Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Bröst Biceps
Bänkpress 80, 12 11 11
FU bänkpress 80, 6 6
Hantelpress 36.5, 7 7 6
Inc kabelpress 25, 8 | 30, 7 7 Bra tryck får man!
Skivstångscurl 60, 9 7 8
Scottcurl m. stång 40, 8 | 42.5, 7 7
Hantelcurl 26.5, 5 Hade inte mkt energi kvar här
Kommentar
Bröstpasset kändes bra idag, kom upp lite mer i reps mot förra veckan så det gjorde mig happy. Jag provade även på en ny övning med kabelpressen och den kommer få vara kvar, fick grym kontakt och tryck av den. Bicepspasset får godkänt. Jag kan bättre men det är fan svårt med skivstången då man tippar framåt lätt, blir lätt man är TVUNGEN att fuska upp den men jag är nöjd med utförandena, klart godkända och majoriteten är strikta, bara sista jag fular till det. Jag sänkte vikten den här veckan med flit just för att jag visste att kroppen skulle få det svårt att balansera den bra och då går ju övningen åt helvete ändå. Jag får kanske träna med viktbälte, haha. Nästa vecka ska jag dock lägga till ett till set på skivstången. Imorrn är det lår och jag ser LITE fram emot det.
Smalbänk 90, 5 3 4 Fan va kasst!
Heavy skullcrusher 52.5, 5 | 50, 7 7
Heavy pushdowns 55, 9 9 | 60, 5
Pushdowns m. v-grp 45, 10 10 | 50, 5 5
Dubbel kickback m. rep 20, 10 | 25, 7 | 30, 5 Knasig övning!
Kabelcrunshes 50, 10 8 10 8 Hehe
Kommentar
Allt efter smalbänk samt första setet på skullcrushers får godkänt och det är jag nöjd med. Jag har sämst teknik i smalbänk alltså, fan så jävla ruttet det är. Kände av mina armbågar i första setet på skullcrushers så det va inte så bekvämt och det va anledningen till att jag sänkte med. Det gick mycket bättre att ha pushdowns lite senare i passet då man inte kan köra på samma vikter samt då inte heller behöver balansera på samma sätt men vikterna gick ändå bättre än jag trodde. Magen fick sig även en omgång kan jag säga, hehe. Kicksbacks provade jag bara på och supersetade den med kabelcrunches som lite skoj. Jag vet inte riktigt var jag ska placera den övningen dock, den va lite knäpp. Imorrn är det Rygg, YAY, RODDAR!
Storm intogs med dubbeldos på 20gram 30 mniuter innan passet. Först så ska jag säga att det smakar fan men det går att få ner. Det påminner lite om diskmedel faktiskt. Jag såg fram emot ännu en "fruitpunch" men där blev jag besviken. Det löser sig helt ok men det va klumpigt på vissa ställen I BURKEN. Under passet sen så fick jag lite tryck men det är svårt att säga om det är mer än vad som hade kunnat varit normalt så jag väntar lite med att säga nåt om det. Jag fick även lite stickningar som då säkert kommer ifrån BA men det va inget överdrivet men som sagt, det kändes av. Drivet och återhämtningen får helt klart godkänt. Imorrn är det nya tag mot den speciella smaken, uuuu!
Chins KV, 10 10 10
Maskin-latsdrag 110, 6 6 6
Vlatsdrag 110, 7 7 10
Stå. kabelrodd 65, 10 10 10
Sitt. kabelrodd 110, 6 | 100, 10 10
Enarms maskinrodd 40, 10 10
Underarmscurl 35, 10 9 7 7 Jävla tummar!
Kommentar
Om jag skulle påstå att det här va ett dåligt pass så skulle jag ljuga. Det var ett riktigt bra pass och det kändes riktigt bra. Det enda jag är missnöjd med är första set på kabelrodden som blev fel. Jag kör väldigt strikt och "korrekt" rakt igenom förutom på vlatsdragen som är lite fulare mot vad jag egentligen vill men skiter i att sänka vikten. Chinsen känns så jävla lätta och tar så förbannat bra så det är skrattretande. Vi fick köra på en annan kabelhiss idag på stå. kabelrodd mot vad vi brukar så vikterna blev lite annorlunda samt positionen men det tog jävligt bra ändå. Vi hade ett så bra pass att vi la till lite set lite här och var, hehe. Finns inte mkt mer att säga utan att jag ser fram emot nästa ryggpass. Imorrn är det bröst biceps och jag hoppas det går lika bra där!
Storm intogs idag med 1 potion tillsammans med 1 potion shock therapy. Det blev en intressant smak då båda potionerna hade olika smak men kan inte påstå att det blev åt det positiva hållet. Jag hoppas för UNs bästa att alla deras produkter inte smakar såhär. Effekten som alla pratar om med Storm samt ST kände jag inget speciellt om och om jag skulle bedöma dagens en och "kurens" enda prov på denna stack så skulle jag inte lägga pengar på det. Jag kände med andra ord ingen skillnad på tryck, återhämtning samt energi mot t.ex 2 potioner Storm. Annars så finns det inte mkt att säga. Jag hade bra driv och energi, jävligt bra kan jag till och med tillägga och om detta beror på ökad mängd mat/kolisar nu om dagarna eller på dagens intag återstår att se. Trycket i musklerna va inget utöver det vanliga heller så får återkomma med bedömningen av det. Det är fan mycket klumpar i min burk Storm. Är det nåt jag bör maila NP om och klaga eller ska jag acceptera det för att det inte gör så mkt? Är det dåligt så bör jag ju få kompensation för produktpriset, frakt samt tullen tycker man ju?
Bänkpress 80, 13 12 9
FU bänkpress 80, 7 7 6
Rak hantelpress 36.5, 7 7 7
Inc kabelflyes 30, 7 7 7
Skivstångscurl 60, 10 9 8
Scottcurl m. skivstång 45, 8 7 8 Dropset på 30kg
Tribarcurl 35, 8 8
Kommentar
Jag är nöjd med passe. Det gick ungefär som förra veckan på det mesta. Jag kom till passet med en enorm träningsvärk i triceps vilket jag tror är orsaken till resultaten i bänkpress och det gjorde att jag även fick koppla in axlarna mer. FU samt hantelpressen kände bättre den här veckan, likaså kabelflyesen. Bicepspasset va helt sinnes. Skivstången gick bra men jag har svårt att balansera kroppen så jag inte tippar fram och det gör att jag tappar reps på det. När ett set är slut så är jag trött i ryggen samt benen för att jag måste kompensera samt stabilisera mig en massa. Scottcurlen va ENORMT SKÖN, fy fan säger jag. När man har kört klart på 45kg så är man inte katig på 30 pannor, hehe, nästan pinsamt. Biceps är helt stum på den vikten och jag klarade bara 5or med en 6a på sista set. Tribarcurlen va lite komplement och vi utförde den superstrikt. Jag kan säga att du får 1 miljon om du utför den övningen mer strikt än vad jag gjorde, hehe. Därav vikten ska jag tillägga med. Imorrn är det ben och det ska bli intressant men jag ser fram emot fredag och axlar faktiskt, hehe.
Storm intogs idag med 2 potioner 30 minuter innan passet. Jag har inte svettat så mkt som jag har gjort nu de senaste dagarna sen jag började med Storm och vad som gör detta har jag inget svar på faktiskt då det inte är nåt speciellt egentligen i Storm. Drivet och uthålligheten finns men pumpet är fortf inget märkvärdigt men visst, jag får ett bra pump. Jag ska maila NP idag om alla klumpar i burken, det är fan asmånga. Smaken btw har jag kommit fram till att det är inget fel på smaken i början, det påminner lite om NaNO Vapor, dock lite svagare men det är eftersmaken som är sanslöst vidrigt.
LITE LITE har det hänt här men fan så sakta det går, haha.. :D
ÄT
Cybercowboy skrev:
ÄT
ÄTER ju för fan!! hehe.
Nu ligger jag dock på 5or på 115. Ska dock ner upp/ner 10or på 100 nästa vecka :)
Lår Triceps
Knäböj 130, 3 3 3 ATG-PB
Kabelcrunches 57.5, 10 10 10 10
Frontböj i smith 70, 4 4 4 Teknik!
Mage DLux +25, räknar inte*4
Smalbänk 100, 4 4 5 | 110, 1 Lätt PB!
Pushdowns 70, 5 | 75, 3 | 70, 6
Handledscurl 40, 4 4 | 42.5, 4 4 Rehab!
Skullcrushers 40, 15 16
Hammercurl 31, 5 5
FU bänkpress m. stopp 100, 1 1 1 1 1 Teknik!
Kommentar
Passet började skit och inget kändes bra. Jag va astrött och sliten och det märkes att jag tappat lite och varit ledig 1 dag för mkt från träningen samt för att inte snacka om stressen den här perioden på jobbet, hatar skiten! Det är ett under att jag klarade böjarna samt även hade bud på minst 1 rep till på varje set men orkade inte motivera mig. Frontböjarna är gay, helt klart! Får verkligen inte till tekniken så övningen känns bekväm och får jag inte det i smith så vetifan hur jag nånsin ska klara det med fri stång! Smalbänken va tung men det gick och efter 3 set så blev jag irriterad över hur fel det kändes så jag ökade, hehe! Sen började det lossna lite iaf och kännas lite bättre men det va fortf inget bra pass sett över det stora hela. Provade skullcrushers för första gången på aslänge pga en bråkade armbåge och det kändes bra. Jag vilel dock inte pressa kroppen så mkt utan idiotreppade istället på 40kg. Bänkpressarna va lätt, lite teknikträning med stopp, långsam och kontrollerad rörelse både i den positiva och negativa fasen samt med lite extra brett grepp. Imorrn är det dags för Rygg och traps är väl tanken och hoppas passet känns bättre då!
Tillskott: Trück Amino Rush Carbo FX
Senast redigerat av Tobben (2008-05-19 10:44)
Breda chins KV, 10 10 10 9
Latsdrag i maskin 110, 5 5 6
Vlatsdrag 140, 8 | 155, 4 PJUH!
Stolen 115, 4 | 110, 6
Sitt. kabelrodd 135, 6 8
Hantelrodd 70, 13 12
Breda chins KV, 6
Kommentar
Orkar inte skriva så mkt idag så är det nåt så är det bara att fråga, hehe. Jag är nöjd med passet iaf. Nu är ÄNTLIGEN AminoUsch slut. Imorrn är det början på deffen samt även ett bröstpass. HUR FAN ska det gå? hehe.
Tillskott: Trück Amino Rush Carbo FX
------------------------------------
It's "Time to deffa"
http://www.optimalbody.se/forum/showthread.php?t=1561
Smalbänken. (Y) !
Tobben skrev:
Frontböjarna är gay, helt klart! Får verkligen inte till tekniken så övningen känns bekväm och får jag inte det i smith så vetifan hur jag nånsin ska klara det med fri stång!
FEL! :) Jag gjorde precis som dig, nötte den i smithen för att få in tekniken men det visade sig vara fel fel fel fel. När ja för en gångs skull la ner lite möda på gymmet för att köra övningen med fristång så släppe allt efter 2-3pass. Stor del av mitt problem var att få stången att ligga bra i händerna och sedan händerna bra mot axlarna men när man väl har hittat en greppvidd man gillar är det problemet ur världen.
Vad är problemet som gör övningen obekväm?
Senast redigerat av high_school_boy (2008-05-21 08:01)
high_school_boy skrev:
Smalbänken. (Y) !
Tobben skrev:
Frontböjarna är gay, helt klart! Får verkligen inte till tekniken så övningen känns bekväm och får jag inte det i smith så vetifan hur jag nånsin ska klara det med fri stång!
FEL! :) Jag gjorde precis som dig, nötte den i smithen för att få in tekniken men det visade sig vara fel fel fel fel. När ja för en gångs skull la ner lite möda på gymmet för att köra övningen med fristång så släppe allt efter 2-3pass. Stor del av mitt problem var att få stången att ligga bra i händerna och sedan händerna bra mot axlarna men när man väl har hittat en greppvidd man gillar är det problemet ur världen.
Vad är problemet som gör övningen obekväm?
Det är just placeringen av stången som gör det förjävla svårt för mig. Får ingen bra placering i varken smithen eller fri stång där jag även har försökt! Ska prova lite mer men komme rinte ge det för många chanser tyvärr.
Tobben skrev:
high_school_boy skrev:
Smalbänken. (Y) !
Tobben skrev:
Vad är problemet som gör övningen obekväm?Det är just placeringen av stången som gör det förjävla svårt för mig. Får ingen bra placering i varken smithen eller fri stång där jag även har försökt! Ska prova lite mer men komme rinte ge det för många chanser tyvärr.
Hur håller du stången?
Cybercowboy skrev:
Tobben skrev:
high_school_boy skrev:
Smalbänken. (Y) !
Vad är problemet som gör övningen obekväm?Det är just placeringen av stången som gör det förjävla svårt för mig. Får ingen bra placering i varken smithen eller fri stång där jag även har försökt! Ska prova lite mer men komme rinte ge det för många chanser tyvärr.
Hur håller du stången?
Jag har provat både med korsade armar sen även "det andra" greppet :D Det lättaste greppet är att korsa men det är fan bökigt ändå :(
Tobben skrev:
Cybercowboy skrev:
Tobben skrev:
Det är just placeringen av stången som gör det förjävla svårt för mig. Får ingen bra placering i varken smithen eller fri stång där jag även har försökt! Ska prova lite mer men komme rinte ge det för många chanser tyvärr.Hur håller du stången?
Jag har provat både med korsade armar sen även "det andra" greppet :D Det lättaste greppet är att korsa men det är fan bökigt ändå :(
När/om du kommer upp i lite vikter på stången så är OL-grepp ett måste för att hålla stången på plats. Blir ett jävla vinglande med korsade armar.
Så nu vet du vad du ska göra.....
Cybercowboy skrev:
Tobben skrev:
Cybercowboy skrev:
Hur håller du stången?Jag har provat både med korsade armar sen även "det andra" greppet :D Det lättaste greppet är att korsa men det är fan bökigt ändå :(
När/om du kommer upp i lite vikter på stången så är OL-grepp ett måste för att hålla stången på plats. Blir ett jävla vinglande med korsade armar.
Så nu vet du vad du ska göra.....
Jo jag vet ju det.. jag skiter i övningen! :D
080707 Lår Bröst Triceps
Tid: 0920 - 1030
Knäböj SL 130, 6 | 135, 4f 3
Hacksquat 100, 5 | 105, 5 | 110,5
[SIZE="1"]Knäböjen gick helt ok, iaf för att vara ett tidigt pass och man märker ju att man har mer ork och lite mer styrka på ett senare pass när kroppen har varit igång. Jag gjorde en jävla tabbe på andra set där jag failade på 4e rep. Jag kom helt fel och av nån anledning fokuserade på ANDRAS träning (WTF) så jag hade inte koll på ett skit i det tillfället och allra minst min repetition som då inte blev ett dugg lätt! Hacksquaten är jag lite rädd för ska jag erkänna. Vid två tillfällen tidigare genom åren så har jag antingen varit nära att skada mig eller skadat mig så jag är RIKTIGT feg och tycker inte alls om den egentligen men det ska bli ändring på det.[/SIZE]
FU Bänk 95, 6 5 5
[SIZE="1"]Det finns inte så mkt att säga om det här. Det gick bra och jag är nöjd men jag har lite dåligt rörelseutförandet då det vinglar en del men det är oftast för jag inte hamnar rätt på bänken när fötterna åker upp. Kan jag fixa det så finns det lite mer att hämta då jag får bättre fokus på vikten istället för mig![/SIZE]
Dips +50, 8 8
Ligg. tricepspress 60, 5 3 3
[SIZE="1"]Dipsen gick oväntat bra faktiskt. Jag trodde verkligen att mina triceps skulle lägga av innan jag ens börjat då det va lite trötta efter bänkarna men det va ju faktiskt LÄTT! Jag blev förvånad över tricepspressen också då jag hade tänkt att ta 55kg och jag valde den stången men sen fick jag ett ryck och hängde på vikter på den istället. Jag skulle väl egentligen ha sänkt efter första set men fortsatte även att det bara blev 3or.[/SIZE]
Körde även djupa armhävningar på bänkar samt en konstig "pushdowns med rep"!
Kommentar
Jag är väl nöjd med passet men det är synd att det ska vara sån skillnad på att träna tidigt och sent på dagarna. Man måste verkligen motivera sig för att orka pressa och göra det man ska. Nästa vecka börjar dock min semester så då kommer jag troligen att träna vid en 11-12 istället samt hinna få i mig lite mer mat innan träning. Det ska bli kul att se vad det kan ge mig. Jag börjar verkligen tro på ANABOLIC DUMP när man äter ANABOLIC PUMP för fan vad jag har börjat bli DASSig i buken! Imorrn är det rygg och lite biceps.
Tillskott: EsaPRO Carbo FX Neovar Xtend Gainer
Tobben skrev:
Spö?
Cybercowboy skrev:
Tobben skrev:
Spö?
Yes please :D
080708 Rygg Biceps
Tid: 1210 - 1315
Sitt. GM 110, 3 [SIZE="1"][/SIZE]
Chins +10, 17 | +30, 4
[SIZE="1"]Det började inte alls bra med good mornings. Den låg riktigt fel på nacken typ så den skavde och jag blev av med lite hud och sen så kändes det riktigt fel i ryggen så jag valde att enbart köra 3 stycken sen lägga av. Tanken va att jag skulle fortsätta på 100kg men hoppade det också. Chinsen gick helt ok och jag trodde faktiskt inte jag skulle klara så många som jag gjorde. Det är TUNGT med högrep kan jag vara så snäll att säga![/SIZE]
Vlatsdrag 95, 7+3 7+3 [SIZE="1"][/SIZE]
Omv. bred latsdrag utan stöd 70, 10 9
[SIZE="1"]Vlatsdragen gick helt ok och de kändes bra men de är tunga att köra sådär, gillar inte riktigt det. De första 7 är strikta sen fular jag till det lite och gör 3 till. Jag kunde självklart fortsatt fula till det! De omvända latsdragen är inte så lätta som man tror då man kör på nästan sin kroppsvikt. Man åker ju med stången en aningen när den är på väg upp, hehe. Man kan inte direkt sätta fast sig nånstanns och använda det som hjälp för att få ner vikten.[/SIZE]
Sitt. kabelrodd 100, 10 10 10
[SIZE="1"]Här satt jag i en gymleco-maskin med gummi-band istället för vajer. Det kändes bra och utfördes enligt mig exemplariskt. Jag kunde gjort fler men valde själva att lägga av vid 10.[/SIZE]
Växl. hantelcurl 31, 12 12 | 34, 12 [SIZE="1"][/SIZE]
Smala preachercurl m. curlstång 40, 10 10 9
[SIZE="1"]Mina hantelcurls idag kändes väldigt lätt, lite oväntat lätta till och med så det blev jag glad över. Till och med höjningen till 34 som annars bör vara astung kändes lätt. Får väl börja på 36 nästa vecka då. Preachercurlsen utfördes som sagt med smalt grepp och LÅNGSAMMT upp och ner och det kändes rätt fint och vaskulärt! Jag supersetade preachercurlen med en skev ryggövning som jag provade på samtidigt i tre set![/SIZE]
Kommentar
Dagens pass va helt ok faktiskt. Det började som sagt inte så bra med good mornings då jag blev lite rädder för ryggen där men sen flöt det på bra. Jag fick ett riktigt bra tryck i kroppen och kände mig nästan lite stor. Speglarna va ännu en gång ett bra komplement till min träning. Triceps åkte på en jävla känga också kände jag men riktigt hur det kom sig vet jag inte men de kändes av riktigt mycket. I morgon är det dags för Bröst och Axlar. Jag ska prova ett lite annorlunda upplägg på axelpasset som precis dök upp.
080710 - Rygg Biceps
Tid: 1700 - 1800
Chins +10, 15 | +25, 4 4 3
"Stående raka lastdrag"? 70, 15 | 75, 15 15
Det va då fan att chinsen ska gå så segt. Jag är dock inte alls missnöjd på nåt sätt men jag vill ju vinna tametusingen! Det är jobbigt med högrep och extravikt. Kör man utan vikt så kan man sprattla och ha sig så man får säkert 100 chins till men det är inte alls enkelt med vikt och speciellt inte med MER vikt då den är ivägen väldigt mycket. Den andra övningen valde jag lite för den är skön och ger bra flås i latsen tycker jag. Enkelt, snyggt och mycket reps.
Skivstångscurl 65, 12 | 70, 8 | 72.5, 6
Smala preachercurl m. curlstång 50, 7 | 52.5, 6 5
Ja vad ska man säga? Lätt stångjävel är väl en bra början. Jag trodde faktiskt att med tanke på min kroppsvikt och nyss deffat typ så skulle 65kg vara tungt som sautan och det räknade jag med. Jag TÄNKTE faktiskt börja med 60kg och ville vara lite crazy så valde 65kg. 65kg kändes lätt att bara hålla och det gjorde även 70kg men 72.5 började kännas tyngre att hålla och då förstod jag att det skulle gå segt. Utförandena va inte exemplariska men tycker inte de va så fula ändå. Preachercurlen va bra med men stångfan vred sig oskönt så mina hårda knölar fick lida. Utförandet där är inte så mkt att skriva om då man sitter i en bänk, att göra fula repetitioner vore ju en bedrift ändå!
Kommentar
Passet idag är jag nöjd med även att det är kort på längre tid. Jag valde att ta det lugnt så man slipper stressa hela jävla tiden. Jag hade inte heller bråttom så. Jag är en rätt skev person. Innan träningen så satt jag mig i soffan och SA TILL MIG SJÄLV att jag inte ska somna sittande med datorn i knäet. Det tar kanske 10 minuter som mest sen helt plötsligt så vaknar jag så då hade jag somnat mot min vilja igen! Jag blev lite seg av det men tror knappast det påverkade passet i styrka men kanske i tempo. Imorrn är det tyvärr ingen träning då jag jobbar konstigt så nästa pass är på måndag och det är då första dagen på semester. Det som tränas är lår bröst och triceps!
Senast redigerat av Tobben (2008-07-10 21:54)