Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

kreatin något för mig ?

Registrerad: 2003-04-29

började styrketräna för drygt 8 veckor sedan och har gått ner nu till 97 kilo (supertack till de som gav mig tips att komma igång!!), jag har kört med ephedrin men nu undrar jag om jag ska tillämpa någon form av tillskot ? typ kreatin eller så för muskelbyggnad, jag har hört att man bränner fett snabbare om man har mer muskler eftersom de behöver energi.

nu vill jag helst gå ner till 80 kilo och sen ha synliga muskler, skulle någon form av tillskott bara få mig att se tjockare ut ? eller skulle det hjälpa mig att få lite mer muskler och gå ner lite snabbare ?

tackar på förhand! :)

Från: köping
Registrerad: 2003-06-13

Kreatin funkar bra enligt mig. Har själv kört en kur,kan ju inte påstå att ja blev nå större synligt,Men JAG blev iaf rejält mycket starkare =),känns ju alltid bra.

Så. .ja. .de är att rekomdera!

Nu kan vi ju byta tips ;-), hade du gått på efedrin sa du. .? Hur funkade det. .? Gått ner hur mycket under hur lång tid. .?

Sitter i de tankarna ja också. .de sägs ju vara det enda som funkar. .men enligt "alla" så är det ju så farligt. .Hur har du mått under din tid med efedrin .. .?

vägde runt 107 (har inte kört någon form av kondis träning direkt eftersom jag har problem med mina knän, väntar på att få inlägg (sjukt lång vänte tid :p)) när jag började köra..

första veckan jag använde efedrin kände jag av många bieffekter, mycket illamående, yr (kunde t ex inte köra bil utan att bli spyfärdig), svårt att sova, svårt att koppla av, stressad.. men på senare tid kändes det mycket bättre, det ger iaf garanterad en rejält "boost" när man tränar, stor skillnad tycker jag

har inte känt av någon negativ effekt alls sen vecka 3 när jag började med det, använder det 5 dagar i veckan (inget på lördag söndag)

hoppas det hjälper lite :)

vägde runt 107 (har inte kört någon form av kondis träning direkt eftersom jag har problem med mina knän, väntar på att få inlägg (sjukt lång vänte tid :p)) när jag började köra..

första veckan jag använde efedrin kände jag av många bieffekter, mycket illamående, yr (kunde t ex inte köra bil utan att bli spyfärdig), svårt att sova, svårt att koppla av, stressad.. men på senare tid kändes det mycket bättre, det ger iaf garanterad en rejält "boost" när man tränar, stor skillnad tycker jag

har inte känt av någon negativ effekt alls sen vecka 3 när jag började med det, använder det 5 dagar i veckan (inget på lördag söndag)

hoppas det hjälper lite :)

Ok? Så du har inte kunnat träna nå alls under den tiden. .?

Så du tog efedrin. .men tog de allmänt lugnt,som vanligt då. .? inte ut o cykla som en idiot,hänga på gym lr något sånt. .?

Hm. . .är ju själv överviktig. .o vill precis som du,komma ner till normal vikt, ha synliga muskler,o glassa på stranden ;-),hehe.

Så då var ju en tanke,efedrin. Frågan e ju bara hur farligt de e. .

O att man blur uppstressad har ja förstått. . Svettas man konstant också. .?

De jobbiga e ju att ja går i skolan. .sommarlov nudå ..

o kan ju verka lite skumt om man knallar omkring i skolan,uppspeedad som fan, o svettas som en pungråtta i öknen typ. .=),hehe.

Hm. .va sa du. .sedan vecka 3. . .? har du gått på efedrin ett halvår. .? =)

nejdå, jag tränade 3 dagar i veckan som vanligt, bara det att jag fick ta tåget till gymmet istället för att köra bil (rak sträcka, mindre illamående :))

kan inte cykla utan att få knä problem tyvärr :( önskar att det gick, förhoppningsvis blir det bättre när jag får mina inlägg.
körde 3 dagar som sagt på gymmet, måndag, onsdag, fredag.

glömde också den störa "negativa" effekten, som inte gått bort :) man blir OTROLIGT !! torr i munnen, iaf jag.. dricker som en häst men 5 min senare är man som sahara öknen igen :) (bara ha med sig en vattenflaska de första 2 timmarna, brukar tona ner sig lite efter det :))

svettas inte direkt mer än vanligt om du inte anstränger dig (springa till diverse saker, bussen / tåget etc)

med vecka 3 menade jag: 3dje veckan sen jag började träna :) inte vecka 3 som i januari

Ok. .? så hur länge har du använt efedrin då?

Haha. .du gjorde mig lite orolig där!!! ja ba. .vecka 3 ..o helvete. .haha =)

tyckte de lät LITE länge då. .

Märker du att du går snabbt ner i vikt lr inget spec. .?

Hm. .jo..har hört fler som blir snuskigt torra i munnen. .man lär dricka nåra liter vatten om dagen iaf ..

hm. .fan. .vet ej hur ja ska göra riktigt. .vill ju.

Men som sagt,går i skolan,bor fortfarande hemma.

Tror farsan börjar muttra om ja försöker förklara dehär me efedrin. .vet ej hur ja ska bära mig åt riktigt =(

o att dom kan bli oroliga om ja e så uppspeedad . .

det märks ju inte direkt på dig att du har tagit efedrin, du går ju inte runt och ser helt drogad ut :)

har använt efedrin 6 veckor totalt, vet inte riktigt vad som är standard när det gäller att gå ner i vikt och eftersom jag inte hade någon våg i början av min träning vet jag inte om det var effektivare med eller utan :)
men det hjälper iaf till med träningen !

det märks ju inte direkt på dig att du har tagit efedrin, du går ju inte runt och ser helt drogad ut :)

har använt efedrin 6 veckor totalt, vet inte riktigt vad som är standard när det gäller att gå ner i vikt och eftersom jag inte hade någon våg i början av min träning vet jag inte om det var effektivare med eller utan :)
men det hjälper iaf till med träningen !

Haha. .ok. För jag är ju inte direkt människan som far runt som en idiot i vanliga fall så ;-)

Är alltid lugn,kolugnt =). Så de skulle ju se lite skumt ut om ja blev anorlunda så.

Ok. .? men va sa du. .gått ner från 107 till 97. .? på hur lång tid. .?

8/9 veckor

8/9 veckor

så vi säger 10kg på 2månader?

E väll bra de. .?

Hm. .vart köpte du ditt efedrin. .? rent efedrin eller E/C/A?

jo jag är jätte nöjd, tack vare Mattis hjälp att komma igång och andras tips så kan jag ha tröjjer o byxor jag inte trodde jag skulle komma in i igen :)

Ephedra Super-caps 833mg (100st) - 280 kr
pharmalab.nu

bump, skulle gärna vilja ha lite klarare svar, undrar också om jag borde äta något kostillskot, tack var mitt jobb så ser min dag ut ungefär såhär

vakna 12, äta "lunch" oftast kalkon, kyckling med potatis pasta eller ris, och grönsaker

sen träna vid 2 tiden, äta lite frukt när jag kommer hem runt 16:00, sen middag runt 18 / 18:30, oftast kött, kyckling med potatis pasta eller ris och grönsaker, sen iväg till jobbet vid 7:30 och komma hem till 02 på natten och ner i säng.

något jag borde ändra ? lite knepigt tack vare mina jobtider :(

mycket tacksam för svar !

bump, skulle gärna vilja ha lite klarare svar, undrar också om jag borde äta något kostillskot, tack var mitt jobb så ser min dag ut ungefär såhär

vakna 12, äta "lunch" oftast kalkon, kyckling med potatis pasta eller ris, och grönsaker

sen träna vid 2 tiden, äta lite frukt när jag kommer hem runt 16:00, sen middag runt 18 / 18:30, oftast kött, kyckling med potatis pasta eller ris och grönsaker, sen iväg till jobbet vid 7:30 och komma hem till 02 på natten och ner i säng.

något jag borde ändra ? lite knepigt tack vare mina jobtider :(

mycket tacksam för svar !

Hm. .du har sånna där knepiga tider du. . Hm. .sova mellan 02-12. .? Behövs så länge. .? =) Men ok, vi säger så.

Du bör ju käka nånting mellan 19.30 o 02, dina arbetstider. Har du inte med dig proteindrink eller något sånt .  ..?

Tycker de vore finnemang om du hade me dig det, t.ex. PeptiPower, funkar kanon, smakar bäst i minimjölk men går bra i vatten också.

hmm tja, brukar väl somna runt 3 (säga gonatt till flickan som är i usa :) och sen gå upp runt 11, har alltid sovit länge :)

jag har ingen direkt koll på protein drinkar etc tyvärr, därför frågan :)

brukar käka lite frukt på jobbet, oftast nån banan och ett äpple

Hm. .jobbar du med egentligen,volvo typ lr. .?

Tycker du drar en proteindrink också, på kvällen. .säg. .21-23 nångång.

Tips på schyst protein: http://www.peptipower.com/sortiment/pep … ipower.htm

Använder mig själv utav det, funkar kanon,smakar kanon!

godast är jordgub om du ska köpa. .

får kika på det, tack så väldans mycket för dina åsikter clabbe :)
skulle gärna uppskatta mer svar :)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Om du bara har styrketränat under 2 månaders tid kan du gott vänta med kreatinet ett tag till. Kreatin är inget mirakel-tillskott utan brukar bara göra så att man blir litet starkare och orkar klämma ur sig ett par extra repetitioner när man styrketränar.

ah jo, jag tror inte på mirakeltillskott :) var bara lite nyfiken, tackar för svaret matti!

får kika på det, tack så väldans mycket för dina åsikter clabbe :)
skulle gärna uppskatta mer svar :)

Jodå =),det är lugnt. Fråga om de är nått mer =) ,ja kommer la hänga här rätt mycket så.

Tack själv förresten!! =)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB