Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ökning i vikt

Registrerad: 2003-04-29

Hej!

Varför går jag upp i vikt efter ett styrketräningspass....dessutom så går jag inte ner i vikt...jag tränar 4-5 gånger i veckan....äter inte godis och dricker inte läsk..äter mycke grönsaker o kött....varför kan jag inte gå ner i vikt??

är ingen expert men muskler väger mer än fett.
styrketränar själv och har iof gått ner massor, men det syns inte lika mycket på vågen men märks att jag kommer i tröjor och byxor som jag inte kunnat haft på väldigt länge..

så kan man säga att jag bränner fett och bygger muskler....e det därför jag har samma vikt eller ökar ibland??

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Hej!

Varför går jag upp i vikt efter ett styrketräningspass....dessutom så går jag inte ner i vikt...jag tränar 4-5 gånger i veckan....äter inte godis och dricker inte läsk..äter mycke grönsaker o kött....varför kan jag inte gå ner i vikt??

Menar du direkt efter ett pass? Jag brukar gå upp ca 1 kg, inte såkontigt, då jag dricker säkert2 liter vatten under tiden.

Registrerad: 2003-03-06

Håller med.

Jag brukar vara extra noga med att äta och dricka ordentligt före ett träningspass.
Dricker extra mycket under dagen och trycker nog 1.5 liter vatten under träningen.
Kanske är det vätska du har kvar i kroppen?

Sen är muskler tyngre än fett och jag har läst att man inte ska stirra sig blind på vikten. Jämför hur gamla kläder sitter eller börja mäta med måttband.

Man får ju tjockare pannben av träning också!! :)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB