Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
hej!
jag har gått mer eller mindre på effedrin och ephedra nu i ett år nästan konstant, jag började med e/c/a metoden för att bränna fett men har nu det senaste året gått på effe för att vara pigg och alert då jag haft mycket personliga problem , och det har funkat utmärkt för piggheten.
jag har hållt upp i 3-4 dagar emellan åt för att sedan gått på igen.
jag har nu märkt att jag lägger på mig en hel del fett trotts mitt ätande av effe och jag förmodar att min naturliga förbränning laggt av.
jag tänkte nu sluta med skiten och försöka komma igång "naturellt" istället.
min fråga är då: är min egna förbränning helt förstörd nu eller kommer den att återgå till det normala inom en snar framtid?
finns det något jag kan inta/göra för att få i gång min naturliga ämnesomsättning snabbare?
jag kan tillägga att jag håller en strikt diet och styrketränar en hel del men jag blir ändå inte av med något fett, jag blir snarare svagare och mindre muskulös nu.
fattar ingenting...
så snälla ge mig många bra tips på hur jag kan komma på fötter igen.
tack på förhand.
jag har nu märkt att jag lägger på mig en hel del fett trotts mitt ätande av effe
efedrin är inget tillskott som trollar bort överflödiga kalorier..
jag kan tillägga att jag håller en strikt diet
Med strikt menar du? hur många kalorier? protein/fett/kolhydrater i E%? hur mycket väger du?
-- mk
med strikt menar jag att jag att jag håller någorlunda koll på vad jag äter,ligger på ca 2 gram protein per kg och väger nu 92kg, kolhydraterna kollar jag inte så noga men det brukar man ju få i sig tillräckligt av,fettet ligger på runt 30-40 gram per dag.
kör styrketräning 4 ggr i veckan.
men det jag egentligen undrar om man kan förstöra sin ämnesomsättning för gott eller repar den sig efter långvarigt bruk av effedrin?
tack på förhand
med strikt menar jag att jag att jag håller någorlunda koll på vad jag äter,ligger på ca 2 gram protein per kg och väger nu 92kg, kolhydraterna kollar jag inte så noga men det brukar man ju få i sig tillräckligt av,fettet ligger på runt 30-40 gram per dag.
det är inte strikt. en strikt diet = du vet exakt vad du får i dig.
men det jag egentligen undrar om man kan förstöra sin ämnesomsättning
nej. om du har blivit tjockare så är det inte efedrinets fel.