Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Min frukost består av en halv burk kesella ihop med lite blåbärssoppa, samt en lingonlimpa med mjukost 4% ngt åt salladshållet som ex gurka, tomat, samt ngn uppskärd frukt och möjligtvis ett glas juice eller lättdryck.
Tycker själv det är asbra och inte alls mkt kalorier samt mkt protein.
Ngn som har ngt att invända
För lite fibrer. Byt ut limpan mot rågbröd med hela korn. Fibrer mättar, hålelr dig mätt längre, å håller ned blodscokret.
dock är inte lingonlimpan något dåligt bröd alls, det enda negativa skulle vara det vegetabiliska fettet.
dock är inte lingonlimpan något dåligt bröd alls, det enda negativa skulle vara det vegetabiliska fettet.
Nu vet jag inte vad det är för märke på den, men garanterat gjort på vetemjöl, å socker eller sirap = högt GI.
Kornbröd med hela korn gjort på surdeg - alltså inge tillsatt socker eller sirap är bäst.
Nu vet jag inte vad det är för märke på den, men garanterat gjort på vetemjöl, å socker eller sirap = högt GI.
Kornbröd med hela korn gjort på surdeg - alltså inge tillsatt socker eller sirap är bäst.
Nu är jag ju inte bergsäker men om det är Pågens lingonlimpa så innehåller den nog varken vete, socker eller sirap...
Men hur hittar man det brödet vad står på förpackningen.. asmörkt lr?
Men annars funkade det bra lr?