Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 23  

Tobbens tränings*

Från: Linköping
Registrerad: 2004-01-30

Här är mitt träningsschema som jag inte just nu har nån intention alls att ändra på bra länge, tycker det funkar skitbra.

Måndag
Biceps och triceps:

Skivstångscurl
Hammercurl
Preachercurl
Liggande tricepspress
Pushdowns
Smalbänk

Tisdag
Ben:

(benspark/knäböj)
Benpress
Stela marklyft
Sittande vadpress
Stående vadpress

Onsdag
Rygg och traps:

(chins)
Latsdrag m. v-handtag
Sittande kabelrodd
Stående rodd
Skivstångscurl

Torsdag
Bröst och mage:

Rak bänkpress
Inc. bänkpress
Hantelflyes
Kabelcrunches
Benlyft.

Fredag
Axlar:

Militärpress i smithmaskin
Stående framåtlyft m. skivstång
Stående sidolyft
Baksida axlar i maskin.

Det va mitt schema och mer info om vikter och så kommer väl lite då och då.

Mvh Tobbe

Måndag, 040510, Biceps och triceps.

Tränade på en tid jag inte är van vid, började runt 1740 typ om jag inte minns fel och det av masser med folk så det vart lite sådär med vikterna men vi hade tur. Jag tränade med Traidmill här på forumet och en kompis till honom så vi 3 pers och det är enligt mig 1 pers för mycket samt så va det en till ibland som kom in så 1½ för mycket med masser folk på gymet gjorde det onödigt intensivt.

Började med biceps och försökte komma upp till runt 7 reps men ibland gick det dåligt med det faktiskt och det kördes 4 set på alla utom preachercurl.

Skivstångscurl med curlstång: 47kg
Hammercurl med nån stång: 42kg
Preachercurl med curlstång: 42kg

Slutade med triceps och samma som biceps, försökte komma upp till 7 reps, gärna mer samt på 4 set.

Liggande tricepspress: 42,5kg
Pushdowns: 45kg
Smalbänk: 60kg.

Totalt sett är jag nöjd men det vart onödigt intensivt som sagt då vi va extra folk så man hann aldrig riktigt vila med all passning och ändra vikter men hoppas det blir lättare imorrn. Har sänkt lite för att komma upp i reps så detta är inte nånstanns mina bästa resultat förutom på pushdowns som det går framåt på nu igen och smalbänk som jag körde för första gången idag. Ben imorrn.

Det va dagens dagbok.
Ha det så bra och lycka till på gymet grabbar och tjejer.

No pain, no gain.
Mvh Tobbe

Tisdag, 040511, Ben.

Dagen började samma tid som igår, runt en 1740 ungefär och idag va det betydligt mycket mindre folk på gymet än igår och det är skönt. Tycker inte om när det är för mycket så man får slåss om både plats och utrustning. Dagen så körs både lår och vader.

Började med lår.

Knäböj: 85kg
Benpress: 230kg
Stela marklyft: 110kg

Och slutade med vader.

Sittande vadpress: 85kg
Stående vadpress: 125kg

Är nöjd med dagen faktiskt men inte fullt ut då jag har presterat bättre samt så körde jag faktiskt knäböj för första gången idag och det kändes bra även om jag tror jag skulle kunna pressat lite till men jag får så ont av placeringen av stången så fokus läggs tyvärr på fel ställe.

Imorrn blire Rygg och traps.
Ha det så bra.

Mvh Tobbe

Onsdag, 040512, Rygg och Traps.

Hade tänkte köra lite chins på det här passet faktiskt men det sket sig pga min hand som inte tar tryck på nåt sätt tydligen, gör svinont då. Iofs så gjorde jag faktiskt hela 2 stycken men med 2 finger på ena greppet, inte så ultimat kanske.

Började passet med rygg iaf.

Latsdrag med v-handtag: 80kg
Sittande kabelrodd: 85kg
Hypersträck: 25kg
T-bar-rodd: 42.5kg ( provade 2 set )

Fortsatte sedan med Traps.

Upprätt rodd: 37.5kg
Skivstångsshrugs: 110kg

Känner att jag har mer att ge på en del övningar, såson t-bar, sittande kabelrodd samt skivstångsshrugs men tar det lugnt med höjningar och satsar på att få till det strikt och bra på den negativa fasen.

Försöker köra runt 7-10 reps på varje set och totalt 4 set / övning men som sagt tidigare så blri det lite sådär med det ibland.

Imorrn är det dags för bröst och mage, treeeevligt.

Mvh Tobbe.

Torsdag, 040513, Bröst och Mage.

Idag va det dags för bröst och mage då och det såg jag fram emot, tyckt att jag skulle öka lite i bänkpress men tji fick jag, så vart det inte ska du veta. Bröst funkar annars bra men fy fittan vad jag har tröttnat på mage, inget kul alls längre.

Började iaf med bröst.

Bänkpress: 70kg ( -5kg )
Incline bänkpress: 60kg
Hantelflyes: 16kg
"CableCross": 35kg

Bänkpressen fick jag mot min stora förvåning sänka på en del och det vart jag väldigt förvånad över kan jag säga men jag var väldigt förkyld igår och imorse så kanske satte det sina spår.

Fortsatte sen med mage.

Kabelcrunches: 50kg
Benlyft: 11kg

Hatar mage faktiskt, finns inga roliga övningar alls på den och speciellt så hatar jag benlyft, kommer spy på den snart. Totalt sett så vart dagens pass godkänt iaf men långt ifrån mina krav som jag har på mig själv.

Hoppas ni haft en bra dag och träningspassen varit underbara.

Mvh Tobbe

Hm, klockan är 1310 drygt och jag har tryckt i mig 2030kcal sen 1000.
Nu är det dock lugnt till sömnen som tur är, är väldigt mätt i buken, he.

EDIT: Ser att klockan på forumet går helt knas.

Mvh Tobbe

Registrerad: 2004-05-04

Mvh Tobbe

Fan ska du fläska upp dig..? ;)

Mvh Tobbe

Nej då, ligger totalt på mellan 3100-3300kcal om dagen så det går neråt rätt bra sen fram till runt 2200 :)

32% F, 34% K och 34% P.

Mvh Tobbe

Nej då, ligger totalt på mellan 3100-3300kcal om dagen så det går neråt rätt bra sen fram till runt 2200 :)

32% F, 34% K och 34% P.

...förlåt om jag stör i din dagbok men måste brara fråga en sak, du kör typ 33/33/33 på fett, prot o kolhydrater... funkar det bra under deff tycker du?
Jag funderar nämligen på ett likn. upplägg under min deff. Kör nu extremt mkt prot, lite fett o hyffsat lite kolh.

Vad säger du? /robs

Mvh Tobbe

32% F, 34% K och 34% P.

...förlåt om jag stör i din dagbok men måste brara fråga en sak, du kör typ 33/33/33 på fett, prot o kolhydrater... funkar det bra under deff tycker du?
Jag funderar nämligen på ett likn. upplägg under min deff. Kör nu extremt mkt prot, lite fett o hyffsat lite kolh.

Vad säger du? /robs

Stör på du :)
Jag deffar inte. Jag ligger på ett överskott, eller SKA ligga på ett överskott men frågan är väl mest om min kropp har fattat  det, hehe. Anledningen till att jag kör som jag gör är för att kolhydrater är ju det som ger mig energi för att öht kunna träna och för att få bästa resultat så behöver jag mycket kolisar. Protein bygger och desto mer protein desto bättre bör ju kroppen kunna hantera uppbygganden ( kan man tycka ) sen fett har jag både för att kroppen inte ska kunna gå på sparlåga samt för att det är en ypperlig energikälla och så kommer mitt fett till största del ifrån linfröoljan och det är bara bra fetter som jag då har för att gardera mig för de dåliga jag ibland får i mig.

Kan låta knas men i mitt huvud funkar det skitbra, hehe.
Så som sagt, mitt syfte är inte att deffa nu utan jag försöker bygga men jag har kanske hittat en bra balans för min kropp som gör att jag inte lägger på mig nåt speciellt utan bygger mest ändå. Man kan ju bygga och deffa samtidigt.

Hoppas att jag låter någoluna vettig för det vart snurrigt för mig i slutet :)
Mvh Tobbe

Fredag, 040514, Axlar

Idag va det då dags för axlar och sista dagen som det va planerat för mig att träna med Traidmill här på forumet men kan säga att han går bara och gnäller på gymet, tycker det är så hårt och sånt, hehe. Har tagit bort en övning ifrån träningschemat, Stående framåtlyft m. skivstång och bytte den emot Stående framåtlutande hantellyft så nu har jag två övningar för baksida axlar så kanske jag snart slipper att dom är så framåtskjutna mina axlar.

Till övningarna då.

Smithpressar: 53½kg
Stående hantellyft åt sidan: 16½kg
Baksida axlar i maskin: Inställning 6 på maskinen.
Stående framåtlutande hantellyft: 13½kg

Dagen va helt klart godkänt med ett litet minus på den sista övningen då den va ny för mig och hade lite svårt med övningsutförandet men den tog ändå där den skulle.

Nu är det helg och det kommer innebär bl.a att jag slarvar med kosten, lite medvetet och omedvetet men så är det, måste skärpa mig. Krogen imorrn dessutom, det är kul.

Ha det så bra alla och trevlig helg.
Mvh Tobbe

Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Wtf vadå gnäller på att det är hårt, dina cp övningar är inte anpassade för min felskapta kropp, Militärpress i smith!??!, Baksida Axlar i maskin!?, jadu =D

Wtf vadå gnäller på att det är hårt, dina cp övningar är inte anpassade för min felskapta kropp, Militärpress i smith!??!, Baksida Axlar i maskin!?, jadu =D

Hahah. Du gnäller ju att vi kör för många sets, det menade jag :DD

Webbsida

det med! =)

det med! =)

Säger inget så har jag inget sagt och ut ur min dagbok människa :D

Lördag, 040515, VILA

Idag är det vila och helg men fy fan så tråkigt det är egentligen, veckodagarna är så mycket bättre än helgdagarna. Finns ju för fan inget att göra idag!! Jag har funderar lite iaf och bestämt mig för att ändra lite i mitt schema så här kommer mitt nya jag ska prova på, det är inga större förändringar, väldigt smått som ni kommer märka.

Måndag
Biceps och triceps:

Skivstångscurl
Hammercurl
Växelvis Hantelcurl
Liggande tricepspress
Pushdowns
Smalbänk

Tisdag
Ben och vader:

Knäböj
Benpress
Stela marklyft
Sittande vadpress
Stående vadpress

Onsdag
Axlar:

Smithpressar
Stående framåtlutande sidolyft
Stående sidolyft
Baksida axlar i maskin.

Torsdag
Bröst och mage:

Rak bänkpress
Inc. bänkpress
Hantelflyes
Kabelcrunches
Benlyft

Fredag
Rygg och traps:

(chins när handen mår bättre och då försvinner latsdrag)
Latsdrag m. v-handtag
Sittande kabelrodd
Hypersträck
T-stångsrodd
Stående rodd
Skivstångsshrugs

Det va mitt nya schema, som sagt inga större förändringar men det är alltid en förändring och hoppas det blir lite bättre nu.

Jag åt förresten på McD idag och det smakade inte alls lika bra som det en gång i tiden har gjort och det är ju både positivt och negativt, slipper man sakna det så mycket, hehe.

Ha det så bra alles.
Mvh Tobbe

Söndag, 040516, VILA

Idag har man inte gjort ett skit förutom att vara hemma och faktiskt ätit dåligt men jag ser det som lite mindre dåligt då jag åt totalt 3600kcal imorrn så jag TYCKER det jämnar ut sig :D

Förbereder just nu maten för nästa vecka, eller iaf för 2 dagar vart det bara och jag bryner färs för den som vill veta, så jävla gott, mumma :D

Ni får gärna kommentera mitt träningschema som står skriver här precis innan detta och påpeka lite om mina övningar eller vad ni har att säga. Jag är öppen för förslag.

Imorrn är det en härlig dag med biceps och triceps, woohoo.
Ha det allehopa.

Mvh Tobbe

Måndag, 040517, Biceps och triceps.

Då är veckan igång med lite hårda pass på schemat och jag ser bara fram emot varje pass, älskart. Jag har dock ett problem och det är att jag måste nog byta ut bl.a skivstångscurl för min handled mår verkligen inte bra så har ni några råd på nån bra övning som ersätter den p åett bra sätt så let me know.

Började med biceps som alltid.

Skivstångscurl: 47kg
Hammercurl med stång: 45kg
Växelvis hantelcurl: 23.5kg

Jag ökade i hammercurl med stång för första gången på bra länge och det kändes bra även om repsen inte va i det mest strikta laget. Nu vidare till triceps.

Liggande tricepspress: 42.5kg
Pushdowns: 47.5kg
Smalbänk: 60kg

Ökade här med i en övning och det i pushdowns med 2.5kg och det gick väldigt lätt, kanske ger mig på 50kg redan nästa vecka och nåt som förvånade mig va att på mitt fjärde set på smalbänk så gick det väldigt lätt och hade gått bra om jag inte tappat balansen men jag är helt klart nöjd. Totalt sett över passet så gick det bra och jag är mycket nöjd men jag saknar mina ökning i skivstången dock men det kommer väl. En gång i tiden så körde jag på 52kg men då på lägre reps.

Det va allt gott folk och lycka till @ gymet.

Mvh Tobbe

Det ser bra ut tobbe! Hur många reps brukar du ligga på i de olika övningarna?

Har du testat att köra bicepscurl med z-stången istället för vanlig skivstång? Det brukar kännas skönare för handlederna..

Hoppas det blir bättre iaf. / robs

Det ser bra ut tobbe! Hur många reps brukar du ligga på i de olika övningarna?

Har du testat att köra bicepscurl med z-stången istället för vanlig skivstång? Det brukar kännas skönare för handlederna..

Hoppas det blir bättre iaf. / robs

Jag kör ungefär 4 set / övning och försöker ligga på 7+ reps men har lite svårt att komma dit ibland.

Jag kör med z-stången nu och det tar emot som fan faktiskt på handleden, känns inte bra alls.

Fan, du e riktigt stark! Tråkigt att inte inte z-stången heller fungerar.. har tyvärr inga bättre tips, du kanske ska linda den , hårt..?

Fan, du e riktigt stark! Tråkigt att inte inte z-stången heller fungerar.. har tyvärr inga bättre tips, du kanske ska linda den , hårt..?

Jo jag har funderat på att linda och visst, det kan hjälpa men samtidigt så hämmar det ändå läkningen då det fortfarande kommer en belastning på det. Vad exakt är det man lindar med?

Stark och stark, kommer som sagt inte riktigt upp till mina mål vad gäller reps samt så är jag inte fullt strikt men jag försöker iaf göra så gott jag kan på de 10 minuter jag försöker ge varje övning så jag kör intensivt.

Tisdag 040518, Ben.

Såg inte fram emot det här passet faktiskt för jag börjar bli riktigt less på benpasset då det går dåligt faktiskt, länge sen jag ökade i benpress och stela marklyft men även att jag inte är ute efter att lyfta tungt så vill jag ändå ha mina ökningar. Hur som helst, här kommer resultatet.

Första va det lår.

Knäböj: 90kg
Benpress: 230(?)kg
Stela marklyft: 110kg

Och sen så va det dags för vader.

Sittande vadpress: 85kg
Stående vadpress: 125kg

Knäböj vart jag förvånad över för förra veckan så körde jag på 85kg och det gick sådär och idag körde jag på 90kg och det gick "hur lätt som helst" att köra 7 reps på 4 set, kunde faktiskt kört 8-9 reps på alla set. Benpress gick åt helvete kan jag säga, börjar hata den övningen en hel del nu, funderar till och med på att ta en paus ifrån den och gå tillbaka om ett år eller 10 och se om det har hänt nåt. Sittande vadpress går framåt, ska nog öka till 90kg nästa vecka, kändes bra idag men stående har jag det lite sådär för, tycker inte om axelkuddarna.

Det va mitt för idag, imorrn är det dags för axlar och traps TROR jag, folk tjatar på att jag ska köra underarmar så funderar på att köra det med rygg på fredag och då måste traps till axlar istället för vid rygg, kommentera gärna mitt val.

Ha det så bra.
Mvh Tobbe

Webbsida

Rygg - Underarmar, Axlar - Traps är bra kombinationer enl. mig

Rygg - Underarmar, Axlar - Traps är bra kombinationer enl. mig

Återstår att se, då blir det iaf 6 övningar totalt på båda dom dagarna med för jag kommer bara ha 2 övningar för underarmar.

Sidor: 1 2 3 … 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB