Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 23  

Tobbens tränings*

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

jao mer behövs inte..

Registrerad: 2004-01-30

Onsdag, 040519, Axlar och Traps.

Kände mig lite knas när jag skulle iväg på det här passet och det brukar alltid går sämre när mina triceps inte är så pigga och då menar jag i min smithpressövning. Hela dagen vart för lite knas med kost och allt men det vart helt ok ändå.

Började iaf med axlar.

Smithpress: 51kg
Stående hantellyft åt sidan: 13.5kg
Stående framåtlutande sidolyft: 13.5kg
Baksidan axlar i maskin: 7 ( en inställning, inte kilo )

Och så fortsatte jag med traps.

Stående rodd: 37.5kg

Det va allt på traps för klantig som jag va så glömde jag att ta med mig ena dragremmen och försöka köra skivstångshrugs eller hantelshrugs på högre vikten med en dragrem blir ju bara så där skit :D

Passet får godkänt men jag vart lite besviken på smithpressen, men men, sånt som händer ibland.

Ha det så bra och lycka till på gymet grabbar och flickor

Mvh Tobbe

Torsdag, 040520, Bröst och Mage.

Idag va det dags för bröst och mage då och jag kände mig lite sådär pigg när jag åkte till gymet pga att det vart mycket mat innan jag åkte, tycker jag presterar sämre med mätt mage, kan det beror på att ämnesomsättning tar en jävla masser energi eller är det bara psyket?

Hur som helst så började jag med bröst

Bänkpress: 70kg
Incline bänkpress: 60kg
Hantelflyes: 16kg

och slutade med mage.

Kabelcrunches: 47.5kg
Benlyft: 8.5kg

Bröstpasset gick nästan för simpelt, vart förvånad faktiskt men samtidigt så har jag ju sänk 5kg mot mitt PB men att jag skulel klara 4 set med 7 reps på varje så lätt trodde jag inte. Hantelflyes känns VÄLDIGT bra måste jag säga och där har jag mycket mer att ge så jag ska öka till 19.5kg nästa vecka tänkte jag. Sänkte ännu mer på kabelcrunches idag och nu känns det bra igen, fick väldigt bra kontakt och gjorde övningen felfritt, vad jag vet. Nån som har en idé på en övning jag kan köra istället för benlyft, börjar bli smått less på den nu. Imorrn blire rygg och underarmar.

Ha det så bra på gymet nu alla.

Mvh Tobbe

Tjenare

Jag har funderat på en sak och det är om jag ska börja göra så att jag kör en tung vecka, lägre reps och mer vikt och sen en lätt vecka, mer reps och lägre vikter sen hålla på så och det för att kroppen inte ska gå sönder och på så sätt kanske man slipper platåer och överträning med?´

Mvh Tobbe

Fredag, 040521, Rygg och Underarmar

Jag hade inga större förhoppningar på mitt pass faktiskt då jag gick in i passet och mådde sådär, vet inte varför men jag hade konstiga känslor i magen och resten av kroppen när jag körde och trivdes inte alls med det men jag tog mig i kragen och körde det jag skulle köra.

Började med rygg iaf

Latsdrag: 75kg
Sittande kabelrodd: 85kg
Hypersträck: 20kg ( vikt bakom nacken )
T-stångsrodd: 50kg

och slutade med underarmarna.

Underarmscurl: 40kg
Handledscurl: 35kg

Ryggpasset vart helt klart godkänt och jag vet att jag kan öka på sittande kabelrodd nästa vecka utan att påverka mina ress negativt, konstiga är att det går sådär på latsdrag men så fort in hand blir bättre så försvinner den ändå. Underarmscurl kändes helmongo den övningen, gick inte alls ska jag säga men jag trälade mig igenom den och hoppas den kan bidra med att mina händer inte ta lika stor skada sen i framtiden.

Helg nu och det ska bli skönt att få vila lite kan jag säga men vad jag ska göra vet jag inte, äta lite fet mat vore gott, mumma, leva på så lite proteindrinkar som möjligt tänkte jag.

Ha det så bra alla och lycka till på gymet samt ha en underbar helg.

Mvh Tobbe

Måndag, 040524, Biceps och Triceps.

Äntligen ny vecka och man kan kära igång och bokstavligen pumpa skiten ur sig på gymet idag och jag såg fram emot detta pass så nåt enormt, speciellt då jag verkligen hatar helgerna nu förtiden. Har planerat på att öka mitt intag utav kolisar och dra ner lite på fett, hela 25g tänkte jag så jag funderade på hur fan jag ska få i mig mer kolisar och det gjorde jag med hjälp av dextropur så jag tar en proteindrink med dextropur precis innan träning och en lika stor direkt efter och får se hur det går i framtiden sen. Hur som helst, till passet.

Började med biceps, som alltid

Rak skivstångscurl: 50kg
Hammercurl med tricepsbar: 47kg
Växelvis hantelcurl: 23,5kg

och slutade med triceps såklart.

Liggande tricepspress: 45kg
Pushdowns: 47.5kg
Smalbänk: 62.5kg

Det va ett väldigt bra pass viktmässigt men bara ett ok pass om man kollar till mina krav. Jag ökade i 5 av 6 övningar vilket är helt godkänt men kunde även ha ökat i alla om det hade gått bättre på pushdowns då jag glider omkring så förbannat där vid 50kg. Det va så jävla mycket folk så det va svårt att få nån plats alls i början när alla spännbögar och discomuppar ska köra bröst och biceps men efter en stund så vart det bättre när det va dags för dom att gå hem och sova.

Dagens pass: 4 hantlar av 5 möjliga.

Ha det så bra nu allesammans och lycka till på gymet.

Mvh Tobbe

Registrerad: 2004-05-04

Hey mannen! Ser bra ut, det e bara å pumpa skiten ur discofjollorna...!?
Kör hårt! Det ska jag göra! / robs

Hey mannen! Ser bra ut, det e bara å pumpa skiten ur discofjollorna...!?
Kör hårt! Det ska jag göra! / robs

Försöker men dom kommer i gäng så det blir svårt fast när dom kollar bort så kommer det en suspekt hantel och nockar dom som Xena med sin jävla boomerang eller vad hon har :D

Kör hårt och tänk på att om du tvekar, lyft tyngre :)

Mvh Tobbe

Registrerad: 2004-05-04

Amen! ;)

Tisdag, 040525, Ben och vader.

Såg inte riktigt fram emot det här passet då det har gått sådär på bensidan tidigare men det visade sig bli ett väldans bra pass faktiskt och allt kändes bra. Orkar inte skriva så mycket just nu för jag är så jävla trött så jag går direkt på resultaten.

Började som alltid med lår

Knäböj: 95kg
Benspark: 75kg
Stela marklyft: 112.5kg

och slutade med mina små vader.

Sittande vadpress: 87.5kg
Stående vadpress: 127.5kg

Jag har en del kvar att ge på knäböj och stående vadpress men de övriga gick som jag trodde faktiskt. Benspark har jag nu tagit in i schemat istället för benpress som det går rent utav åt helvete på så jag ska ta en paus ifrån den ett tag och så får vi se hur det går när jag återvänder senare i livet. Benspark är en bra övning tycker jag så snacka inte skit om den. Passet tog inte ens 1 timme så där va allt klart godkänt, ökade i samtliga övningar och alla övningar gick som jag förväntade.

Dagens pass: 5 hantlar av 5 möjliga.

Mvh Tobbe

Kostschemat, 040526 och framåt.

Tänkte visa er lite hur jag äta om dagarna, eller hur jag försöker att äta. Det händer ibland att det slarvas med kosten men då mest beroende på hur jag känner mig och om det är helg eller inte. Tider och mängd mat är ungefärliga så tänk på det.

0700
3dl Havregryn, 25g linfröolja, 5dl lättmjölk, 1dl proteinpulver samt 2 vitamineralbrus.

1230
100g pasta med 200g köttfärs samt 25g linfrölja och 5dl lättmjölk.

1600
5dl lättmjölk och 1dl proteinpulver.

1720
1dl protein, 1dl dextropur och 7g kreatin samt vatten.

1730
Tränar i  ungefär 1 timme.

1830
1dl protein, 1dl dextropur och 7g kreatin samt vatten.

2200
2dl proteinpulver samt vatten.
Här går jag och sover sen också.

Ibland så är det så att jag går upp 0900 men då flyttas bara 0700-tiden till 0900 istället och när jag går upp 0700 så tar jag nåt litet och äter, nån frukt eller liten fralla runt en 1000.

Där har ni min kost, det blir ungefär 3300kcal om dagen och det är jag nöjd med, verkar funka bra ska jag med säga.

Ha det så bra allesammans och smaklig måltid.

Mvh Tobbe

Onsdag, 040526, Axlar och Traps.

Sovit dåligt inatt gjorde jag och det kändes genom hela dag, gick mest runt som en död zombie och halvsov igenom min dag men hade hoppats på att det inte skulle påverka min träning, skiter i allt annat bara inte min träning blir knas. Känt mig konstig med, i magen och det är inte alls positivt på nåt sätt men hur som helst så tog jag mig till gymet och började lyfta skrot.

Började med axlarna

Smithpressar: 51kg
Stående hantelyft åt sidan: 11kg
Stående framåtlutande hantellyft: 16kg
Baksida axlar i maskin: 6 ( inställning på maskin )

och slutade som alltid med traps.

Stående rodd: 40kg
Skivstångsrodd: 115kg

Jag gick runt på gymet och gäspade samt va inte alls motiverad att träna samt så tog passet aningen mer än 1 timme och det är inte bra, tycker inte alls om det. Smithpressar och baksida axlar kändes helt fel, gick hur trögt som helst och det hatar jag, blää. Jag ökade iaf i 3 övningar samt sänkte i 2 och körde normalt på 1 så dagens pass va sådär.

Dagens pass: 3 hantlar av 5 möjliga.

"Tvekar ni, lyft tyngre"

Mvh Tobbe

Från: Vimmerby
Registrerad: 2003-09-02
Webbsida

En frukost och en middag per dag, resten pulver? Tja, det kanske man skulle prova. Själv lagar jag minst tre middagar om dagen.

En frukost och en middag per dag, resten pulver? Tja, det kanske man skulle prova. Själv lagar jag minst tre middagar om dagen.

hehe, mm. Orkar inte stå och äta eller laga mat hela tiden. Mina tillagade måltider tar upp liter mer än 2000kcal av min dagliga kost så mer än majoriteten av mitt intag kommer därifrån.

Mvh Tobbe

Webbsida

tycker ändå du borde sprida ut det mer än du gör och en proteindrink ger en insulinspik och som du äter åker oxå blodsockret bergodalbana i princip hela dagen.

tycker ändå du borde sprida ut det mer än du gör och en proteindrink ger en insulinspik och som du äter åker oxå blodsockret bergodalbana i princip hela dagen.

Så du menar att det är bättre att ha insulinspikar hela dagen? hehe.
Du äter mycket mer än vad jag gör och äter mycket oftare vilket bör resultera i att du har högre blodsockernivå i din kropp då du hela tiden får i dig kolisar och protein. Mitt går längre tid innan jag får i mig, kanske för lång så det blir för lågt och därför åker upp igen men det känns helt ok, tror jag :)

Från: Vimmerby
Registrerad: 2003-09-02
Webbsida

hehe, mm. Orkar inte stå och äta eller laga mat hela tiden. Mina tillagade måltider tar upp liter mer än 2000kcal av min dagliga kost så mer än majoriteten av mitt intag kommer därifrån.

Jag är den första att erkänna att det är trist att laga mat, så jag vill inte säga att det är fel, men blir det inte väldigt mycket E% protein? Och insulintopparna är nog inte heller att leka med, om det inte är kasein förstås.

Men funkar det för dig så kör på.

Webbsida

Du äter mycket mer än vad jag gör och äter mycket oftare vilket bör resultera i att du har högre blodsockernivå i din kropp då du hela tiden får i dig kolisar och protein. Mitt går längre tid innan jag får i mig, kanske för lång så det blir för lågt och därför åker upp igen men det känns helt ok, tror jag :)

Nej men äter man bara Pulver + Mjölk så får du en fin insulinspik, slänger du in en fullkornsmacka oxå blir det mkt bättre..  Och iom att du har lång tid efter den där drinken som ger insulin spik så hamnar du strax i ett katabolt tillstånd och det vill man inte vara i!

Nej men äter man bara Pulver + Mjölk så får du en fin insulinspik, slänger du in en fullkornsmacka oxå blir det mkt bättre..  Och iom att du har lång tid efter den där drinken som ger insulin spik så hamnar du strax i ett katabolt tillstånd och det vill man inte vara i!

Jag äter aldrig nåt senare än 3 timmars mellanrum så gott som så katabol blir jag nog inte, inte nån speciell period. Det räcker att äta nåt, behöver inte ens vara nåt speciellt stort, var 3-4 timme. Det enda misstaget jag tror mig göra är att jag använder mig utav vassle även på de tider då jag inte är i närheten av träning och det är dumt men annars tror jag inte det är några större problem i min kost.

Jag är den första att erkänna att det är trist att laga mat, så jag vill inte säga att det är fel, men blir det inte väldigt mycket E% protein? Och insulintopparna är nog inte heller att leka med, om det inte är kasein förstås.

Men funkar det för dig så kör på.

Det är tyvärr vassle och det "problemet" är jag fullt medveten om men jag hitter inget kasein som jag vill köpa så får se hur det blir med det. Jag ligger på uppskattningsvist kanske 25/35/40, fett/protein/kolisar, ska räkna på det där lite närmare när jag orkar igen, har precis fifflat lite igen :)

Torsdag, 040527, Axlar och Traps.

Orkar inte säga så mycket faktiskt, går direkt på resultaten.

Började med axlar

Smithpressar: 51kg
Stående framåtlutande hantellyft: 16kg
Stående sidolyft: 11kg
Baksida axlar i maskin: 6 ( inställning, inte kg )

och slutade med traps.

Stående rodd: 40kg
Skivstångsshrugs: 115kg

Står still på vissa övningar, speciellt smithpressar, kanske dags som traidmill säger att ge sig på militärpressen istället så det händer nåt snart. Jag ökar i traps men växer så när som inget och det är lite frustrerande men det kommer väl. Ökade i 3 övningar, sänkte i 1 för att utföra övningen bättre. Nästa vecka så kommer jag nog öka i 3 av dom här övningarna.

Ha det så bra gott folk och lycka till på gymet.

Mvh Tobbe

Fredag, 040528, Rygg och Underarmar.

Regnade idag på vägen till gymet lite och sånt tycker jag inte om men det va ändå så passt lite så det är knappt nämnvärt men ÄNDÅ! Småflickor gapade på mig om att man inte ska cykla på trottoaren och jag orkade liksom bry mig så enormt. Seriöst så tror jag nog att jag hatar dagens ungdom, så jävla kaxiga och uppkäftiga så snart händer det nån olycka. Såg fram emot passet för jag tycker om att träna rygg, känns bra faktiskt.

Började med rygg

Latsdrag med v-handtag: 80kg
Sittande kabelrodd: 90kg
T-stångsrodd: 55kg
Hypersträck: 22.5kg ( stång bakom huvet )

och slutade med underarmar.

Handledscurl: 30kg

Ryggpasset gick skitbra faktiskt och det kändes riktigt bra men fuskade LITE i latsdrag, vart lite jobbigt på det 4de setet så då får man fuska lite tycker jag. Provade på sittande omvänd handledcurl men det gick åt helvete, funkade bara inte, gör ett nytt försök nästa vecka. Ökade i 4 övningar och sänkte i 1 för det kändes knas. Kommer nog öka i minst 3 övningar nästa vecka och kanske provar jag på chins då med för jag hängde lite idag och det kändes inget i handleden så får se.

Dagens pass: 5 hantlar av 5 möjliga.

Ha det så bra nu allesammans och ha en bra och fet helg :D

Mvh Tobbe

Sammanfattning v.22.

Veckan som har varit har varit bra, tycker träningen har funkat skitbra rent utav även om jag är lite sur på ben och min handled faktiskt. Ben är jag sur på för att jag har gått ifrån benpress då det står helt still där och har lagt in benspark istället men den tycker jag om fast benpress är ändå lite mäktigare på nåt sätt. Min handled hindrar min ifrån att träna lite som jag vill och då mest på Rygg och Biceps, lite oskönt att ta i då jag måste tänka så mycket på att inte vinkla handleden eller böja den åt vissa håll men det har funkat bra. Jag har köpt lindor så jag tränar med dom varje dag förutom när jag tränar handled.

Ökningar under veckan: 16
Sänkningar under veckan: 3
Totala antalet övningar: 26
Tidshållning: Perfekt.

Nu är det helg och det tycker jag faktiskt inte om, visst, vila är bra men jag vill träna och ser redan fram emot måndag och en ny träningsvecka men nya resultat och nya utmaningar på gymet. Denna helg blir det ingen fet mat dock, vad jag vet, det vart en hel del förra helgen så nu blir det en paus, hoppas jag klarar att hålla min kost bara, brukar slarva en del med det, tyvärr.

Bilder och mina resultat finns på http://w1.736.telia.com/~u73607066/ för den som är intresserad.

Ha det så bra nu allesammans och trevlig helg.

Mvh Tobbe

Måndag, 040531, Biceps och Triceps.

Äntligen en ny träningsvecka och detta har jag sett fram emot en del hel ska du veta, hatar mina helger då jag inte får träna. Som vanligt så har jag sovit enormt dåligt under natten, vaknat många gånger och sovit oroligt tydligen då jag rör mig bra jävla mycket. Jag ska snacka med en läkare om meducin som ser till att jag får min välbehövliga sömn. Har sömnpiller nån negativ inverkan på kroppen på nåt sätt som jag bör veta? Pga min dåliga sömn så har jag känt mig konstig, inte haft nån aptit eller egentligen nån ork men det kommer inte hindra mig från att slita fan ur mig på gymet.

Började med biceps som alltid

Rak skivstångscurl: 50kg
Tribar-curl: 47kg
Växelvix hantelcurl: 23.5kg

och avslutade med triceps.

Liggande tricepspress: 45kg
Pushdowns: 50kg
Smalbänk: 65kg

Det känns bättre och bättre i min handled faktiskt men det känns ändå en hel del och det är alltid oroväckande tycker jag men lindningen hjälper och hoppas den inte hämmar läkningen eller vad man ska kalla det för mycket. Det va ENORMT varmt på gymet, ska nog ta med mig en wettextrasa nästa pass, det behövs tyvärr. Det kändes konstigt när jag körde biceps, kan ha berott på min frånvaro av ork samt dåliga sömn men nåt va det iaf och det tyckte jag inte om alls, hoppas det blir bättre nästa vecka. Tycker ändå att mitt pass är helt klart godkänt då jag gjorde 2 ökningar och inte sänkte i nåt.

Ha det så bra nu allesammans och lycka till i värmen och på gymet.

Mvh Tobbe

Tisdag, 040601, Vila.

Det vart ingen träning idag pga jag har "opererat" bort en monsterknöl under min armhåla som orsakade av en hårsäcksinflammation och det kan jag säga gjorde bra jävla ont och jag har fortfarande. Denna sk operation samt det faktum att jag har en slang in i såret nu och världens största bandage för armhålor gör att jag inte så rörlig som vänsterarmen som det krävs för att jag ska kunna utföra de övningar jag ville idag på benpasset. Det kan vara så att jag kan träna imorrn och då skjuter jag bara fram veckan liten med nån enstaka modifikation vad gäller ryggpasset.

Hoppas ni andra hade en bättre dag än mig idag och får bra jävla ont imorrn av eran träningsvärk.

Mvh Tobbe

Sidor: 1 2 3 4 … 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB