Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

protein

Registrerad: 2003-10-31

Tjena tar upp det är om och om igen.
Men får aldrig riktigt svar på min fråga.
Jag kanske är kass och förklara vad ja vill veta men ja försöker en gång till. :)

Okey är det nån som vet dom olika protein sorter och om man kan köra vassle som mellanmål, det är klart man kan men om det är bra eller om man ska dra till med nått annat protein då.
Är vassle det bästa proteinet och köra dirket efter träning?
När ja snacka med han där ja köpte mitt tillskott förut så sa han "är du ute efter kvalitet eller ska det bara va billigt".
Du undra ja vilket som är billigt och inte är av vidare kvalitet? Kan det va vassle då?
Hjälp mig reda ut det här :)
Vilka olika sorters protein finns det och vad ska tas när osv.

tack för alla svar på förhand!!

mvh oxen

Registrerad: 2003-11-07

Hallå?

Jag har redan svarat, förra gången du ställde samma frågor.

http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-5998.html

Hallå?

Jo ja vet :)
Men därför ja undrar det här är därför ja ska beställa från gymgrossisten och vet inte riktigt vad ja ska ha.

Som tex. Dalbland har ju en hel hög olika och då vill man ju inte ta fel.
Ja ska ju ha mitt till efter träning med dextro som en ganiner men även som start på dagen,underdagen,påkvällen.
Och då är frågan om man kan köpa en och samma eller om det är bättre och ta två olika? Efter som vassle är så snabbt så kanske inte tex
STAR nutrition  whey -80 passar??
Sen varför tar alla just STAR nutrition whey -80? dalblands är ju lika billig?

Vad för olika protein tillskott finns det på marknaden och vad tycker ni man ska ta?
Om vi tex tar dalblands som verkar ha dom olika sorterna?
Där finns ju Whey class, Milk and whey, iso whey,three in one osv.

Så va ska man välja?

Registrerad: 2004-03-18

whey = vassle

whey-80 är alltså vassle

whey = vassle

whey-80 är alltså vassle

jo ja vet de

Hallå?

Jo ja vet :)
Men därför ja undrar det här är därför ja ska beställa från gymgrossisten och vet inte riktigt vad ja ska ha.

Som tex. Dalbland har ju en hel hög olika och då vill man ju inte ta fel.
Ja ska ju ha mitt till efter träning med dextro som en ganiner men även som start på dagen,underdagen,påkvällen.
Och då är frågan om man kan köpa en och samma eller om det är bättre och ta två olika? Efter som vassle är så snabbt så kanske inte tex
STAR nutrition  whey -80 passar??
Sen varför tar alla just STAR nutrition whey -80? dalblands är ju lika billig?

Vad för olika protein tillskott finns det på marknaden och vad tycker ni man ska ta?
Om vi tex tar dalblands som verkar ha dom olika sorterna?
Där finns ju Whey class, Milk and whey, iso whey,three in one osv.

Så va ska man välja?

snälla är det nån som orkar förklara det här för mig snabbt...vill skicka i väg betällning i kväll..

snälla är det nån som orkar förklara det här för mig snabbt...vill skicka i väg betällning i kväll..

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

vassle efter träning, kassein annars, fast jag har inga problem med att ta whey-80 även då jag inte tränat, protein som protein bara lite olika fart på dom men så jäkla stor skillnad lär det inte va, men ska du ha rätt så ska du ha whey-80 efter gym, kassein annars å då funkar t.ex mjölk och köttprodukter bra. Stars whey är billig så den köper jag själv funkar kanon.

//Erik

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

Anledningen till att många använde whwy-80 är just för att dom är bekanta med det och vet kanske inte att Dalblads finns sen är det ju en smakfråga, en del tycker bättre om Whey-80 helt enkelt. OM det är nån skillnad på produkterna vet jag inte men själv använder jag Dalblads och det funkar bra och smakar bra.

Vassle efter träning och kanske innan om du kör "bracketing" men annars är kasein bäst, dock så dricker jag vassle genom hela dag. Kreatin efter träning och detta är nog det enda du behöver i tillskottväg, speciellt som nybörjare.

Mvh Tobbe

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB