Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Onsdag, 040602, Ben och vader.
Idag bestämde jag mig att jag skulle träna och efter besöket hos läkarn så visade det sig att jag kan träna och är nu mycket mer rörlig i armen efter ett nytt "ingrepp" och det gjorde mig glad dock så blir veckan förskjuten och lite omgjord vilket även innebär träning på lördag men det får jag ta, gör inte mig nåt. Dagens resultat iaf.
Började som alltid med ben
Knäböj: 102.5kg (+7.5)
Benspark: 75kg
Stela marklyft: 115kg (+2.5)
och slutade med vader såklart.
Sittande vadpress: 90kg (+2.5)
Stående vadpress: 130kg (+2.5)
Dagens pass kändes bra men samtidigt segt, tror det beror på traidmill, deras sega tempo fick mig ur fokus, haha. Ökade i nästan alla övningar och det kändes bra förutom sittande vadpress som gick lite knas men det är ändå godkänt. Knäböj vart jag förvånad över då jag ökade 7.5 och kunde ha ökat ännu mer. Jag körde 100*9 102.5*8 2 ggr sen 102.5*7 sista men kände att jag kunde köra ännu mer set på samma resultat. Tycker inte alls om stående vadpress, bl.a för att det känns helcepigt i ryggen samt så känns det som att jag itne göra övningen rätt oavsett vad jag gör, men men.
Dagens pass: 5 hantlar av 5 möjliga.
Ha det så bra allesamman och lycka till på gymet, imorrn åker jag till omberg och myser, haha.
Mvh Tobbe
Torsdag, 040603, Rygg och underarmar.
Hela min dag idag har varit kans med kost och tider faktiskt pga utflykt med skolan samt lite annat tjosan, har ätit över 4000kcal idag och jag ska ligga på 3300 typ, inte bra tycker jag. Nog om saker, till resultaten.
Började med rygg
Latsdrag: 82.5kg (+2.5)
Sittande kabelrodd: 92.5kg (+2.5)
Hypersträck: 25kg (+2.5)
T-stångsrodd: 55kg
och slutade med underarmar.
Handledscurl: 30kg
Omvänd handledscurl: 17.5kg?
Handlederna går sådär framåt men jag tar det lugnt för jag har så ont i dom men, dom känns MYCKET bättre nu faktiskt så hoppas det om blir återställda snart. Äsch, orka skriva en massa, ni ser det ni vill veta.
Ha det.
Mvh Tobbe
Bra ökningar, mycket mat känns skönt ibland eller hur? Det ser bra ut, fortsätt köra hårt som du alltid gör!
mvh /robs
Fredag, 040604, Bröst och mage.
Kände mig inte alls bra när jag vaknade idag och har gått runt och nyst samt varit knas i kropp och hals så det skulle bli intressant hur mitt pass skulle bli. Hade inga större förhoppningar pga detta. Sover dåligt jämt och det kan göra att jag känner mig dåligt och svagare med för den delen. Jag har fått sömnisar nu av min mor och ska se hur dom funkar. Nu till resultaten.
Började med bröst som vanligt
Bänkpress: 77.5kg (+2.5)
Incline bänkpress: 65kg (+2.5)
Hantelflyes: 19kg
och slutade med mage.
Kabelcrunches: 50kg (+2.5)
Maskincrunches: 50kg
Stående sidoböj: 31kg
Jag vet itne om namnet nu på den sista magövningen är rätt men det får heta så just nu. Jag vart väldigt förvånad över min prestation idag kan jag säga med tanke på hur jag mådde mig men även då jag ökade så är jag inte helt nöjd med min prestation för jag gjorde inte så många reps som jag vill, men men, det går jämt ut då jag mådde skit. GRATTIS till mig för jag tar nu min egen vikt i bänken och vad min vikt är exakt har jag inte en aning om för den rör sig ju så nåt enormt. Imorrn är det lördag men då ahr jag ett axelpass, har blivit kans men det kan bli bra, fudnerar på en pizza med men får se, hehe.
Ha det så bra nu allesammans.
Mvh Tobbe
Lördag, 040605, Axlar och traps.
Militärpress: 52.5kg
Stående framåtlutande hantellyft: 19.5kg (+3)
Stående sidolyft: 16kg
Baksida axlar i maskin: 6 (inställning)
Upprätt rodd: 42.5kg (+2.5)
Skivstångsshrugs: 115kg
Dagens pass: 4 hantlar av 5 möjliga
Mvh Tobbe
Måndag, 040607, Rygg och biceps.
Latsdrag: 85kg (+2.5)
Sittande rodd: 95kg (+2.5)
T-Stångsrodd: 60kg (+5)
Hypersträck: 25kg
Rak skivstångscurl: 50kg
Tribarscurl: 47kg
Växelvis hantelcurl: 23.5kg
Mvh Tobbe
Tisdag, 040608, Ben och vader.
Knäböj: 110kg (+7.5)
Benspark: 75kg
Stela marklyft: 117.5 (+2.5)
Sittande vadpress: 90kg
Stående vadpress: 130kg
Mvh Tobbe
Onsdag, 040609, Bröst och triceps.
Bänkpress: 77.5kg
Inc bänkpress: 65kg
Hantelflyes: 19kg
Liggande tricepspress: 42.5kg
Pushdowns: 45kg
Dagens pass: 2 hantlar av 5 möjliga.
Mvh Tobbe
Torsdag, 040610, Mage och underarmar.
Kabelcrunches: 50kg
Maskincrunches: 50kg
Stående sidoböj: 39.5kg
Handledscurl: 35kg
Omvänd handledscurl: 17.5kg
Mvh Tobbe
Fredag, 040611, Axlar och traps.
Stående sidolyft: 13.5kg
Stående framåtlutande hantellyft: 19.5kg
Militärpress: 50kg
Baksida axlar i maskin: 6 ( inställning )
Hantelshrugs: 41kg
Upprätt rodd: 45kg
Mvh Tobbe
Måndag, 040614, Biceps och triceps.
Rak skivstångscurl: 52.5kg
Tribarcurl: 49.5kg
Växelvis hantelcurl: 23.5kg
Liggande tricepspress: 45kg
Pushdowns: 50kg
Smalbänk: 65kg
Mvh Tobbe
Tisdag, 040615, Ben och vader.
Knäböj: 115kg
Benspark: 77.5kg
Stela marklyft: 117.5kg
Dagens pass: 4 hantlar av 5 möjliga.
Mvh Tobbe
Tjenare.
Yepp, så är det, snart är mitt första år på gymet avklarat och det har gått både bra samt fort med varierande resultat. Det kommer komma en del information och ev bilder på hur det ser ut (skit) men tills dess så kan ni om ni vill kolla lite på hur mitt resultat har sett under årets gång på www.tobiaslindqvist.se/resultat.php.
Vill inte höra NÅGRA som helst kommentarer om nåt annat på sidorna än den sidan, oavsett om det är bra eller dåligt. Antalet reps och set har varierat under året och då mellan 2-4 set / övning med 4-10 reps / set. Resultaten ni ser om ni kollar är ALDRIG någon vikt jag maxar utan det jag tränar på. Är det nåt mer ni behöver veta så fråga.
Stay tuned.
Mvh Tobbe
Lite fakta om dig själv skulle vara bra.Det vanligaste är längd, vikt och ålder.
GOTT NYTT ÅR!
Tjenare igen.
Då tänkte jag skriva lite här om dagens pass. Det va fan inte igår, hehe.
Rygg och traps.
Latsdrag: 100kg
Latsdrag med v-handtag: 90kg
Sittande kabelrodd: 120kg
Skivstångsrodd: 80kg
Marklyft: 150kg
Chins: 0kg
Skivstångsshrugs: 160kg (PB: ~213kg)
Hantelshrugs: 48.5kg
Med tanke på att jag kom till gymet med huvudvärk, krasslig hals med hosta, trött och svag kropp samt dålig fokus i synen så gick det bra. Jag hade även en helt sjuk träningsvärk i mage, traps och axlar vilket inte är så jävla skönt sen när man tränar rygg. Jag tränar inte med dragremmar vilket gör att jag inte kan lyfta tyngre än jag gör ÄVEN om jag är starkare. Marklyft skulle jag säkert orka 10-20kg mer i samt skivstångsshrugs en hel del mer i också men vill inet köra med remmar så det får vara såhär nu.
Mvh Tobbe
Bröst mage:
Hantelpressar: 39kg
Inc hantelpressar: 36.5kg
Inc bänkpress: 75kg
Hantelflyes: 23kg
Bänkpress: 80kg
Kabelcrunches: 55kg
Sittande benlyft/crunches: 0kg
Stående "sidocrunches": 36.5kg
Kan öka lite i vissa övningar. Bla bla bla *helt trött*
Mvh Tobbe
Då va det dags för biceps, underarmar då.
Skivstångscurl: 60kg
Tribarcurl: 55kg
Hantelcurl: 26kg
Sittande 45 grader hantelcurl: 23.5kg
Kabelcurl: 42.5kg
Handledscurl: 40kg
Omvänd handledscurl: 25kg
Jag är så jävla vek i mina underarmar så det finns inte :(
Mvh Tobbe (aka sparrisen)
Tjenare tjokkisar!
Ben och vader idag då!
Knäböj: 125kg
Benspark i kabelmaskin: 60kg
Liggande bencurl i kabelmaskin: 70kg
Stela marklyft: 120kg
Kan öka i stela marklyft och bencurlen faktiskt men då känns det så knas men jag är starkare. Det är sjukt att det ska ta så mkt bättre desto fula utförande man gör, inget jag alls tycker om :)
Ha det så bra fetton.
Mvh Tobbe
Då va det Axlar, triceps då!
Militärpress: 67,5kg (Gjorde ett bra försök på 70kg måste jag säga)
Hantelpressar: 26.5kg
Stående framåtlyft m hantel: 16kg
Stående sidorlyft m hantel: 11kg (helt raka armar)
Baksida axlar sittande m hantlar: 13kg
Baksida axlar i kabelmaskin: 80kg
Liggande tricepspress: 52.5kg (böjd cpstång fick man också)
Pushdowns: 57.5kg
Tricepspressar i kabel över huvet: 35kg
Smalbänk: 77.5kg (vågar inte köra så mkt här utan pass)
Helt klart nöjd med mitt pass om man bortser ifrån första övningen för baksida axlar, den är mongo.
Mvh Tobbe
Rygg och traps va det på schemat idag!
Latsdrag med rak stång: 102.5kg
Latsdrag med v-handtag: 95kg
Sittande kabelrodd: 122.5kg
Skivstångsrodd: 80kg
Marklyft: 160kg
Chins: 0kg
Skivstångsshrugs: 160kg
Hantelshrugs: 46kg
Ryggpasset helt klart godkänt och jag är mycket nöjd med mina marklyft där fö mitt grepp förstör en del av det roliga men greppet blir starkare och jag vill inte använda dragremmar så det är bara att acceptera mitt resultat. Blir några ökningar nästa vecka hur som helst.
Trapspasset gick sådär då det bara va skit kvar av mitt grepp efter marklyftet, till och med chinsen va jobbiga, då är det illa. Hantelshrugsen va mest lek då de är lite mer än halva vikten vad jag kan köra på men då jag inte vill ha dragremmar samt bara köra en övning på trapsen så blev det såhär.
Tack och hej, muskelpastej! *humor*
Mvh Tobbe
Första gången jag kollar din dagbok och kan bara konstatera att du är rätt stark!
Första gången jag kollar din dagbok och kan bara konstatera att du är rätt stark!
I vissa muskelgrupper så ser jag mig som stark medans i andra rätt svag faktiskt men det beror ju på vad eller vem man jämför med, det är ju ändå rätt stor skillnad. Finns ju en del muskelgrupper som är beroende av annat för att kunna lyfta, t.ex marklyft är beroende av mina händer, jag kan tyngre med kroppen, men inte med händerna.
Hur som helst, det går framåt och mer framåt ska det, det ska gudarna veta :D
Mvh Tobbe
Info om dig då?
Ålder vikt mm
Info om dig då?
Ålder vikt mm
25 år ung
80 kg tjokkis
178cm kort
Har tränat i 1½ år typ
050926 Bröst och Mage!
Rak hantelpress: 41kg
Inc hantelpress: 36.5kg
Inc bänkpress: 80kg
Hantelflyes: 23.5kg
Bänkpress: 82.5kg
Sittande pressar i maskin: 40kg
Börjar med att säga att jag va sjuk det här passet och ändå presterar jag bättre än jag brukar. Magepasset struntade jag i, fann ingen motivation till den delen så det får jag ta någon annan gång. Hantelflyes kändes inget bra i armarna av nån anledning så det blev inet så bra även om det blev godkänt. Sittande pressar körde jag enbart för att trötta ut bröstet helt så det blev en jävla massa reps och ett grymt skönt stretch, den ska jag köra flera gånger märkte jag.
Lite off topic (om nån läser detta) så undrar jag om nån vet nån bra phpscript för att skapa egna dagböcker eller liknande på nätet, vill inte ha bloggstucket utan mer dagboksaktigt :)
Mvh Tobbe