Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Fan. . Tränar o tränar men händer fan inget längre =(
Har tränat sen i mars förra året. .o de har flytit på bra. Men nu går de så jääääävla segt. Händer INGENTING,ökar inte i styrka,inte i massa,ingenting?! JÄTTEKUL?! =((
Vet inte riktigt vad ja ska göra. .är på gymet månda tisdag torsdag fredag. .har funkat fint hittils. .Men nu. .=(
Hm. .
Hur tränar du? Varierar du träningen? Kör du pyramiden något? Äter du något protein? Provat äta extra mycket protein? Kör du kreatinkurer ibland? Provat ta en veckas vila?
Förr körde jag bara på och körde tungt 3*10 (försökte göra 10, när jag orkade 3*10 på en övning så ökade jag vikten nästa gång). Fungerade bra i början (ca 1 år) men sen tog det stopp.
Då tog jag en månad där jag gick ner på vikterna och körde 3*15 istället. Första veckan körde jag väldigt lätt bara för att komma igång, sen ökade jag vikterna lite mer. Körde alltid 3*15, förutom sista veckan då det kunde bli 12 reps på någon övning.
Sen gick jag tillbaka till att köra tungt igen, tog en månad sen hade jag ökat i styrka igen. Kanske något du kan ha nytta av?
Vet inte riktigt vad ja ska göra
Hur äter du? Det låter som att du äter för lite.
Hur tränar du? Varierar du träningen? Kör du pyramiden något? Äter du något protein? Provat äta extra mycket protein? Kör du kreatinkurer ibland? Provat ta en veckas vila?
Förr körde jag bara på och körde tungt 3*10 (försökte göra 10, när jag orkade 3*10 på en övning så ökade jag vikten nästa gång). Fungerade bra i början (ca 1 år) men sen tog det stopp.
Då tog jag en månad där jag gick ner på vikterna och körde 3*15 istället. Första veckan körde jag väldigt lätt bara för att komma igång, sen ökade jag vikterna lite mer. Körde alltid 3*15, förutom sista veckan då det kunde bli 12 reps på någon övning.
Sen gick jag tillbaka till att köra tungt igen, tog en månad sen hade jag ökat i styrka igen. Kanske något du kan ha nytta av?
Japp,varierar en del. Pyramiden. .???? Aldrig hört. .=(
Jodå,käkar protein,Peptipower. Körde en kreatin kur tidigare,mellan slutet av januari till slutet av mars,funkade mycket bra,rejäl ökning.
Hm. jo. .e ju så ja kör, tungt, 3x8-12 typ.
Hm. .skumt dedär. O ja har vart borta en vecka nu,kom tillbaka till gymet igår. Körde "som vanligt", men på t.ex. vissa bröst övningar. .orka ingenting längre, typ 30kg mindre än veckan innan,kändes som jag tog HELT slut. o Sen när ja körde rygg/axel övningar,så gick de bättre än på länge.
T.ex Shrugs, gick kanon,körde med 40kg's hantlarna,funka kanon.
o om man körde underarmskurl med hatel. .när man sitter med armen längs låret, kan iaf köra med 20kg's hantlarna på det. .men jäääävlar va de känns efter 10-15repsx3sett =)
Förresten,är ju ny här,kanske ska tillägga att jag är 15½år ;-),men väldigt gym intresserad ;-)
T.ex Shrugs, gick kanon,körde med 40kg's hantlarna,funka kanon. ,kanske ska tillägga att jag är 15½år ;-),men väldigt gym intresserad ;-)
hur fan kan du köra shrugs på 40kg hantlar.. VIKT plus LÄNGD?
du har inte funderat på om du tränar, äter , vilar på fel sätt?
T.ex Shrugs, gick kanon,körde med 40kg's hantlarna,funka kanon. ,kanske ska tillägga att jag är 15½år ;-),men väldigt gym intresserad ;-)hur fan kan du köra shrugs på 40kg hantlar.. VIKT plus LÄNGD?
du har inte funderat på om du tränar, äter , vilar på fel sätt?
Ja,varför inte? vikt har ja ingen koll på. 189cm e ja iaf.
De e möjligtvis att ja vilar fel. .har jävligt svårt o somna i tid. .är tyvärr en kvälls människa =(,blir pigg på nytt runt 23.00. .
Tränar rätt gör jag,enligt gymägaren,han har vart me mig en del, han e bodybuilder så han vet vad som e rätt.
Äter. .ja. . inte alltid de bästa, men de har funkat kanon hittils,. men just nu,som de segar ner lite. . har ju ökat i allting som fan sen ja började träna . .