Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

proteindrink

Registrerad: 2004-01-31

Eftersom jag inte har råd att böra använda proteinpulver så tänkte jag blanda min egen.

Nån som har nått hett recept? Det ska vara rikligt med protein i.

Registrerad: 2003-10-15

I många fall är det trots allt billigare att köpa proteinpulver än att blanda en egen med lika högt/bra proteinnehåll.

Mvh / Johan

Registrerad: 2004-05-04

Ja det är betydligt billigare med ett proteinpulver/gainer än att göra en egen..

Från: Värnamo
Registrerad: 2004-04-30

man ska tänka på en sak, bor man hemma är det lättare att få föräldrarna att betala tonfisk, keso o.s.v. än ett proteinpulver i dom allra flesta fallen skulle jag tro!

Men jag brukar detta efter träning:

*Keso ( typ alltid )
*Sojamjöl ( varje, morgon + efter träning ) detta e extremt billigt, 300gr typ 10kr! 39% Protein
*Tonfisk ( ofta, också billigt, en burk på knappt 200gr kostar väl allt från 5kr )
*Ägg ( gott, protein rikt, billigt )
*Plus vanlig mat givetvis :)

Registrerad: 2004-05-10

man ska tänka på en sak, bor man hemma är det lättare att få föräldrarna att betala tonfisk, keso o.s.v. än ett proteinpulver i dom allra flesta fallen skulle jag tro!

Men jag brukar detta efter träning:

*Keso ( typ alltid )
*Sojamjöl ( varje, morgon + efter träning ) detta e extremt billigt, 300gr typ 10kr! 39% Protein
*Tonfisk ( ofta, också billigt, en burk på knappt 200gr kostar väl allt från 5kr )
*Ägg ( gott, protein rikt, billigt )
*Plus vanlig mat givetvis :)

Vad gör du med sojamjölet om jag får fråga? Inte äter det som det är väl ? =P

Registrerad: 2004-04-15

Skulle ha med mig matsäck på en buss när jag skulle till norge fredags. Gjorde en sådan här:

1 msk olivolja
1 msk linfröolja
cirka 4 dl havregryn (tog allt som var kvar i påsen)
6 dl mjölk
3 ägg (hela)
massa kakao
massa fruktos
1 banan

Gissa om folk tittade konstigt på mig.

Roligare variant:
Frysta bär
Druvsocker
Äggvitor
Lite vatten

Blir sött men nyttigt.

Annan variant (apelsinsmak)
Apelsinjuicekoncentrat
Vatten
Druvsocker
Äggvitor

Classic (banan/chokladsmak)
1 dl Havre
2 dl mjölk
1/2 dl druvsocker
2 msk kakao
1 banan

Alla drinkar blandas med mixer. Och om du betalar själv så är pulver det billigaset (nej, mjölk är billigare, sedan pulver).

Registrerad: 2004-07-29

Eftersom jag inte har råd att böra använda proteinpulver så tänkte jag blanda min egen.

Nån som har nått hett recept? Det ska vara rikligt med protein i.

Köp sojaprotein i hälsokostbutiken! Kostar inte mycket, mitt kostade 129 kr för ett kilo. 67 % protein per hundra gram och en gnutta fett + kolhydrater. Smakar inte gott, men prova min proteindrink:

http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-7161.html

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB