen.

Okey, jag visste redan om att gravida ska undvika det..Men det kan väl ändå inte gälla nån som inte är det. Euroshoppers är kattmat, jag äter bara Ica handlarnas och Abbas.

Jag käkar det märket som Willys kör med. 5,90 /burk. Det är faktiskt riktigt god. Abbas är svindyr, men det är klart godast. Sen så är faktiskt Eldorados tonfisk helt okej den med

// MagnuM

Jag käkar det märket som Willys kör med. 5,90 /burk. Det är faktiskt riktigt god. Abbas är svindyr, men det är klart godast. Sen så är faktiskt Eldorados tonfisk helt okej den med

//0 MagnuM

[Nej, d' smakar shit]

Nej, d' smakar shit

- Vilken av dom? Jag nämner ju tre olika märken! =) eftesom du inte

// MagnuM

Registrerad: 2004-07-29

Nej, d' smakar shit

- Vilken av dom? Jag nämner ju tre olika märken! =) eftesom du inte

// MagnuM

Måste hålla med. Eldorados smakar likadant som Euroshoppers = skitäckligt.

Registrerad: 2003-07-15

Asså grabbar/tjejer jag hade aldrig i hela helvetet ätit tonfisk om det inte vore så protein rikt å bra å äta när man bygger. Så när jag äter tar jag det på ett slags nyttigt bröd vräker på allt. Det går fort å få i sig och det är lätt å göra efter tex. ett pass

lite salt
några droppar citronsaft
1 burk tonfisk
2 knäcke
lite olivolja
1 klädnypa (på snoken)

tryck in, skit i hur det smakar, det ska bara ner =)

Från: piteå
Registrerad: 2004-08-26

hehe så kan man ju åxå göra :)

Registrerad: 2004-09-02

Rör ihop:

5 brk tonfisk
250 g lättmjukost
1/2 påse tacokryddmix
1 finhackad gul lök
1/2 brk tacosås

Smeta ut ett tjockt lager på vitt formbröd. (Smeten brukar räcka till 25-30 mackor.) Langa in dem i ugnen (225 grader) och grädda tills de är vackert gyllenbruna. Kan ätas som varma mackor eller ännu bättre som kalla. Enkla att ha med som mellanmål exempelvis på jobbet. Kryddningen övertrumfar smaken även av den billigaste tonfisk och att den är finfördelad (typ Euroshopper) är ju närmast en fördel i sammanhanget.

Blir godast med tonfisk i olja. Vi tränar ju hårt, så lite fett är väl inget att bråka om. :) Dock brukar jag hälla av oljan från några av brukrarna.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB